Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-24, 20:43
  #70897
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvem da ? Utenom Holden og Elden ?
Elden går ikke gjennom ild (pun intended) for klientene sine. Har gjorde det, men ikke nå lengre. Storrvik er nevnt i tråden her tidligere. Holager Andenæs, Vidar Iversen, Marius Dietrichson, Aase K. Sigmond. NC Nordhus m.fl. er alle superdyktige advokater både i jussen og klientbehandling.
Citera
2021-06-24, 20:50
  #70898
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Spørsmålet er hvorfor tb tok kontakt med politiet. Nettomtalen kan kun være et taktisk påskudd for å forsøke å få kontroll over etterforskningen gjennom hvilke spørsmål politiet stiller. Vitnestatus gir dog ikke spesiell innsynsrett i saken. Dersom tb ikke har med saken å gjøre, men f.eks driver med hvitvaskning, vil han likevel kunne bli forstyrret i arbeidet om politiet stadig kikker han i kortene. Jeg aner uansett at det begynner å brenne under føttene til gm.

Intet vitne plikter å svare til politiet eller domstol på spørsmål som kan påføre en straff eller mistanke. Her er man nok beskyttet av straffeprosessloven §123. Så man trenger ikke bekymre seg over slikt i Norge.
Citera
2021-06-24, 20:53
  #70899
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
noe kommer fra lily bendris og andre klarsynte. ytterligere bekreftelse på opplysningene unødvendig.

Synd ingen rakk å spørre snåsamannen før han la på røret forrige uke. Saken må nok henlegges.
Citera
2021-06-24, 20:59
  #70900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Elden går ikke gjennom ild (pun intended) for klientene sine. Har gjorde det, men ikke nå lengre. Storrvik er nevnt i tråden her tidligere. Holager Andenæs, Vidar Iversen, Marius Dietrichson, Aase K. Sigmond. NC Nordhus m.fl. er alle superdyktige advokater både i jussen og klientbehandling.
Storvvik er utrolig god. For meg den beste.

Kan jussen og rå på fakta. Elden er litt slapp på fakta. For mange baller i lufta
Citera
2021-06-24, 21:04
  #70901
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Storvvik er utrolig god. For meg den beste.

Kan jussen og rå på fakta. Elden er litt slapp på fakta. For mange baller i lufta

Kunne ikke vært mer enig.
Citera
2021-06-24, 21:18
  #70902
Medlem
Spm til Niffy ang detaljinformasjon fra systemloggen på AEs iPhone.

Vil systemloggen kunne vise om sms til prestedatter 09:10 ble sendt ved hjelp av stemmegjenkjenning?

Eller, vil systemloggen kunne vise bokstav for bokstav når sms'en ble tastet. Er det på et slikt detaljnivå.
Citera
2021-06-24, 21:23
  #70903
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Spm til Niffy ang detaljinformasjon fra systemloggen på AEs iPhone.

Vil systemloggen kunne vise om sms til prestedatter 09:10 ble sendt ved hjelp av stemmegjenkjenning?

Eller, vil systemloggen kunne vise bokstav for bokstav når sms'en ble tastet. Er det på et slikt detaljnivå.

Metode for inndata blir loggført internt i telefonen. Dette er sporbart for teknikere. Men kun metode og klokkeslett, ikke hvor lang tid vedkommende faktisk brukte på å skrive meldingen.
Citera
2021-06-24, 21:27
  #70904
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Spm til Niffy ang detaljinformasjon fra systemloggen på AEs iPhone.

Vil systemloggen kunne vise om sms til prestedatter 09:10 ble sendt ved hjelp av stemmegjenkjenning?

Eller, vil systemloggen kunne vise bokstav for bokstav når sms'en ble tastet. Er det på et slikt detaljnivå.

Jeg er på ingen måte ekspert på dette, men ut i fra det jeg vet så er det trolig at det vil vises om sms ble sendt via stemmekommando eller ikke, på samme måte som vi har snakket om før, at hvis det ble foretatt en volumendring på noe tidspunkt så ville det logges om det ble gjort via menysystemet, eller med fysisk knapp.

Resten har jeg ikke snøring på
Citera
2021-06-24, 21:32
  #70905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Enig at det ikke henger på greip. Om avvisningen av miningfabrikken skulle
kalles et motiv, har han fremdeles ikke evne til å gjennomføre noe slikt.

En ting i forhold til RU som kan være interessant, er at disse ekstrakodene
"cee face ae" og "dec0de hex to monero in ascii" ble sendt av politiet først
etter RU hadde vært i sitt første avhør. Det kan være tilfeldig, men kan
det kanskje være at de gjorde dette på bakgrunn av opplysninger han ga i
avhøret?

Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Intet vitne plikter å svare til politiet eller domstol på spørsmål som kan påføre en straff eller mistanke. Her er man nok beskyttet av straffeprosessloven §123. Så man trenger ikke bekymre seg over slikt i Norge.
Han kontaktet jo politiet frivillig for å renvaske seg. Han tok ikke en th...forklaringsnekt.i og for seg et bra tegn.
Citera
2021-06-24, 21:37
  #70906
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg er på ingen måte ekspert på dette, men ut i fra det jeg vet så er det trolig at det vil vises om sms ble sendt via stemmekommando eller ikke, på samme måte som vi har snakket om før, at hvis det ble foretatt en volumendring på noe tidspunkt så ville det logges om det ble gjort via menysystemet, eller med fysisk knapp.

Resten har jeg ikke snøring på

Det gjøres et metodekall internt i telefonen, denne loggføres på lik linje med all aktivitet i telefonen. Apple gjøre dette i iOS uansett om du vil eller ikke. Valget ditt er om du ønsker å dele "diagnostikk" med Apple eller ikke. Men alt loggføres. Det er disse loggene politiets teknikere også henter ut.
Citera
2021-06-24, 21:39
  #70907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Storvvik er utrolig god. For meg den beste.

Kan jussen og rå på fakta. Elden er litt slapp på fakta. For mange baller i lufta
Hvor mye juss, i alle fall komplisert juss er det i straffesaker. Det meste handler om bevis og klare og enkle prosessuelle regler. Hverdagskriminalitet handler mest om å be om godt vær og anses på mildeste måte. Det samme også f.eks i utøyasaken. Forsvarer la ned frifinnelsespåstand...alt. mildeste måte...
Citera
2021-06-24, 21:45
  #70908
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han kontaktet jo politiet frivillig for å renvaske seg. Han tok ikke en th...forklaringsnekt.i og for seg et bra tegn.

Og i tillegg gitt politiet tilgang på googledata, teledata, sosiale medier aktivitet, kontoutskrifter osv...

Rent juridisk har jo et vitne og en mistenkt/siktet forskjellige rettigheter og plikter under er avhør eller forklaring i domstolene. Derfor er politiet pliktige til å måtte oppgi din status i begynnelsen av avhøret. Derfor man man ikke kalles inn som vitne (som f.eks. de gjorde med TH) mens du i realiteten er hemmelig siktet i saken. Det er en klar saksbehandlingsfeil av politiet som kan føre til frifinnelse/henleggelse.

Dersom man kalles inn som vitne, men under avhøret får endret status som mistenkt eller siktet så skal avhøret avbrytes og vedkommende skal gjøres kjent med sin nye status i saken og gjøres kjent med sine nye rettigheter og plikter, så når GH i mail til advokat Storrvik bekrefter at TB kun har status som vitne, så kan han ikke være mistenkt eller hemmelig siktet. Dette vil i så fall være en saksbehandlingsfeil av politiet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback