Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
Att känna Tomas är långt ifrån samma sak som att känna "det fina folket" i M-stad. Dem föraktar jag. Skulle aldrig falla mej in att umgås med folk som ser ner på andra, som tycker de är förmer än andra. Dit hör de flesta som nämns i tråden, inkl Jörgen Lar. Skulle aldrig i helvete umgås med sånt folk. Aldrig! Jag vill slå undan benen på dem. Dessutom är Larm så jävla fuuuul. Han tycker själv att han är skitsnygg. Fy fan. Jag blir förolämpad av att bli tillfrågad om såna idioter.
OK Ingen behöver tveka om att du känt J*rgen L*rm.
Jag utgick i min fråga från att du uppenbart känner ThAh och då kanske sitter på info om hans bekantskapskrets. Men varför frågar jag då om L*rm som inte ens är med på ThAh vänlista? Tyder inte det på att jag är relativt ointresserad av ThAh's vänner och därmed även ThAh själv?
Min sambo citerar ibland Leif GW: "Ögonvittnen är de sämsta vittnena". Orsaken är att ögonvittnen ofta minns fel, vilket man ser om man jämför vittnesmål från ögonvittnen. Saker flyttar på sig, bilar kommer från andra håll och folk får olika kläder....
Långt bättre vittnen är de som känner till omständigheter. Att du inte stod bredvid hundvittnet, att du inte satt i baksätet när killarna lyssnade på musik att du inte rastade din hund vid Lockerud betyder inte att du inget vet. Du kan tvärtom vara ett bättre vittne.
Kanske är du övertygad om att PU är skyldig men att det inte går att bevisa. Kanske är du övertygad om att PeNis bil inte är den som killarna på Hällristningsvägen såg för att de såg en vit, men det är inte vad protokollet säger. Protokollet säger "vit eller ljus". Handfastare spår är spårvidden och att bilen på lekplatsen sannolikt var bakhjulsdriven, vilket verkar stämma på PeNis bil.
PeNis bil skall ha haft en dansk dekal. Polisen letade efter en bil med sådan dekal, vilket framgår av förhöret med han som först anhölls: ErAn, men hans bil hade aldrig sådan dekal.
Du som har kunskap om dessa kretsar och som uppenbarligen inte gillar vissa personer kan därför sitta på information som är pusselbitar som tråden eller polisen kan ha nytta av, pusselbitar de kan matcha med andra bitar som du inte känner till.
Jag vet inte om du själv har en dotter, men skulle du i så fall inte vilja ha henne tillbaka om hon varit borta i 29 år?
Tiga har sin tid och tala sin.
Om du kan tänka dig att sänka dig till att kommentera något om L*rm och PeNi så vore jag tacksam.