2021-06-12, 20:33
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
När de väljer att köra igång matchen igen så snart så undrar jag om inte CE bara drabbades av ett blodtrycksfall, och att sjukvårdarna märkte direkt när de kopplade in hjärtstartaren att han hade sinusrytm och att allt stod väl till med hjärtat.

Jag har i alla fall inte sett några bildbevis på att han faktiskt fick elchocker på plan. Hela förloppet ligger väl inte ute, men intrycket man får är ju att han fick hjärtkompressioner och syrgas, hjärtstartare kopplades till, och att han ganska snart efter det lyftes av plan. Om det fanns en defibrillerbar arytmi där och då hade de inte flyttat honom innan den åtgärdats..

Nåja, han kan förstås ha fått elchock(er) och genast fått tillbaka sinusrytm. Vi får väl se när det kommer en uppdatering.

såg ut som tillhörande konvulsioner när han behandlades men defibrillatorn syntes ej
Citera
Medlem
Vanlig orsak till att unga vältränade personer kollapsar pga. hjärtstopp under tävling är att de har hypertrofisk kardiomyopati, ett medfött genetiskt orsakat hjärtfel. Vet inte om det var fallet men verkar inte helt osannolikt.
Senast redigerad av Cysteine 2021-06-12 kl. 20:36.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Okej, då har vi fått verifierat att Eriksen är vaccinerad. Inter har vaccinerat alla sina spelare.

Är jag fortfarande ett rövhål som spekulerar i att vaccinet KANSKE kan ha spelat roll? Eller är jag ett rövhål FÖR ATT jag ens tänker i sådana banor, eftersom det är krimtänk?

Har du en källa eller är det killgissningar?
Citera
2021-06-12, 20:35
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Man kan få hjärtinflammation även utan vaccin, det skulle inte va första gången direkt.

Självklart kan man det.

Men när CDC kallar till akutmöte pga att detta har kopplats till bieffekt från vaccinet så borde man ändå hålla ögon och öron öppna och inte avfärda det som trams.

Har för mig att jag läste något i stil med att fler än väntat drabbas av denna bieffekt och därför vill man veta mer. Det är alltså fortfarande ovanligt men vanligare än väntat.

Finns inget som tyder på att det måste vara pga vaccin. Kan vara något helt annat förstås men tycker absolut inte att man kan utesluta det helt heller med tanke på omständigheterna och CDCs oro.
Citera
2021-06-12, 20:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej, det har bara brunnit i proppskåpet på dig. Han eller lagets läkare beehöver inte ens veta om det. Inte första gången. Återigen det finns inget som tyder på att CE har fått något vaccin.

Om han har fått vaccination eller inte har inget med ditt medicinskt felaktiga och allmänt efterblivna resonemang att göra.

För att covid-19 ska ge hjärtskador måste man vara inne i den andra fasen. Och då måste man först ha varit i den första fasen med förkylningsliknande symptom.

Din absurda hypotes bygger på följande punkter:
* Eriksens test visade negativt trots att han var positiv. Det är snarare det omvända som brukar vara problemet, att testerna visar positivt för ofta.
* Att testet var gjort kort inpå och därför inte visade positivt. Trots att det brukar gå minst 1-2 veckor innan den andra fasen börjar.
* Han mörkade de pulmonella symptomen
* Han kunde spela fotboll, världens mest konkurrensutsatta sport, på högsta nivå trots detta
Senast redigerad av borskungen 2021-06-12 kl. 20:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Nej, de har de inte. Var många spelare som tackade nej. Lukaku är en. Hur det är med Eriksen vet jag ej.
https://sempreinter.com/2021/06/04/inter-striker-romelu-lukaku-involved-in-covid-19-vaccine-controversy-with-belgium-italian-media-repo rt/

Men nu är ju denna tanke nära till hands för alla vaccinmotståndare. Och den kommer aldrig att släppas oavsett vad som kommer fram. Så rätt meningslöst att diskutera saken vidare.
*mRna-vaccinmotståndare tack. Inga problem med andra vältestade vacciner, är fullvaccinerad själv, och vaccinerar mina barn.
Men om CE är vaccinerat med mRna vaccin, och hans tillstånd beror på en sidoeffekt av vaccinationen, så måste det få komma fram.
Jag håller tummarna för båda CE, och att mRna vaccinerna fungerar utan farliga långtidsbiverkan, det hade varit en medicinsk revolution lika med penicillin.

Bara idioter tycker motsatsen.
Citera
Avslutad
Citat:
Har du en källa eller är det killgissningar?
Huvuddelen av Inter-truppen är vaccinerad. Lukaku är en av de som inte ville, som "var inblandad i en vaccinkontrovers" som media uttryckte det.

Skandinaver är auktoritetstroende och följsamma. Jag kan inte tänka mig att svenskar och danskar konstrar när klubben kräver sprutan i armen. Tror du?
Citera
2021-06-12, 20:38
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
såg ut som tillhörande konvulsioner när han behandlades men defibrillatorn syntes ej
Okej, jag såg bara hjärtkompressionerna och att de hade en väska med hjärtstartarsymbol strax intill, på ett klipp. (Såg inte hela förloppet live.)
Citera
2021-06-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Om du med hjärt lungräddning menar enbart hjärtkompressioner så räcker det aldrig för att få igång ett hjärta efter HJÄRTSTOPP.

Det som krävs för att kunna få igång ett hjärta är en defibrilator. (Hjärtstartare)

Uttalade mig lite otydligt
Du har rätt, däremot kan man få igång hjärtat men det är väldigt ovanligt. Hjärt- lungräddning är främst till för att imitera hjärtat undertiden ambulans är på väg. Siffrorna stämmer väl dock? Att enbart 2-11%~ överlever tills hjälpen kommer (utanför sjukhus då).
Citera
2021-06-12, 20:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Inter vaccinerade nyligen alla sina spelare:

https://www.lanotiziagiornale.it/vidal-positivo-coronavirus/

Kan du citera och översätta stycket där det står att alla är vaccinerade? Artikeln är från 1 juni och det finns en artikl om hur Lukaku vägrat vaccinering som är daterad 4 juni.

En del, somliga eller andra är inte synonmt med alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Självklart kan man det.

Men när CDC kallar till akutmöte pga att detta har kopplats till bieffekt från vaccinet så borde man ändå hålla ögon och öron öppna och inte avfärda det som trams.

Har för mig att jag läste något i stil med att fler än väntat drabbas av denna bieffekt och därför vill man veta mer. Det är alltså fortfarande ovanligt men vanligare än väntat.

Finns inget som tyder på att det måste vara pga vaccin. Kan vara något helt annat förstås men tycker absolut inte att man kan utesluta det helt heller med tanke på omständigheterna och CDCs oro.

Man kan ju undra varför de isåfall håller ett fotbolls-EM där de flesta troligen fått vaccinet, om nu det är en känd bieffekt?
Citera
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Nu handlar inte mötet om den här incidenten. Kikar man på siffrorna i artikeln så är det som att kissa i Atlanten.

Allmänna spörsmål om vaccin bör vi nog ta i andra trådar.

Nej, det är sant att mötet inte handlade om just den här händelsen.

Men på mötet ska man diskutera exakt det som det verkar som att Eriksen drabbades av. Kan ju så klart vara något annat också.
Har du några teorier om vad som kan ha hänt om du utesluter hjärtinflammation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in