2021-06-12, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är Eriksen vaccinerad? Källa på det?
Det ligger i farans riktning eftersom en majoritet av Inters trupp är vaccinerad enligt tidigare länkad artikel. Det var en handfull som valde bort sprutan, ett par stycken eftersom de redan haft Covid och därför hade antikroppar och ett par stycken som rakt av vägrade vaccinet. Övriga tog sitt vaccin. Att Eriksen skulle vara en av de som vägrat känns väl inte sådär jättetroligt. Skandinaver är sällan särskilt bråkiga och problematiska i sådana här situationer. Vi kan nog sluta oss till att Eriksens kropp är full av Big Pharma-ormolja.
Citera
2021-06-12, 22:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Beskedet från Danmark: ”Behandlingen räddade Eriksen”
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/R9v6MA/beskedet-fran-danmark-behandlingen-raddade-eriksen
Citera
2021-06-12, 22:57
Medlem
Jag hade hjärtarytmi bara för ett par veckor sedan, något som kan leda till hjärtstopp.

Jag fick elchocker under narkos och sedan skickade de hem mig. Jag frågade om jag skulle få några restriktioner, men fick inga. Detta var andra gången på mindre än ett år för mig. De väntar väl till att man dör eller verkligen får hjärtstopp, men överlever (vilket mindre än 10% gör).

Vad hsr då detta med Eriksen att göra? Det är inte helt ovanligt med spontana störningar på hjärtrytmen så som jag har. Det är därför inte helt otroligt att Eriksen har sådana. I mitt fall så brukar de, om jag får dem medan jag idrottar ofta leda till att jag orkar mer. Men risken är att jag faller till marken med hjärtstopp också.

Man brukar oftast ha bra koll på elitidrottares hjärtan, men inte alltid...
Citera
2021-06-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Man KAN se en svag axelryckning ibland. Så Nej, kroppen rycker inte till.

Sluta snacka om du inte ens vet. Jag jobbar inom vården och har sätt med mina egna ögon.

Har aldrig behövt defibrillera men jag har elkonverterat. De rycker till tydligt men kanske inte på Hollywood-nivå. Att det bara skulle vara en axelryckning är en grav underdrift.

Utan att vilja länka till video på händelsen syns det ändå tydligt när de defibrillerar. Plötsligt avslutas kompressioner, någon skriker vad jag uppfattar som "clear" och sen rycker Eriksens kropp till vartefter man fortsätter med kompressioner.

/Phrenicus - AT-läkare
Senast redigerad av Phrenicus 2021-06-12 kl. 23:05.
Citera
2021-06-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phrenicus
Har aldrig behövt defibrillera men jag har elkonverterat. De rycker till tydligt men kanske inte på Hollywood-nivå. Att det bara skulle vara en axelryckning är en grav underdrift.

Utan att vilja länka till video på händelsen syns det ändå tidigt när de defibrillerar. Plötsligt avslutas kompressioner, någon skriker vad jag uppfattar som "clear" och sen rycker Eriksens kropp till vartefter man fortsätter med kompressioner.

/Phrenicus - AT-läkare

Precis, man kan kolla klipp på Youtube om man är nyfiken annars

https://youtu.be/d7ymmR8WuYE
Citera
2021-06-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jag vet inte vad det har med saken att göra att du har jobbat i sjukvården. Alldeles oavsett så var det någon tidigare i tråden som var duktig och länkade till ett youtubeklipp med fotbollsspelare som hade dött under match och det var väl typ senaste 20 åren och det var väl några enstaka spelare.

Vad man dock ska ha i åtanke är att det spelas absurt många fotbollsmatcher, dagligen.

Skulle utvecklingen stå still och ingenting ändras alls så tror jag vi nog skulle få vänta ett par tre tusen år innan vi får se det här igen och där någonstans så är det rimligt att folk misstänker att det har med det otestade vaccinet att göra.

Med det sagt så är det inte så att jag personligen säger varken bu eller bä, är för eller emot, det är mest bara ett objektivt konstaterande att det är jävligt konstigt men än så länge är det slump. Händer det igen under turneringen så är vaccinet liksom storfavorit att vara orsaken.

Man kan vinna på lotto men man vinner inte två dragningar i rad.

Edit: Ett par tre tusen år innan vi får se det i typ EM då, såklart.

Om det skulle ske en likadan incident en andra gång (eller fler) under detta mästerskapet så är det mycket som i så fall tyder på att det är vaccinet som orsakat det, ja. Men jag minns att Bouwmester i NHL kollapsade på nästan identiskt vis för ett tag sen, och det var innan Coronan, så detta är såklart någonting som kan hända även de bästa, även om det är väldigt sällsynt.
Citera
2021-06-12, 23:07
Medlem
MrSkargards avatar
https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-05-26-hjulmand-savner-vaccinehandling

https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-06-06-mindst-syv-em-landshold-har-faet-tilbudt-coronavaccine

Detta i kombination med att Italien ville vaccinera spelarna innan turneringen tyder på att Eriksen är ovaccinerad.
Citera
2021-06-12, 23:07
Medlem
Bajskottens avatar
Så jävla konstig känsla att se. Blicken när han låg gjorde att man blev lite illamående.

Fyfan va hemskt för familjen hans att se.
Citera
2021-06-12, 23:08
Avslutad
https://youtu.be/rBZPqSBR6-4

En doktor förklarar händelsen

https://youtu.be/AZrjIxFmJew

Presskonferensen efteråt ( engelskt översättare )
Senast redigerad av Captinhero 2021-06-12 kl. 23:14.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag hade hjärtarytmi bara för ett par veckor sedan, något som kan leda till hjärtstopp.

Jag fick elchocker under narkos och sedan skickade de hem mig. Jag frågade om jag skulle få några restriktioner, men fick inga. Detta var andra gången på mindre än ett år för mig. De väntar väl till att man dör eller verkligen får hjärtstopp, men överlever (vilket mindre än 10% gör).

Vad hsr då detta med Eriksen att göra? Det är inte helt ovanligt med spontana störningar på hjärtrytmen så som jag har. Det är därför inte helt otroligt att Eriksen har sådana. I mitt fall så brukar de, om jag får dem medan jag idrottar ofta leda till att jag orkar mer. Men risken är att jag faller till marken med hjärtstopp också.
Man brukar oftast ha bra koll på elitidrottares hjärtan, men inte alltid...

Ganska vanligt ja med en del känner det inte. Finns flera olika sorters arytmi. Men att det kommer plötsligt kraftigt och man inte vet om att man har benägenheten, det är ovanligt.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det ligger i farans riktning eftersom en majoritet av Inters trupp är vaccinerad enligt tidigare länkad artikel. Det var en handfull som valde bort sprutan, ett par stycken eftersom de redan haft Covid och därför hade antikroppar och ett par stycken som rakt av vägrade vaccinet. Övriga tog sitt vaccin. Att Eriksen skulle vara en av de som vägrat känns väl inte sådär jättetroligt. Skandinaver är sällan särskilt bråkiga och problematiska i sådana här situationer. Vi kan nog sluta oss till att Eriksens kropp är full av Big Pharma-ormolja.

Vad är det för artikel du syftar på?
Citera
2021-06-12, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad är det för artikel du syftar på?
Den länkades tidigare i tråden. Orkar inte leta upp den igen eftersom jag redan läst den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in