2021-06-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er ikke sikkert. Et av barna kan med tiden ha fått en annen oppfatning ettersom det har kommet mer informasjon i saken, men kan av naturlige grunner ikke gå ut med dette. Her er det snakk om lojalitet flere veier. Den muligheten skal man ikke se bort i fra.

Hva som formidles offentlig kan være noe helt annet enn det som pågår internt i familien.

Jeg forholder meg til det som har blitt kommunisert så langt. Det er også mulig at alle tre har blitt enda sikrere på at faren er uskyldig.
Citera
2021-06-12, 21:05
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jo, det er fullt mulig å si "han må ha sett det slepesporet", samtidig som han mener TH er uskyldig. Men hvilke kilder har du på at det er sønnen som har sagt dette?

Så vidt vi vet er sønnen det eneste vitnet som har vært i S4, foruten TH selv.

Det er oppgitt at det er "et vitne" som har uttalt at slepesporene var umulige å ikke legge merke til.

Det er dermed ikke sagt at det er sønnen som har sagt det, men ut i fra det vi vet så er det det mest sannsynlige.
Citera
2021-06-12, 21:07
Medlem
Citat:
Jeg forholder meg til det som har blitt kommunisert så langt. Det er også mulig at alle tre har blitt enda sikrere på at faren er uskyldig.

Det hadde tatt seg merkelig ut om advokaten hadde formidlet at ett av barna tror han er skyldig mens de to andre mener han er uskyldig.
Citera
2021-06-12, 21:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jo, det er fullt mulig å si "han må ha sett det slepesporet", samtidig som han mener TH er uskyldig. Men hvilke kilder har du på at det er sønnen som har sagt dette?

Hvorfor er det så viktig for deg å lage et stort nummer ut av at du mener at barna tror han er uskyldig?

Hvorfor spør du om evt kilde? Dette kommer uansett snart til å komme fram i media, og at slepesporet besto av avføring, og ikke vann, blod eller urin. Og da får du se at jeg hadde rett.
Citera
2021-06-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Artikkelen er snart ett år gammel så de kan ha endret mening etter det, eller mener de den dag i dag at de får AE hjem igjen levende?
Tipper de har forandret mening om at hun er i live. Men tipper også at de fortsatt støtter faren sin.
Citera
2021-06-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvorfor er det så viktig for deg å lage et stort nummer ut av at du mener at barna tror han er uskyldig?

Hvorfor spør du om evt kilde? Dette kommer uansett snart til å komme fram i media, og at slepesporet besto av avføring, og ikke vann, blod eller urin. Og da får du se at jeg hadde rett.

Jeg prøver å rette opp i påstanden din om at det kun var Holden, THs forsvarer, som sa at barna støtter TH. Det var ikke meningen å lage et stort nummer ut av det, men håpte at du kunne innrømme at dette var en feil.

Grunnen til at jeg spurte etter kilde, var for å vurdere sannhetsgehalten i det du skrev.

Takk til Niffy, for oppklaringen!
Citera
2021-06-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Har lest brevet. Men jeg er usikker på om det faktisk er datteren som har skrevet det.
Dessuten har vi aldri fått lest noe tilsvar fra politiet. Tilsvar kan de jo ikke komme med siden etterforskningen fortsatt pågår.
Om de "støtter" han, så er det andre grunner til det tror jeg. En av grunnene er at de ikke vil ha et etternavn som er tilgriset. En annen grunn er at de ikke vil gå glipp av de enorme pengene som TH faktisk har. 2.1 milliarder er ikke småtterier. 700 millioner på hver av barna. For den summen kan man kjøpe en luksusleilighet til 20 millioner, en Mercedes til 2 millioner, en hytte til 5 millioner, et feriehus i Spania til 5 millioner, og fremdeles sitte igjen med 668 millioner. De har jo ikke noe å tape på å forsvare TH. Han får jo antakelig sin straff uansett. Alternativet er jo at pengene blir donert til skøyteklubben SK94 med Nils som kasserer og leder.

Du virker jo veldig pålest i saken... hjelpe meg for en klovn
Citera
2021-06-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det hadde tatt seg merkelig ut om advokaten hadde formidlet at ett av barna tror han er skyldig mens de to andre mener han er uskyldig.

Ja, hvis et av barna mente han var skyldig, så hadde han neppe sagt noe som helst om akkurat den delen av saken.
Citera
2021-06-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Tipper de har forandret mening om at hun er i live. Men tipper også at de fortsatt støtter faren sin.
TH, som også studerte teologi og datteren som er prest, har de holdt en minnestund for AE? Ikke et eneste lys eller blomst i S4. Hun har ikke en gang fått en verdig avslutning. Det sørget kidnappingsnarrativet for.
Ikke en gang det skulle hun få.
Citera
2021-06-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ja, hvis et av barna mente han var skyldig, så hadde han neppe sagt noe som helst om akkurat den delen av saken.

Artikkelen er i grunn for gammel til at man kan påstå at barna fortsatt tror at faren er uskyldig og at moren lever.
Citera
2021-06-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
TH, som også studerte teologi og datteren som er prest, har de holdt en minnestund for AE? Ikke et eneste lys eller blomst i S4. Hun har ikke en gang fått en verdig avslutning. Det sørget kidnappingsnarrativet for.
Ikke en gang det skulle hun få.
Om de har hatt minnestund erkjenner de at hun er død, det er sikkert vanskelig, selv om de innerst inne vet det. Og de kan jo ha hatt en privat minnestund, ingen har vært så veldig lystne på å snakke i media.
Citera
2021-06-12, 22:08
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg prøver å rette opp i påstanden din om at det kun var Holden, THs forsvarer, som sa at barna støtter TH. Det var ikke meningen å lage et stort nummer ut av det, men håpte at du kunne innrømme at dette var en feil.

Grunnen til at jeg spurte etter kilde, var for å vurdere sannhetsgehalten i det du skrev.

Takk til Niffy, for oppklaringen!

Jeg har da aldri nektet for at Kihle også har sagt dette. Snakker om å lage storm i vannglass.
Poenget var jo her at barna neppe enstemmig tror at TH er uskyldig.
Det er uansett lenge siden uttalelsen om at barna trodde han var uskyldig, ble uttalt av advokat. Mye har skjedd siden den tid. Det er mye som barna ikke visste den gang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in