2021-06-12, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
DE ÄR INTE VACCINERADE DITT JÄVLA RÖVHÅL SÅ HÅLL TRUTEN!

https://www.vk.se/2021-05-26/danskt-missnoje-med-orattvis-em-vaccinering

Kan det vara för att han inte fått vaccin som han föll ihop? Idiot!
Okej, då har vi fått verifierat att Eriksen är vaccinerad. Inter har vaccinerat alla sina spelare.

Är jag fortfarande ett rövhål som spekulerar i att vaccinet KANSKE kan ha spelat roll? Eller är jag ett rövhål FÖR ATT jag ens tänker i sådana banor, eftersom det är krimtänk?
Citera
2021-06-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Vanliga läkare är inte up-to-date med senaste forskningen. De har ingen aning. Känner personligen flera läkare och de säger detsamma.

Den vanligaste dödsorsaken i samhället är felbehandlade sjukdomar av inkompetenta läkare.

Du tror inte att WHO och FHM har uptodate info om det?

Den senaste forskningen måste först bekräftas innan det går från forskning till fakta.
Citera
2021-06-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Hur längesedan var det Eriksen blev vaccinerad? Antar han fick hjärtinflammation av detta (verkar vara en vanlig bieffekt).

Knappast vanlig bieffekt men det har förekommit, Ja. Kan också vara medfött hjärtfel eller något annat. Beror det på vaccinet kommer vi aldrig att få veta det.
Citera
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Trams.

Som jag sa, det kan lika gärna handla om förkylning eller infektion. Finns inget som tyder på att Danmarks em-lag eller CE har vaccinerats och sådana kompliktioner är extremt ovanliga av vaccinerna, särskilt så kort inpå.

Du får rulla vidare till annan forumdel.

Trams och trams.

Det är tydligen tillräckligt oroväckande för att CDC ska hålla akutmöte om just detta:
https://www.cbsnews.com/amp/news/covid-19-vaccine-cdc-meeting-myocarditis-heart-inflammation/#app

Så omöjligt är det ju inte.

Men som du säger så är det väl inte bekräftat om han fått vaccinet eller inte. Vore ju ett fett jäkla redpill för massorna om det visar sig att han har blivit vaccinerad och det var hjärtinflammation han drabbades av.

Givetvis kommer den kopplingen aldrig göras från officiellt håll men jag tycker det kan vara värt att iallafall ha det i åtanke och hålla ett öga på situationen och den info som kommer komma ut.

Någon som vet om det som hände Eriksen stämmer överens med hjärtinflammation?
Citera
Medlem
xrlpyts avatar
När de väljer att köra igång matchen igen så snart så undrar jag om inte CE bara drabbades av ett blodtrycksfall, och att sjukvårdarna märkte direkt när de kopplade in hjärtstartaren att han hade sinusrytm och att allt stod väl till med hjärtat.

Jag har i alla fall inte sett några bildbevis på att han faktiskt fick elchocker på plan. Hela förloppet ligger väl inte ute, men intrycket man får är ju att han fick hjärtkompressioner och syrgas, hjärtstartare kopplades till, och att han ganska snart efter det lyftes av plan. Om det fanns en defibrillerbar arytmi där och då hade de inte flyttat honom innan den åtgärdats..

Nåja, han kan förstås ha fått elchock(er) och genast fått tillbaka sinusrytm. Vi får väl se när det kommer en uppdatering.
Citera
2021-06-12, 20:30
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Vanlig bieffekt av vaccin?

Det är åtminstone så ovanligt så att läkaren inte hade nån invändning när jag frågade om att löpträna ihop med vaccinering, samma dag.

CDC är tillräckligt oroade över detta så det ska hållas akutmöte om att folk har fått hjärtinflammation som bieffekt efter vaccinering.
Citera
2021-06-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Trams och trams.

Det är tydligen tillräckligt oroväckande för att CDC ska hålla akutmöte om just detta:
https://www.cbsnews.com/amp/news/covid-19-vaccine-cdc-meeting-myocarditis-heart-inflammation/#app

Men som du säger så är det väl inte bekräftat om han fått vaccinet eller inte. Vore ju ett fett jäkla redpill för massorna om det visar sig att han har blivit vaccinerad och det var hjärtinflammation han drabbades av.

Givetvis kommer den kopplingen aldrig göras från officiellt håll men jag tycker det kan vara värt att iallafall ha det i åtanke och hålla ett öga på situationen och den info som kommer komma ut.

Man kan få hjärtinflammation även utan vaccin, det skulle inte va första gången direkt.
Citera
2021-06-12, 20:31
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Okej, då har vi fått verifierat att Eriksen är vaccinerad. Inter har vaccinerat alla sina spelare.

Är jag fortfarande ett rövhål som spekulerar i att vaccinet KANSKE kan ha spelat roll? Eller är jag ett rövhål FÖR ATT jag ens tänker i sådana banor, eftersom det är krimtänk?
Nej, de har de inte. Var många spelare som tackade nej. Lukaku är en. Hur det är med Eriksen vet jag ej.
https://sempreinter.com/2021/06/04/inter-striker-romelu-lukaku-involved-in-covid-19-vaccine-controversy-with-belgium-italian-media-repo rt/

Men nu är ju denna tanke nära till hands för alla vaccinmotståndare. Och den kommer aldrig att släppas oavsett vad som kommer fram. Så rätt meningslöst att diskutera saken vidare.
Citera
2021-06-12, 20:32
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Du tror inte att WHO och FHM har uptodate info om det?

Den senaste forskningen måste först bekräftas innan det går från forskning till fakta.

WHO mörkar allt negativt som kommer ut om ”vaccinerna”.

”Etablerad forskning” är till 90% fake.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Om du med hjärt lungräddning menar enbart hjärtkompressioner så räcker det aldrig för att få igång ett hjärta efter HJÄRTSTOPP.

Det som krävs för att kunna få igång ett hjärta är en defibrilator. (Hjärtstartare)
Fel. Det beror på varför hjärtat stannade. Och det beror också på om hjärtat verkligen stannat eller bara inte slår tillräckligt för att uppehålla medvetande. Kompressioner kan mycket väl hjälpa på flera olika sätt. Det kan mycket väl vara livräddande i sig även utan defibrillering i vissa situationer.

En defibrillator är dessutom bara användbar om hjärtat stannat på grund av en elektrisk aktivitet som går att defibrillera.

Med detta sagt så är det mest sannolika i det här fallet att det inte var något hjärtstopp utan något annat. Det näst mest sannolika är att det var ett hjärtstopp med en defibrillerbar rytm och som snabbt också defibrillerades.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Trams och trams.

Nu handlar inte mötet om den här incidenten. Kikar man på siffrorna i artikeln så är det som att kissa i Atlanten.

Allmänna spörsmål om vaccin bör vi nog ta i andra trådar.
Citera
2021-06-12, 20:33
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Vissa danskar är vaccinerade. Vet ej om Inter vaccinerat sina spelare.

Inter vaccinerade nyligen alla sina spelare:

https://www.lanotiziagiornale.it/vidal-positivo-coronavirus/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in