Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Jag drar mig ur denna tråd och hela Flashback nu. Lycka till alla.
Det är för mig en tydlig sammanlagd bild att SE kan avskrivas. Sett till sina kunskaper i vad som hände på mordplatsen efter mordet. Samt att han inte stämmer in på mördarens signalement.
Det är en sak att tvivla på att SE är GM men att helt utesluta honom som en misstänkt GM är en gåta för mig…
Tvivel att han verkligen är GM köper jag varje dag; det gör även jag. Inte minst för att det inte finns några bevis, bara indicier.
Innan en rättslig prövning är man inget annat än misstänkt; och misstänkt är just misstänkt. Inte skyldig.
Men, det är så att vi har en GM i lång rock och handväska springandes nedför DB-gata.
Iakttagen av YN som är helt opåverkad av händelsen och tar en längre titt än övriga vittnen.
Strax innan YN ser denne man, så stannar GM upp och tittar bakåt och neråt från trappan. Detta är bekräftat av LJ.
Ingen annan än LP, GM och SE ser LJ ståendes där han står.
En SE som, passande nog, hävdar att han inte reflekterar över vad som händer ca 10-20 m framför honom innan eller i samband med skotten. Detta är lite väl märkligt passande.. Att hävda detta innan är en sak som han kan göra.. men inte vad som händer efter..
Och; Det han hävdar sker efteråt vill inte riktigt gå ihop. Och han drabbas dessutom av en horribel sak; ett vittne tar hans rusning som en flyende GM; detta trots att det står polisbil på MP när hans rusning påbörjas. Han har dessutom ”turen” att direkt efter rusningen på väg tillbaka överhöra detta vittne…
Dock; så har han har (o)turen att detta vittne inte ser SE mitt framför ögonen och dessutom har han (o)turen att polisen som tar upp vittnesmålet är såpass inkompetent att hen inte ser att SE har samma klädsel som nyss upptagna vittnet beskrev. Dessutom är denne polis såpass inkompetent att hen inte vill ta SE’s namnuppgifter trots att SE själv aktivt vill.. lägg till att denne polis inte heller lämnar in dessa anteckningar på en misstänkt GM.
P g a denne polis så finns det ingen bekräftelse att SE har varit varandes på MP. Inget vittne nämner heller något om man i rock och handväska som direkt i samband med skotten skulle ha varit framme hos Palme. Inte heller tiden därefter.
Exakt vad som nämndes/skrev i media är svårt att veta, men mycket info därifrån har SE hämtat sina s a s uppgifter ifrån.
Att SE prickar rätt att Palme vänds på rygg och att det görs första hjälpen; detta är väl inte direkt en särskilt orimlig gissning om man säger så..
Dessutom så finns det en intervjuv i morgonekot dagen efter med taxichauffören AD. Här nämner han bl a att två flickor springer fram, samt en man som utför konstgjord andning, och även tid för ambulans och polis på plats.
För övrigt nämner han även att ingen förstod att det var Palme. Samt att GM hade lång rock och någon form av hatt.. och lång rock beskrev YN som bekant att den flyende GM hade på DB-gata..
Så; GM hade nog en lång rock och inte täckjacka.
Att SE prickar rätt att det är Lisbeth som sagt mörkblå täckjacka;
Under natten så fanns det uppgifter om två GM; lång rock och mörkblå täckjacka.
Närmaste vittne är Lisbeth; sannolikheten att det är just hon som sagt detta är inte helt orimlig.
Om inte annat; SE har fifty-fifty chans.
Och om det nu inte var så att just Lisbeth sagt mörkblå täckjacka så ligger det ändå i linje med att föregå och väcka tvivel hos vittnet; han vet ju att Lisbeth sett honom. Om inte Lisbeth har sagt detta så kan han ändå fortsätta hävda detta. Lisbeth är ju i chocktillstånd.
SE vill placera sig på MP som vittne och detta även ansikte mot ansikte mot Lisbeth, precis som det var för GM.
Lägg på allt annat som är märkligt; SE nämner inget om det han har upplevt på MP till vare sig till väktarna eller polisen dagen efter.
Jo; det är märkligt; han har blivit utpekad som en flyende GM från en mordplats. Dissad av polis som antecknat detta. Och detta från en mordplats på statsministern. Men inget om detta. Inte mer än att en man i lång rock kan vara han som avses; trots att han vet att anteckningar finns nedskrivet. Både med glasögon och handväska..
Så; nog är SE en misstänkt GM. Hur mycket SE än känns som en osannolik GM.