2021-06-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvis planer om skilsmisse skal ha noe som helst å gjøre med kidnappingen, så bør hun helst ha formidlet det til TH før planleggingen av kidnappingen startet. Det som skjer i ukene før forsvinningen, blir mindre relevant for kidnappingsplanene, som antagelig var ferdig planlagt på den tiden.
Han kan ha funnet ut selv. Eller han kan selv ha bestemt seg for mange år siden. Jeg sliter litt med å forstå at det ikke lar seg gjøre å se den for meg åpenbare mulighet.
Men det er vel lettere å kaste mistanke på TEH og andre.
Citera
2021-06-13, 13:19
Medlem
Citat:
Hvis planer om skilsmisse skal ha noe som helst å gjøre med kidnappingen, så bør hun helst ha formidlet det til TH før planleggingen av kidnappingen startet. Det som skjer i ukene før forsvinningen, blir mindre relevant for kidnappingsplanene, som antagelig var ferdig planlagt på den tiden.

Når en som bare er opptatt av penger kaller kona « nullet», sier det seg at det ikke er mye å hente på den kontoen.
Citera
2021-06-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Han kan ha funnet ut selv. Eller han kan selv ha bestemt seg for mange år siden. Jeg sliter litt med å forstå at det ikke lar seg gjøre å se den for meg åpenbare mulighet.
Men det er vel lettere å kaste mistanke på TEH og andre.

Jeg ser den muligheten, men det blir jo bare spekulasjoner. Jeg regner med du også ser vel hvor lite relevant venninnens utspill "verden er ikke så tilfeldig", når planleggingen av kidnappingen startet flere måneder før deres møte med AE.
Citera
2021-06-13, 13:31
Medlem
Citat:
Jeg ser den muligheten, men det blir jo bare spekulasjoner. Jeg regner med du også ser vel hvor lite relevant venninnens utspill "verden er ikke så tilfeldig", når planleggingen av kidnappingen startet flere måneder før deres møte med AE.
På ingen måte, jeg ser ikke at det ikke er relevant. Og denne diskusjonen er nu slutt. Du ignorer mine poeng totalt. Ciao.
Citera
2021-06-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Når en som bare er opptatt av penger kaller kona « nullet», sier det seg at det ikke er mye å hente på den kontoen.

Er det TH som kaller kona "Nullet"? Hvor har du dette fra?
Citera
2021-06-13, 13:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Venninnens mest relevante utspill er strengt tatt det at hun så snart "kidnappingen"
ble slått opp i media, tenkte at AEH var blitt drept av sin ektemann.

Dette er en person som TH ikke har hatt innflytelse over, og som AEH har betrodd seg til.
Citera
2021-06-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
På ingen måte, jeg ser ikke at det ikke er relevant. Og denne diskusjonen er nu slutt. Du ignorer mine poeng totalt. Ciao.

Jeg ser dine poeng, som jeg også skrev i mitt siste innlegg. Det er mulig at han kan ha oppdaget at AE ønsket skilsmisse på et tidligere tidspunkt.

Det jeg ikke klarer å forstå er denne konstante uviljen til å se noe som taler til fordel for TH. Hva kommer dette av?

I går måtte jeg bruke hele kvelden på å skrive hva barna formidler gjennom sin bistandsadvokat. Det burde være helt unødvendig, fordi det er enkelt å finne for de som er interessert.
Citera
2021-06-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Venninnens mest relevante utspill er strengt tatt det at hun så snart "kidnappingen"
ble slått opp i media, tenkte at AEH var blitt drept av sin ektemann.

Dette er en person som TH ikke har hatt innflytelse over, og som AEH har betrodd seg til.

Det var helt naturlig at hun tenkte dette, etter hennes siste møte med AE. Hun opplevde det som et utrolig sammentreff. Men da visste ikke venninnen at kidnappingen var planlagt i lang tid, og at TH sannsynligvis ikke hadde kompetanse til å planlegge en slik kidnapping.
Citera
2021-06-13, 16:38
Medlem
Skaanseths avatar
TT på tynn is.
Citera
2021-06-13, 16:58
Medlem
Citat:
Det var helt naturlig at hun tenkte dette, etter hennes siste møte med AE. Hun opplevde det som et utrolig sammentreff. Men da visste ikke venninnen at kidnappingen var planlagt i lang tid, og at TH sannsynligvis ikke hadde kompetanse til å planlegge en slik kidnapping.

