Citat:
Så kan säkert vara, polisen kanske måste rubricera fallet som mord för att kunna fortsätta arbeta med det. Men absolut att vållande till annans död bör vara den korrekta slutsatsen i det här fallet - men bara om man utgår från att Helena bragdes om livet "där och då i en ren panikgärning". Om Helena togs från platsen levande (eller medvetslös) och medvetet togs av daga senare på ett annat ställe, faller ju vållande till annans död och blir i stället överlagt mord. Det är lite trixigt, trots allt, även om jag starkt lutar åt att Helena miste livet redan i Kohagen.
Och kanske var det så att polisen var tvungen enligt någon regel att just innan 25 år hade passerats, faktiskt delge någon misstanke om mord så att fallet inte automatiskt hade lagts ner? Kan det fungera så, tro?
Så, vad väntar du som gärningsman på? Jag har skrivit det flera gånger tidigare och jag gör det igen: Det är bara att kontakta polisen och förklara hur jäkligt ofrivilligt dumt allt blev den där gången i Kohagen. Det följer garanterat inget straff, men familjen Andersson får svar! Du (ni) kan inte fortsätta låta det vara så här.
Och kanske var det så att polisen var tvungen enligt någon regel att just innan 25 år hade passerats, faktiskt delge någon misstanke om mord så att fallet inte automatiskt hade lagts ner? Kan det fungera så, tro?
Så, vad väntar du som gärningsman på? Jag har skrivit det flera gånger tidigare och jag gör det igen: Det är bara att kontakta polisen och förklara hur jäkligt ofrivilligt dumt allt blev den där gången i Kohagen. Det följer garanterat inget straff, men familjen Andersson får svar! Du (ni) kan inte fortsätta låta det vara så här.
Just det där med att inte kontakta 112 (då 90 000) lr liknande åtgärd, samt att göra stora ansträngningar att gömma kroppen kan antyda att det iaf inte var en ren olycka.
Om gärningsmannen själva konstaterade att H avlidit, t. ex efter fall mot en sten, fanns det ju ingen som kunde motsäga dom att det var en ren olycka, snubblade lr nåt ditåt. Även om hon i själva verket blev knuffad lr fick en smäll. Varför fortsätter man med ytterligare brottsliga gärningar?
Jag tror att i de flesta fall då gärningsmän beter sig på liknande sätt som i det här fallet, alltså att inte kontakta ambulans/polis samt försöka att gömma kroppen, så ligger någon typ av avsiktligt våld bakom, typ mord/dråp lr sexuellt överfall med döden som följd. Gömmandet kan även indikera att GM känner offret ganska väl, vilket sagts många gånger. Det förekommer väl gömmande även om GM o offret är okända för varann men då blir det oftare hafsigt.