2021-06-11, 15:07
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det är ju en ytterst liten del av överklaganden till HD som verkligen tas upp till prövning.
100 av 6000 läste jag vid en googling.
Har lite svårt att se Runar S "platsa" där..
/T

Det finns en enkel regel att förstå, huruvida Högsta Domstolen ska ta upp ärendet för ny prövning;

Ny information, eller andra omständigheter, som inte framkom i Hovrätten, som HD bedömer skulle kunna påverka utgången av målet, är ett grundkreterie för att målet skall överprövas av Högsta Domstolen.

Att ny okänd information, av vikt för målet, kommit till sedan 27-28 maj har jag svårt att tro.
Och detta vet Runars ombud.
Men visst, hoppet är det sista som överger….

Citera
2021-06-11, 15:32
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Runar: "Men jag tror och hoppas att rättvisan ska segra och att sanningen ska segra, det har alltid varit mina deviser, sa Runar Sögaard några dagar före att domen meddelades."

Vad är det jag inte förstår? Han har aldrig betalat skatt eller lämnat några redovisningar förrän det är försent. Vilken rättvisa menar han?

”- We are on a mission from God. ”
/ The Bluesbrothers 1980.

Har något sett uppgifter att han som nästan präst, varit med i församling som varit gammaldags med inbetalningar av tionde ??
Citera
2021-06-11, 16:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hur är det.., borde inte även Runar få en fet räkning ifrån sin advokat även ?

Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det ska ju överklagas till HD så advokaten ser väl 100.000 till trilla in där och avvaktar. Runar har ju redan skulder på miljoner, så han får ställa sig i kön. Eller får han betalat av rättsväsendet?
Det är staten som står för fiolerna.
Citera
2021-06-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Det finns en enkel regel att förstå, huruvida Högsta Domstolen ska ta upp ärendet för ny prövning;

Ny information, eller andra omständigheter, som inte framkom i Hovrätten, som HD bedömer skulle kunna påverka utgången av målet, är ett grundkreterie för att målet skall överprövas av Högsta Domstolen.

Att ny okänd information, av vikt för målet, kommit till sedan 27-28 maj har jag svårt att tro.
Och detta vet Runars ombud.
Men visst, hoppet är det sista som överger….

Vad blev domen?
Citera
2021-06-11, 17:47
Medlem
Hegamons avatar
Det är ganska viktigt uppmärksamma de som skiter i regler. Jag är inte direkt förvånad utan tror att rätt man på rätt plats gäller, ifall han får spendera 18 månader i finkan.
Citera
2021-06-11, 19:08
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Ajuste, hade glömt att han coachade mig Sting 👮🏽‍♀️✌️👍

Som var en stor fet lögn, lika fet lögn som norrbaggen själv.

Tycker att man ska kasta ut invandraren, han kostar oss skattebetalare en massa pengar genom sina återkommande tvister.
Runar är den sämsta importen från Norge, någonsin, värre än valspäck.
Förmodligen kommer han bli kompis med alla rattfyllerister och andra småkriminella typer i fängelset och djävlas med fängelsepersonalen, som den sanna rättshaverist han är.
Säkert kommer vi att läsa om att "Runar klagar på maten, sovtider, permissioner, är talesman för övriga fångar osv osv i tidningarna framöver..
Norge!! Snälla ta tillbaka valen Runar.
Citera
2021-06-11, 19:18
Medlem
apanola IIs avatar
Jag anar material till Runars nästa bokprojekt, där kommer han att tala ut då han satt på kåken med "Sveriges värsta förbrytare" och hur han frälste flera av dem. Så kommer han att köra diverse (påhittade) livshistorien från dem (-icke existerande) brottslingarna.
Kanske titeln blir "oskyldigt dömd" av Runar Sögaard, eller kanske titeln blir " om det är ett brott att vara oskyldig, då är jag skyldig"
Citera
2021-06-11, 19:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har han tur så får han vänta till att krypa in till hösten. Sen så lär han väl inte bli placerad på Kumlabunkern utan på en lite mer vuxendagisanstalt. Då får man tid att läsa böcker, träna lite och möta en massa nya intressanta livsöden. Det är vad man gör det till. Det kan vara en ganska berikande upplevelse att sitta inne ivarjefall på en sån liten kaffevolta som Runar blev dömd till.
Han blir väl villkorligt frigiven efter två tredjedelar även?

Ja själva tillvaron blir nog inte så hemsk för han. Gott om fritid att skriva en ny bok också. Sedan kan han ju hålla väckelsemöten där han frälser sina medfångar. Kan diskutera med andra som sitter inne för White Collar brott om man bör göra vid nästa fiffel för att slippa straff.
Citera
2021-06-11, 20:07
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Anstalten i Kolmården utanför Norrköping skall vara najs.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anstalten_Kolm%C3%A5rden

Gillar deras "stängsel"

Kolmården …
Haft lite halvoffentliga dömda, just där tidigare, bl.a den gamla Elskåpsvakten Fadde och den ännu äldre Noicetrummisen Fredrik von Gerber.

Men med 1 år och 8 månader får han nog börja snäppet mer stängt. Typ Täby, Skänninge, i värsta fall Håby Södertälje eller ev. Storboda i Rosersberg. Det sistnämnda lite stökigt periodvis. Då har han otur.

Citera
2021-06-11, 20:35
Medlem
Vad tråkigt att Runar skall sitta i fängelse. Han som är en så ärlig och fin människa.
Han har levt sitt liv som Jesus.
Citera
2021-06-11, 20:51
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Nej,nu får någon kvinna på detta forum träda fram och förklara för oss vanliga karlslokar vad denna man har som charmar er alla (nästan)..!!!
Jag såg en liten film med Runar på AB idag.
Skickade ett SMS till en kamrat:
"JAG ÄLSKAR RUNAR!!"
Han var så behaglig och utan attityd.
Jag har också tyckt att karln varit ett äckel, tidigare, men tiden gick och jag började tycka att han är kul.
Galen på ett charmigt sätt.
Men ju mer jag nördat ner mig i ämnet Runar blir jag mer och mer övertygad om att karln är psykopat.
Och de brukar ju vara trevliga, till en viss gräns.
Att t.ex skjuta sin hustrus katt bör anses som obehagligt.
Senast redigerad av Vitis 2021-06-11 kl. 20:58.
Citera
2021-06-11, 21:10
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.FergemneE150D
Vad tråkigt att Runar skall sitta i fängelse. Han som är en så ärlig och fin människa.
Han har levt sitt liv som Jesus.
Jag förstår inte om du är ironisk?

Runar är, och har i många år varit, en tvålfager bedragare.
En bondfångare som systematiskt lurat människor på pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in