Citat:
Ursprungligen postat av
rfv32
Finns det något sätt att underlätta nerbrytningen så att medicinen blir mer potent?
Ja, det finns i vanliga hälsokosts affärer men du har fått högsta ordinerade dos av en medicin du själv säger inte fungerar. Varför vill du ändra / öka påslagskraften hos en medicin (inte ett läkemedel) som inte enligt dig ger önskad effekt (pulsökning)?
Citat:
Ursprungligen postat av
rfv32
Jag blir lugn balanserat fokus mer driven att fullfölja saker. Mindre deprimerad, kreativ och mindre ångest. Jag har testat alla olika ADHD/ADD mediciner. Det är en bra medicin mot medfött ADD/ADHD tycker jag.
Bra mediciner som inte fungerar (enligt dig)? Det finns absolut ingen evidens om att psykosstimulerade medel underlättar populär diagnoser som ADD/ADHD. Däremot finns det mycket som talar för det omvända, speciellt i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av
rfv32
Försöker hålla mig till dosen men något är ju knas för jag får 0% puls höjande effekt även fast jag tar 70 mg.
Läkare ska inte förskriva en mängd som påverkar hjärtrytmen, utan då ska medicinen sättas ut. 70 mg är högsta dos i många län. En inte speciellt vild gissning är Strattera är uteslutet? Det ger ju inget rus, hur man än försöker.