2021-07-10, 09:28
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Om man skall tro på Pelle Jenvén, hittade polisen nedtrampade buskar i en människas storlek. Ett rådjur skulle inte lagt sig och vila på buskar.

Gräs eller buskar.... Jag finner inga klara belägg för endera annat än att det skall vara nämnt i en bok.
Citera
2021-07-10, 12:23
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Att känna Tomas är långt ifrån samma sak som att känna "det fina folket" i M-stad. Dem föraktar jag. Skulle aldrig falla mej in att umgås med folk som ser ner på andra, som tycker de är förmer än andra. Dit hör de flesta som nämns i tråden, inkl Jörgen Lar. Skulle aldrig i helvete umgås med sånt folk. Aldrig! Jag vill slå undan benen på dem. Dessutom är Larm så jävla fuuuul. Han tycker själv att han är skitsnygg. Fy fan. Jag blir förolämpad av att bli tillfrågad om såna idioter.

OK Ingen behöver tveka om att du känt J*rgen L*rm.

Jag utgick i min fråga från att du uppenbart känner ThAh och då kanske sitter på info om hans bekantskapskrets. Men varför frågar jag då om L*rm som inte ens är med på ThAh vänlista? Tyder inte det på att jag är relativt ointresserad av ThAh's vänner och därmed även ThAh själv?

Min sambo citerar ibland Leif GW: "Ögonvittnen är de sämsta vittnena". Orsaken är att ögonvittnen ofta minns fel, vilket man ser om man jämför vittnesmål från ögonvittnen. Saker flyttar på sig, bilar kommer från andra håll och folk får olika kläder....

Långt bättre vittnen är de som känner till omständigheter. Att du inte stod bredvid hundvittnet, att du inte satt i baksätet när killarna lyssnade på musik att du inte rastade din hund vid Lockerud betyder inte att du inget vet. Du kan tvärtom vara ett bättre vittne.

Kanske är du övertygad om att PU är skyldig men att det inte går att bevisa. Kanske är du övertygad om att PeNis bil inte är den som killarna på Hällristningsvägen såg för att de såg en vit, men det är inte vad protokollet säger. Protokollet säger "vit eller ljus". Handfastare spår är spårvidden och att bilen på lekplatsen sannolikt var bakhjulsdriven, vilket verkar stämma på PeNis bil.

PeNis bil skall ha haft en dansk dekal. Polisen letade efter en bil med sådan dekal, vilket framgår av förhöret med han som först anhölls: ErAn, men hans bil hade aldrig sådan dekal.

Du som har kunskap om dessa kretsar och som uppenbarligen inte gillar vissa personer kan därför sitta på information som är pusselbitar som tråden eller polisen kan ha nytta av, pusselbitar de kan matcha med andra bitar som du inte känner till.

Jag vet inte om du själv har en dotter, men skulle du i så fall inte vilja ha henne tillbaka om hon varit borta i 29 år?

Tiga har sin tid och tala sin.

Om du kan tänka dig att sänka dig till att kommentera något om L*rm och PeNi så vore jag tacksam.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-07-10 kl. 12:29.
Citera
2021-07-10, 13:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Klippte bort inlägget om gräs eller buskar, ville bara att du får en notifiering.

Jag är lite osäker vem som är "vår "P*er Ni*elsen om man tittar på till exempel Ratsit. Är det han i Färjestaden eller vem annars?

Finns han på Facebook med eget - och öppet - konto? Om inte, finns han i några andras vänlista på Facebook?

Jag tar tacksamt emot hjälp i min jakt på att få klart för mig var PN bor, vilka han eventuellt är vän med på Facebook samt inte minst hur han ser ut idag.

Alla som kan bidra med svar på mina frågor, får väldigt gärna hjälpa till.
Citera
2021-07-10, 13:32
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag är lite osäker vem som är "vår "P*er Ni*elsen om man tittar på till exempel Ratsit. Är det han i Färjestaden eller vem annars?

Finns han på Facebook med eget - och öppet - konto? Om inte, finns han i några andras vänlista på Facebook?

Jag tar tacksamt emot hjälp i min jakt på att få klart för mig var PN bor, vilka han eventuellt är vän med på Facebook samt inte minst hur han ser ut idag.

Alla som kan bidra med svar på mina frågor, får väldigt gärna hjälpa till.

Färjestaden är korrekt. Han har slopat det mest signifikatna förnamnet så därmed svår att hitta på Ratsit. Han är också svårsökt på facebook, men hittas lättast via sonens mor, MaPa. Här är en direktlänk:

https://www.facebook.com/p*r.ni*lsen.524 (e)
Citera
2021-07-10, 13:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Färjestaden är korrekt. Han har slopat det mest signifikatna förnamnet så därmed svår att hitta på Ratsit. Han är också svårsökt på facebook, men hittas lättast via sonens mor, MaPa. Här är en direktlänk:

https://www.facebook.com/p*r.ni*lsen.524 (e)

Länken fungerar inte. Kan du skriva ut sonens respektive moderns hela namn, maskade med *?

Tills vidare: PN hade väl ett öppet konto med en tydlig bild på Facebook tidigare, väl? Kan man misstänka att han vill hålla sig undan av någon anledning?

Och du: Ta genast en skärmdump på Facebook och spara den för framtida bruk. Lägg gärna upp bilden (eller bilderna) här i tråden via till exempel Forumbilder så att vi andra kan spara.
Citera
2021-07-10, 13:53
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Länken fungerar inte. Kan du skriva ut sonens respektive moderns hela namn, maskade med *?

Tills vidare: PN hade väl ett öppet konto med en tydlig bild på Facebook tidigare, väl? Kan man misstänka att han vill hålla sig undan av någon anledning?

