2021-06-12, 17:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Har du lest brevet som dattera skrev: Personen fra KGF måtte da innrømme at dette var sant. Så kom det fra den ene: «Det er ikke å stikke under en stol at det fremdeles er mange i politiet som tror det er Tom som har gjort det. Det er jo eneste plausible forklaringen».

Dette slo ned som en bombe hos meg, jeg hadde ikke en gang tenkt tanken at det var derfor de drev avlytning. Jeg ble kvalm og dårlig, og fra den dagen mistet jeg all tilliten til politiet i Lillestrøm.

Eller hva bistandsadvokaten sier: Barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen er «sikre på at deres far ikke har drept moren og villedet politiet». – De kjenner ekteskapet og hva slags familie de har vært, sier bistandsadvokat Ståle Kihle.

Har lest brevet. Men jeg er usikker på om det faktisk er datteren som har skrevet det.
Dessuten har vi aldri fått lest noe tilsvar fra politiet. Tilsvar kan de jo ikke komme med siden etterforskningen fortsatt pågår.
Om de "støtter" han, så er det andre grunner til det tror jeg. En av grunnene er at de ikke vil ha et etternavn som er tilgriset. En annen grunn er at de ikke vil gå glipp av de enorme pengene som TH faktisk har. 2.1 milliarder er ikke småtterier. 700 millioner på hver av barna. For den summen kan man kjøpe en luksusleilighet til 20 millioner, en Mercedes til 2 millioner, en hytte til 5 millioner, et feriehus i Spania til 5 millioner, og fremdeles sitte igjen med 668 millioner. De har jo ikke noe å tape på å forsvare TH. Han får jo antakelig sin straff uansett. Alternativet er jo at pengene blir donert til skøyteklubben SK94 med Nils som kasserer og leder.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-06-12 kl. 17:54.
Citera
2021-06-12, 17:51
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Du lyver.

Jeg siterer:

Hagen-barnas bistandsadvokat: – Fortærende for barna
Barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen er «sikre på at deres far ikke har drept moren og villedet politiet». – De kjenner ekteskapet og hva slags familie de har vært, sier bistandsadvokat Ståle Kihle.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b5Vx83/hagen-barnas-bistandsadvokat-fortaerende-for-barna

Hva lyver jeg om?
Citera
2021-06-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hva lyver jeg om? Sønnen har jo antydet at TH har løyet om slepesporet bl.a.
Kan ikke se så mye støttende i dette. Dette sier meg at ihvertfall sønnen tenker at TH ikke er uskyldig.

Bistandsadvokaten HAR uttalt seg på vegne av barna, det er det ikke bare Holden som har gjort. Og jo, de er støttende overfor faren. Ingenting av det du påstår her stemmer.
Citera
2021-06-12, 18:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Bistandsadvokaten HAR uttalt seg på vegne av barna, det er det ikke bare Holden som har gjort. Og jo, de er støttende overfor faren. Ingenting av det du påstår her stemmer.

Det spiller ingen rolle. Alt som har kommet fram gjør at alt peker mot TH uansett.
Hvis barna har sagt at advokaten må si at de støtter han, så har TH en finger med i dette, samt at de ikke vil gå glipp av arven. At alle tre barna faktisk tror at TH er 100% uskyldig, er meget tvilsomt.
Jeg skreiv at sønnen hadde sagt at: "han må ha sett slepesporene".
Med det utsagnet så sier han jo at TH lyver. Jeg kan ikke se noe støttende i det. Men her unnlater du å svare.
Citera
2021-06-12, 18:05
Medlem
Citat:
Det spiller ingen rolle. Alt som har kommet fram gjør at alt peker mot TH uansett.
Hvis barna har sagt at advokaten må si at de støtter han, så har TH en finger med i dette, samt at de ikke vil gå glipp av arven. At alle tre barna faktisk tror at TH er 100% uskyldig, er meget tvilsomt.
Jeg skreiv at sønnen hadde sagt at: "han må ha sett slepesporene".
Med det utsagnet så sier han jo at TH lyver. Jeg kan ikke se noe støttende i det. Men her unnlater du å svare.

Det spiller en rolle at du lyver, jo. Alt du kommer med blir heretter kategorisert som helt upålitelig.
Citera
2021-06-12, 18:18
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det spiller en rolle at du lyver, jo. Alt du kommer med blir heretter kategorisert som helt upålitelig.

