2021-06-13, 09:16
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Yep, såg det ang Israel, kul att nån mer e vaken o fattar!

50ggr högre dödlighet av vaccinet än Covid i lågriskgruppen, fattar inte att folk tar skiten haha jaja men 90% av befolkningen ska ju bort har de lovat!

Har ni länk till studien? Skulle vara intressant att läsa.
Citera
2021-06-13, 09:19
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Men när man står på knä i snön där ute i verkligheten med Gammsmurf på rygg och pumpar 10, blåser 2, pumpar 10, blåser 2 eftersom det är en lätt linje att följa och får veta att ambulansen kommer dröja eftersom det är slagsmål på en skola i grannkommunen och Gammsmurf är 80 och alltså inte pröjsat skatt på 8 år, så BLIR det HLR i väntan på elektrikern. I mitt fall 25 minuter. De kom till slut OCH FICK IGÅNG GUBBEN!! Läkaren sa att det med 100% säkerhet var min förtjänst att det funkade med kallstart, men att jag (självklart) ALDRIG fått igång honom själv.

Min största bedrift någonsin.

On topic: vid första anblicken, inom några sekunder, fastslog spelarna att något var RIKTIGT knas: man såg upprördhet, chock, sorg, name it, i deras ansikten. Jag vill inte förringa deras medicinska kompetens, men han måste sett riktigt jävla överdöd ut.

Han såg död ut,blicken helt borta.
Citera
2021-06-13, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Yep, såg det ang Israel, kul att nån mer e vaken o fattar!

50ggr högre dödlighet av vaccinet än Covid i lågriskgruppen, fattar inte att folk tar skiten haha jaja men 90% av befolkningen ska ju bort har de lovat!
Kom inte med din propaganda. Ge bevis/forskning/info på det du påstår! Jävla pajas!
Citera
2021-06-13, 09:29
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Kom inte med din propaganda. Ge bevis/forskning/info på det du påstår! Jävla pajas!

Ingen idé med att be dem komma med några bevis. Tror faktiskt de flesta vaccin-motståndarna här bara trollar. Ok, kanske inte de flesta men en del, säkert.
Senast redigerad av Karppa 2021-06-13 kl. 09:46.
Citera
2021-06-13, 09:41
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
MEN....det här är så extremt sällsynt (att spelare bara faller ihop och vad det verkar bokstavligt talat dör för att sedan bli återupplivande) att det är rimligt att man som tänkande människa i alla fall vågar tänka sig tanken att det KAN ha med vaccinet att göra. Att helt bara avfärda det här som konspirationsteorier är inte rimligt.

Det som är avgörande här är ju om det händer igen i elitidrott inom en överskådlig framtid.
MEN. Plötsliga hjärtstopp är fortfarande den vanligaste dödsorsaken bland yngre atleter på denna nivå.

Argumentationsfelet kallas "post hoc ergo propter hoc".

Dessutom enligt Inters CEO.
https://football-italia.net/marotta-eriksen-sent-inter-teammates-message/amp/?__twitter_impression=true

Citat:
He did not have COVID and was not vaccinated either. At this moment, Eriksen is under the guidance of the Danish medical staff and it is right that they release information, but I can say the Inter medical staff have been in contact with them from the start.
Citera
2021-06-13, 09:43
Avslutad
Några nyheter idag om situationen /hur han mår? Är det bekräftat hjärtstopp ?
Citera
2021-06-13, 09:45
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ja, det är på denna nivån frågan bör ligga. Inte "va!?orsakar corn flakes hjärtstopp? Det är nämligen vad han åt till frukost! Undvik kellogs!"

Inters CEO har dessutom bekräftat att han inte ens är vaccinerad
He did not have COVID and was not vaccinated either. At this moment, Eriksen is under the guidance of the Danish medical staff and it is right that they release information, but I can say the Inter medical staff have been in contact with them from the start.”
https://football-italia.net/marotta-eriksen-sent-inter-teammates-message/amp/?__twitter_impression=true
Senast redigerad av Trumpetflugan 2021-06-13 kl. 09:47.
Citera
2021-06-13, 09:52
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Ja, det är på denna nivån frågan bör ligga. Inte "va!?orsakar corn flakes hjärtstopp? Det är nämligen vad han åt till frukost! Undvik kellogs!"