Hva får deg til å tro at TH ikke hadde kompetanse til å planlegge en kidnapping? Han må ha fått hjelp, det tror jo også politiet.
Citera
2021-06-13, 17:09
Medlem
Citat:
Er det TH som kaller kona "Nullet"? Hvor har du dette fra?

Fenvatnet, kommentar #50821
"Akkurat navnet nullet har ikke kommet fra media, men andre steder.
At det var et økenavn eller negativt ladet navn, det vet vi fra media.
Så sånnsett spiller det ikke noen rolle om det var "nullet, fjolset, fjotthuet, horen, ludderet eller hva det var."

Fenvatnet, kommentar# 50830
"Jeg sier at det spiller egentlig ikke noen rolle hvilket negativt ord det var snakk om. Vi kan jo lese av brevet fra datteren, mellom linjene, at dette måtte være et stygt ord.
Jeg oppfatter brevet fra datteren som at politiet har fått dem til å fortelle om sin oppvekst, uten at de helt har skjønt hva det kunne bli brukt til. Hvorfor skulle politiet dikte opp noe slikt hvis det ikke stemte?
Videre påstås det at hun har sagt at "det var bra hjemme", men at politiet skal ha skrevet i avhøret at "det var ikke bra hjemme". Dette faller på sin egen urimelighet at de skulle ha gjordt noe slikt, da alle avhørene ble tatt opp på lydopptak

Økenavnet er et resultat av et sterkt ønske om å sverte TH og barna. Ut fra det vi vet, kunne det like gjerne vært Mimmi, som barnebarna kalte henne. Eller Anne-Elisabeth, i stedet for det mer uformelle Lisbeth.
"Nullet" har blitt en trådsannhet, etter at man "har lest mellom linjene, at det måtte være et stygt ord."
"Vi" burde egentlig holde oss unna tråden, men det må hver enkelt vurdere. Våre meningsmotstandere bruker skitne triks. Og her sier Fenvatnet det rett ut, man finner rett og slett på et ord som skal være belastende for familien.
Det forteller at Fenvatnet hadde en agenda, og at andre fortsetter å anvende økenavnet, selv om de ikke har dekning for å bruke det. Helt tilfeldig, altså, at det ble "Nullet, og ikke for eksempel "Fjolset"
Senast redigerad av Hellsculls 2021-06-13 kl. 17:15.
Citera
2021-06-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Fenvatnet, kommentar #50821
"Akkurat navnet nullet har ikke kommet fra media, men andre steder.
At det var et økenavn eller negativt ladet navn, det vet vi fra media.
Så sånnsett spiller det ikke noen rolle om det var "nullet, fjolset, fjotthuet, horen, ludderet eller hva det var."

Fenvatnet, kommentar# 50830
"Jeg sier at det spiller egentlig ikke noen rolle hvilket negativt ord det var snakk om. Vi kan jo lese av brevet fra datteren, mellom linjene, at dette måtte være et stygt ord.
Jeg oppfatter brevet fra datteren som at politiet har fått dem til å fortelle om sin oppvekst, uten at de helt har skjønt hva det kunne bli brukt til. Hvorfor skulle politiet dikte opp noe slikt hvis det ikke stemte?
Videre påstås det at hun har sagt at "det var bra hjemme", men at politiet skal ha skrevet i avhøret at "det var ikke bra hjemme". Dette faller på sin egen urimelighet at de skulle ha gjordt noe slikt, da alle avhørene ble tatt opp på lydopptak

Økenavnet er et resultat av sterkt om å sverte TH og barna. Ut fra det vi vet, kunne det like gjerne vært Mimmi, som barnebarna kalte henne. Eller Anne-Elisabeth, i stedet for det mer uformelle Lisbeth.
"Nullet" har blitt en trådsannhet, etter at man "har lest mellom linjene, at det måtte være et stygt ord."
"Vi" burde egentlig holde oss unna tråden, men det må hver enkelt vurdere. Våre meningsmotstandere bruker skitne triks. Og her sier Fenvatnet det rett ut, man finner rett og slett på et ord som skal være belastende for familien.
Det forteller at Fenvatnet hadde en agenda, og at andre fortsetter å anvende økenavnet, selv om de ikke har dekning for å bruke det. Helt tilfeldig, altså, at det ble "Nullet, og ikke for eksempel "Fjolset"

Dette høres jo skikkelig ille ut. Håper ingen i familien leser denne tråden, eller får vite via andre hva som skrives.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in