Har ikke løyet om noe som helst. Poenget er at det er advokaten som har sagt dette, og ikke barna selv, utad. Spiller jo ingen rolle om det er Holden eller Kihle.
For tredje gang: Sønnen hadde sagt at: "han må ha sett de slepesporene". Og med det så sier han jo at TH lyver. Jeg kan ikke se noe støttende i det. Det ble visst veldig vanskelig for deg å finne et svar på dette.
Når det en dag blir rettsak, så kommer det til å bli live-referat fra VG, og da blir det nok litt av hvert som kommer til å komme fram. Det virker som at familien er splittet. De som støtter TH og de som tar avstand fra han. Men jeg tror at selv de som støtter han, skjønner at det er han som står bak.
TH kommer til å bli dømt, det tror jeg, men jeg tror at det kanskje blir som i orderud-saken. 4 dømt for medvirkning til drap, men ingen for selve drapet. Men lange harde fengselsstraffer på samtlige av de 4.
For THs del, så slipper han neppe ut i live. Blir som med politioverbetjent E Jensen.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-06-12 kl. 18:35.
Citera
2021-06-12, 18:41
Medlem
Citat:
Har lest brevet. Men jeg er usikker på om det faktisk er datteren som har skrevet det.
Dessuten har vi aldri fått lest noe tilsvar fra politiet. Tilsvar kan de jo ikke komme med siden etterforskningen fortsatt pågår.
Om de "støtter" han, så er det andre grunner til det tror jeg. En av grunnene er at de ikke vil ha et etternavn som er tilgriset. En annen grunn er at de ikke vil gå glipp av de enorme pengene som TH faktisk har. 2.1 milliarder er ikke småtterier. 700 millioner på hver av barna. For den summen kan man kjøpe en luksusleilighet til 20 millioner, en Mercedes til 2 millioner, en hytte til 5 millioner, et feriehus i Spania til 5 millioner, og fremdeles sitte igjen med 668 millioner. De har jo ikke noe å tape på å forsvare TH. Han får jo antakelig sin straff uansett. Alternativet er jo at pengene blir donert til skøyteklubben SK94 med Nils som kasserer og leder.

Hvorfor er du usikker på om dattera skrev brevet? Jeg forstår at du har dine egne "sannheter", men et sted går vel grensen? Brevet er fylt av hennes personlige opplevelser bl.a. i avhør. Det ville blitt avslørt med en gang, hvis noen andre stod bak.

Du får bare spekulere i vei om hvorfor barna støtter TH, men har du vurdert at det kanskje er fordi de tror han er uskyldig?
Citera
2021-06-12, 18:53
Medlem
Citat:
Har ikke løyet om noe som helst. Poenget er at det er advokaten som har sagt dette, og ikke barna selv, utad. Spiller jo ingen rolle om det er Holden eller Kihle.

Du skrev nylig "Husk at det er bare Holden som sier at barna støtter han". Det du skriver er ren løgn.

I tillegg til brevet, og det barna sier gjennom deres bistandsadvokat, så kom det også fram i dette debattinnlegget som nylig ble publisert i Avisa Oslo:

Hagens eldste datter er farens sterke forsvarer om hans uskyld i likhet med de to andre søsknene.
Jeg har også sett Hagen stråle opp når han forteller om sitt yngste barnebarn. I vennekretsen bistås han av gode hjelpere langt utover det man kan forvente av et godt vennskap. Hagen er ingen ensom ulv som har turet fram på måter som har støtt familie, venner og forretningsforbindelser bort slik jeg her sett andre drapsmenn te seg.
Citera
2021-06-12, 19:11
Medlem
Citat:
I tillegg til brevet, og det barna sier gjennom deres bistandsadvokat, så kom det også fram i dette debattinnlegget som nylig ble publisert i Avisa Oslo:

Hagens eldste datter er farens sterke forsvarer om hans uskyld i likhet med de to andre søsknene.

Men dette er jo ikke barnas egne ord, men noe som kommer fra en person utenfor familien, som igjen er bekjent av TH og har snakket med TH. Tror man skal la barna snakke for seg selv og ikke bare lage konklusjoner av noe som kommer via flere ledd. Samtidig bør man huske på at ting kan endre seg med tiden og at gamle uttalelser fra et par år siden kanskje ikke gjelder lenger nå - for alle barna.
Citera
2021-06-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men dette er jo ikke barnas egne ord, men noe som kommer fra en person utenfor familien, som igjen er bekjent av TH og har snakket med TH. Tror man skal la barna snakke for seg selv og ikke bare lage konklusjoner av noe som kommer via flere ledd. Samtidig bør man huske på at ting kan endre seg med tiden og at gamle uttalelser fra et par år siden kanskje ikke gjelder lenger nå - for alle barna.

Godt poeng. Men det som kommer fra barnas egen bistandsadvokat, skal man være ganske paranoid for å ikke stole på.
Citera
2021-06-12, 19:37
Medlem
Citat:
Godt poeng. Men det som kommer fra barnas egen bistandsadvokat, skal man være ganske paranoid for å ikke stole på.

Det er det samme som å si at advokaten lyver, han gjør ikke jobben sin og bør egentlig miste bevilgningen. Drøyt!
Citera
2021-06-12, 19:46
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Citat:
Det er det samme som å si at advokaten lyver, han gjør ikke jobben sin og bør egentlig miste bevilgningen. Drøyt!

Selvfølgelig må man stole på alt advokater sier, de er jo liksom ikke betalt for å tale sine klienters sak. /s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in