Inters CEO har dessutom bekräftat att han inte ens är vaccinerad
He did not have COVID and was not vaccinated either. At this moment, Eriksen is under the guidance of the Danish medical staff and it is right that they release information, but I can say the Inter medical staff have been in contact with them from the start.”

Tack. Nu kanske vi kan få stopp på konspirationer om att det var vaccinorsakat. Dock kommer dom väl bara säga att Inter ljuger, because illuminati.

Tv4 sa att en uppdatering om hans tillstånd kommer typ vid 10.00
Citera
2021-06-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Men när man står på knä i snön där ute i verkligheten med Gammsmurf på rygg och pumpar 10, blåser 2, pumpar 10, blåser 2 eftersom det är en lätt linje att följa och får veta att ambulansen kommer dröja eftersom det är slagsmål på en skola i grannkommunen och Gammsmurf är 80 och alltså inte pröjsat skatt på 8 år, så BLIR det HLR i väntan på elektrikern. I mitt fall 25 minuter. De kom till slut OCH FICK IGÅNG GUBBEN!! Läkaren sa att det med 100% säkerhet var min förtjänst att det funkade med kallstart, men att jag (självklart) ALDRIG fått igång honom själv.

Min största bedrift någonsin.

On topic: vid första anblicken, inom några sekunder, fastslog spelarna att något var RIKTIGT knas: man såg upprördhet, chock, sorg, name it, i deras ansikten. Jag vill inte förringa deras medicinska kompetens, men han måste sett riktigt jävla överdöd ut.

Men vad är felet? Det finns olika typer av hjärtstopp!? Att förlita sig på en hjärtstartare är ju livsfarligt. På barn tex så är det i princip ALDRIG en defibrilerbar rytm. Barn kommer då i princip ALDRIG tillbaka till livet med hjälp av en stöt. Man ger dom inte ens en stöt och hoppas på de bästa utan man fortsätter bara HLR. Och deras liv räddas med HLR och läkemedel.
Sluta bara säg att man kör HLR för att hålla igång cirkulationen och få igång hjärtat med en deff. Det är ju inte ens i närheten av korrekt. Man kör HLR FÖR ATT FÅ IGÅNG HJÄRTAT.

I ditt specifika fall hade gubben en arytmi som gick och deffa på, om du inte hållit igång cirkulationen mekaniskt hade han dött. Grymt bra jobbat! Han hade dock lika gärna kunna haft asystoli, vilket är lika troligt och då hade man aldrig deffat och han hade troligtvis dött. Men en deff hade inte kunnat rädda livet. Man hade inte ens testat deffa. En deff hade inte hjälpt, vet inte hur många fler sätt man kan säga de på?

Sen ska du köra 30x2, inte 10x2. Och jag har som sagt kört HLR x antal gånger.
Citera
2021-06-13, 10:02
Medlem
Citat:
Öh va?
Diverse skitnödiga foliehattar i tråden börjar genast profitera på händelsen och göra det till en antivaccinationstråd genom att obefogat fantisera om att spelaren skulle ha fått covid19-vaccin och att detta skulle vara orsaken till tillståndet. Det är lite samma sak som att hävda att frukostintaget eller vad som helst som den drabbade spelaren kommit i kontakt med innan eller under matchen specifikt skulle orsakat tillståndet. Nu om det dessutom visar sig att spelaren inte alls varit vaccinerad så hoppas jag att dessa vedervärdiga foliebyfånar krälar tillbaka under den sten där de kröp fram ifrån.
Citera
2021-06-13, 10:12
Medlem
Citat:
var inte helt hjärstopp...men svag puls..nu vid medvetande o mår hyfsat enl media
Citera
2021-06-13, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Okej, då har vi fått verifierat att Eriksen är vaccinerad. Inter har vaccinerat alla sina spelare.

Är jag fortfarande ett rövhål som spekulerar i att vaccinet KANSKE kan ha spelat roll? Eller är jag ett rövhål FÖR ATT jag ens tänker i sådana banor, eftersom det är krimtänk?

Ja det är du för han var inte vaccinerad. Rövhål!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in