Och du: Ta genast en skärmdump på Facebook och spara den för framtida bruk. Lägg gärna upp bilden (eller bilderna) här i tråden via till exempel Forumbilder så att vi andra kan spara.

Fungerar för mig.
Citera
2021-07-10, 14:33
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

PeNi arkvierade jag för två år sedan: https://archive.fo/JFXXs

Tidigare länk fungerar om du plockar bort * till e. Länken framgår även av arkivet ovan.
Citera
2021-07-10, 18:09
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Tidigare länk fungerar om du plockar bort * till e. Länken framgår även av arkivet ovan.

Ja, av det man sett o hört genom åren ang. PN så känns han ju inte direkt som någon som H skulle hoppat in i en bil med, än mindre umgås med, möjligen UA isf. Då är väl det väl snarare mer lr mindre ett rent överfall det skulle handla om. Samma sak kunde nog gälla PU, om än i ngt mindre grad.
Citera
2021-07-10, 18:30
Medlem
Man snackar om att Helena aldrig skulle hoppa in i bilen med den och den, varför? Vad vet ni om det? Helenas syster säger det? Vad vet hon om omständigheterna och visst fan gör man saker folk inte tror man ska göra, snackar med folk man kanske inte förväntas prata med, osv.
Hur många tror ni trodde att Helenas syrra skulle hoppa i säng med den där PR?
Hon kunde ju lika gärna hoppat i säng med PU då.
Hur kan man tillåta sig det umgänget men inte från samma "kategori" människor.
Är det så ni lever? Vet folk exakt hur ni skulle göra eller reagera och är ni 100 på att utan undantag så är det så oavsett.
Fattar ni vad jag menar. Hon kan hoppat in i bilen med vem som helst. Helena var människa, som vi, inget jävla helgon som kom med instruktionsbok.
Fina flickor faller också för killar de inte bör falla för för att de inte har samma värde i vissa ögon. Sånt dravel om det. Ville bara säga det.
Citera
2021-07-10, 18:56
Medlem
Tror verkligen inte att Helena skulle hoppa in i random car sas. Däremot om hon kände någon i bilen hyfsat väl. Att gå till taxistation är lite bökigt o innebär en omväg samt väntetid eftersom några är före i taxikön...samt onödig hundring om man sommarjobbar och försöker spara lite pengar till nästa resa.
Slippa gå hela vägen samt att hon litade tillräckligt på folk i bilen🤔
Även fina flickor faller för fel killar då och då. Men inte smarta och hyfsat nyktra fina flickor..de har koll!
Tyvärr var den hon litade på inte pålitlig..som alla vet.
Citera
2021-07-10, 19:36
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Man snackar om att Helena aldrig skulle hoppa in i bilen med den och den, varför? Vad vet ni om det? Helenas syster säger det? Vad vet hon om omständigheterna och visst fan gör man saker folk inte tror man ska göra, snackar med folk man kanske inte förväntas prata med, osv.
Är det så ni lever? Vet folk exakt hur ni skulle göra eller reagera och är ni 100 på att utan undantag så är det så oavsett.
Fattar ni vad jag menar. Hon kan hoppat in i bilen med vem som helst. Helena var människa, som vi, inget jävla helgon som kom med instruktionsbok.
Fina flickor faller också för killar de inte bör falla för för att de inte har samma värde i vissa ögon. Sånt dravel om det. Ville bara säga det.

Bra skrivet!

Lägg därtill att många som idag är märkta av knark- eller alkolmissbruk inte var det 1992. Helena hade ingen spåkula om hur trevliga och snygga killar skulle se ut när de var 50.
Citera
2021-07-10, 19:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, av det man sett o hört genom åren ang. PN så känns han ju inte direkt som någon som H skulle hoppat in i en bil med, än mindre umgås med, möjligen UA isf. Då är väl det väl snarare mer lr mindre ett rent överfall det skulle handla om. Samma sak kunde nog gälla PU, om än i ngt mindre grad.

Citat:
Ursprungligen postat av Bratis

Jag tror inte att vi ska luta oss alltför mycket mot påståendet att "Helena aldrig skulle ha hoppat in i en bil med den och den". Vad vet vi? Skoskav kan ha räckt för att Helena trots allt skulle ha accepterat skjuts med någon som hon trots allt visste vem det var. Och om Helena skulle ha promenerat med "mannen med pilotglasögon" - som trots allt var pojkvän till en person (KB) som ska ha varit en nära vän till Helena - är det väl inte alls otänkbart att Helena och "mannen med pilotglasögon" skulle ha kunnat acceptera skjuts. Eller så var det helt enkelt så att Helena började att gå hemåt - sannolikt i (ofrivilligt) sällskap med "mannen med pilotglasögon" - och att en bil med två eller tre personer i på något sätt - och någonstans utmed vägen hem - anslöt.

Jag frågade igår, men fick inget svar: Hur ser ni andra på möjligheten att PN och PU skulle ha kunnat vara med? Är denna kombination realistisk? Jag menar fortfarande att det är snudd på omöjligt att bortse från PK:s berättelse om den där söndagsmorgonen när PU ska ha kommit upp och varit fullständigt skogstokig. Jag menar också att det är snudd på omöjligt att bortse från allt det som loudamus skrev om PN, att han åkte till Stadt, att han ska ha synts på parkeringen utanför Bråtenvägen 70 "efter 02-någonting" och bytt bil, att någon ska ha överhört ett samtal från hans lägenhet som gick ut på att hans tjej (?) bryskt ska ha blivit tillsagd att aldrig någonsin ta upp Helena någon mer gång. Jag kan svårligen se all denna rök utan eld!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in