2021-06-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Hva får deg til å tro at TH ikke hadde kompetanse til å planlegge en kidnapping? Han må ha fått hjelp, det tror jo også politiet.

Du svarer her på ditt eget spørsmål. Hvis han er skyldig, så har han fått hjelp. Det betyr at han selv ikke har den kompetansen som kreves for å planlegge denne kidnappingen.
Citera
2021-06-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
TT på tynn is.

Her må du utdype hva du mener.
Citera
2021-06-13, 17:41
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Her må du utdype hva du mener.

Det var en konklusjon myntet på ditt innlegg. Videre utdypning behøves ikke.
Citera
2021-06-13, 17:44
Medlem
Citat:
Det var en konklusjon myntet på ditt innlegg. Videre utdypning behøves ikke.

Du kan jo forsøke å begrunne hvorfor jeg er på tynn is. Ellers blir det syltynt fra din side.
Citera
2021-06-13, 17:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Dette høres jo skikkelig ille ut. Håper ingen i familien leser denne tråden, eller får vite via andre hva som skrives.

Hellsculls tar ting ut av sin sammenheng og kontekst og vrir på det som blir sagt. Men at økenavnet er "nullet", det stemmer.
Fryktelig hvordan AE må ha hatt det på 90-tallet. TH satte barna opp imot henne, og fikk dem til å kalle henne noe nedverdigende uten at de selv nødvendigvis var klar over hva de var med på.
Citera
2021-06-13, 17:48
Medlem
Slettsnokens avatar
Det negative kallenavnet var det datteren selv som skrev i klageskrivet, uten henne hadde vi neppe fått vite om det så raskt. Alt tyder på at hun til og med ville at kallenavnet skulle offentliggjøres, noe som sier noe om hvilken planet hun befinner seg på, men det ble sladdet av TV2 og erstattet med XXXXXX (red.: negativt kallenavn).

TT forstår at også kallenavnet ser stygt ut for Tom, og forsøker etter beste evne å påstå at det like gjerne kunne stått «Lisbeth», som om det skulle være negativt.

Det er ingen grunn til å tvile på at kallenavnet var «nullet», og jeg ser heller ingen grunn til å legge skjul på det når til og med datteren ville publisere det.
Citera
2021-06-13, 17:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du kan jo forsøke å begrunne hvorfor jeg er på tynn is. Ellers blir det syltynt fra din side.

Jeg skreiv jo nettopp hvorfor. Det var myntet på ditt innlegg rett før mitt innlegg. Din konklusjon er søkt og langstrukket.
Citera
2021-06-13, 17:51
Medlem
Citat:
Hellsculls tar ting ut av sin sammenheng og kontekst og vrir på det som blir sagt. Men at økenavnet er "nullet", det stemmer.
Fryktelig hvordan AE må ha hatt det på 90-tallet. TH satte barna opp imot henne, og fikk dem til å kalle henne noe nedverdigende uten at de selv nødvendigvis var klar over hva de var med på.

Jeg tror det er andre enn Hellsculls som vrir på sannheten. Her er et utdrag fra datteras brev:

I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».

Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør.
Citera
2021-06-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det negative kallenavnet var det datteren selv som skrev i klageskrivet, uten henne hadde vi neppe fått vite om det så raskt. Alt tyder på at hun til og med ville at kallenavnet skulle offentliggjøres, noe som sier noe om hvilken planet hun befinner seg på, men det ble sladdet av TV2 og erstattet med XXXXXX (red.: negativt kallenavn).

TT forstår at også kallenavnet ser stygt ut for Tom, og forsøker etter beste evne å påstå at det like gjerne kunne stått «Lisbeth», som om det skulle være negativt.

Det er ingen grunn til å tvile på at kallenavnet var «nullet», og jeg ser heller ingen grunn til å legge skjul på det når til og med datteren ville publisere det.

Media sensurerte det for å beskytte kilden mot seg selv, det er nok noe feil i toppen på flere i denne familien.
Citera
2021-06-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ja, nei, tror heller ikke at sønnen er involvert. Da må det være at han er viklet inn i saken uten å selv ha visst hva som har foregått. Kanskje han har blitt brukt til å skaffe til veie kontakten med Utengen. Man dreper jo ikke sin egen mor sånn uten videre, selv om han skal ha hatt spillegjeld. (ifølge Bolony som har plantet dette med spillegjeld). Det har også blitt plantet rykte om at han har narkoproblemer. Men disse ryktene kommer ikke fra noen av de troverdige kildene i tråden.
Vi ser også i tråden her at sønnen gjøres til en syndebukk, og jeg har grunn til å tro at også TH/familien peker mot han. TH har gjort det slik.
Ja, jeg er også sikker på at hun døde der i S4, på badet. Blod og avføring.
Hvis planen var å bortføre henne, så hadde ikke det vært noe problem, og at det samtidig ikke ble noe blod der. Avføring tyder på kvelning. Det er en reaksjon som oppstår.

Ja, den innrissingen må bety noe. Her får vi vite svært lite. Det var ikke engang bilde av bilen eller huset. Politiet vet at det sitter dyktige gravere her inne som fort kan finne ut adressen.
Bilde av halve lykteglasset på bilen og litt av underlaget i innkjørselen kan være nok, hvis man har noen kandidater å sjekke opp imot.
Usikker på når hun kan ha fått vite om avlyst hyttetur, om morgenen kanskje. Her ser vi enda et eksempel på en av THs løgner. Han sa at han ringte henne for å snakke om hyttetur, men den var for lengst avlyst. AE hadde jo sendt mld til datteren om det. Men det visste ikke TH.
sammenligne bilriss med kodeinnriss på telefonglasset.
Citera
2021-06-13, 18:11
Medlem
Citat:
Planleggingen av kidnappingen var i gang et halvt år før sammenbruddet i foreningen, så dette kan godt være en tilfeldighet. Denne planleggingen hadde ikke TH kompetanse til å gjennomføre.

Det hadde vært opp og nedturer i ekteskapet også tidligere. Her snakker vi ikke om et utrolig sammentreff av omstendigheter. Hvis AE ble utsatt for en ugjerning 25 år tilbake i tid, hadde det ikke da også vært lignende sammentreff? Det forteller hvor lite man kan vektlegge disse sammentreffene.
gjennomføringstidspkt var ikke klart 6 mnd før. Alt må være klart. Naboer på ferie, at aeh skulle flytte ut, snakk i forening etc.
Citera
2021-06-13, 18:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
sammenligne bilriss med kodeinnriss på telefonglasset.

Ja, og at TH skal ha skåret i stykker sine egne dekk, for så å legge skylden på en annen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in