2021-06-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Avpolleterades som svärson på pappret ja, men de behandlade ju honom som sonen de aldrig fick även efter skilsmässan.

Att det skulle omprövas efter HR var väl ett outtalat villkor. I detta fall var HR eniga i sitt beslut om fällande dom, Stefan hade mördat Lena.
Citera
2021-06-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min erfarenhet av teamarbete leder till att det främjas bäst av ett gemensamt arbete mot ett mål, slutresult. Så jag ser inte värdet av att jämföra och väga enskildas insats. Just det verkar vara viktig beståndsdel i SD/HDs jakt på FTF - tävlingsmomentet.

I Efterhanden kan man förstås se vad som varit av avgörande vikt. I detta fall så var nytillkommande information och Teliakillens erfarna redogörelse/analys av mobilplatsdata det som ledde till HRs fällande dom.

Ja och att hovrätten bedömde resten av alla bevis i princip tvärt emot hur tingsrätten bedömde dem.
Citera
2021-06-11, 17:34
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag har förstått det som att Avel var den som lyckades skicka in allt material som gjorde att dessa Teliakillar fick mycket att kolla upp så att domen blev fällande ?

Så vi får nog ge honom en viss heder i att SD åkte fast ?!

Jag fick en liten känsla av att OM SD åkt fast i Tingsrätten så hade han överklagat och så hade det ju kunnat bidragit till friande dom utifrån att i 50% brukar ju domen ändras i nästa instans !?
Och därför såg det rättsliga väsendet till att istället fria honom i första instans för att kunna ge en fällande dom i andra instans !?

(spekuklation)
Citera
2021-06-11, 17:35
Medlem
Citat:
Jag har förstått det som att Avel var den som lyckades skicka in allt material som gjorde att dessa Teliakillar fick mycket att kolla upp så att domen blev fällande ?

Så vi får nog ge honom en viss heder i att SD åkte fast ?!

Nej nej nej. Telia var med redan i överklagan 2020 väl.
Citera
2021-06-11, 17:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej nej nej. Telia var med redan i överklagan 2020 väl.

Tycker det var bra iallafall hursomhelst; att du härinne skrev ner allt till oss så att fick ett visst hum om vad som försigick gällande det datorbeteende som SD verkade ha ?

(spekulation)
Citera
2021-06-11, 17:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag fick en liten känsla av att OM SD åkt fast i Tingsrätten så hade han överklagat och så hade det ju kunnat bidragit till friande dom utifrån att i 50% brukar ju domen ändras i nästa instans !?
Och därför såg det rättsliga väsendet till att istället fria honom i första instans för att kunna ge en fällande dom i andra instans !?

(spekuklation)
Varifrån har du fått siffran 50 %?
Den enda ändring jag kan tänka mig är så stor är att de justerar strafflängden med någon månad hit eller dit.
När det gäller skyldig eller inte brukar det ofta stämma överens mellan TR och HR
Citera
2021-06-11, 17:53
Medlem
Citat:
Jag läste i tråden att sperma kan hittas även efter tvätt i tvättmaskin🤔 Eller var det bara blod?🤔 Nu blir jag osäker. Men att det bara ska kunna påvisas efter 48 h låter mycket tveksamt.

Tänk exempelvis på trosorna som ligger Smokey så varmt om hjärtat, de som låg i LWs tvättkorg... Hundar kunde ju nosa upp sperma i ett trapphus efter en våldtäkt i ett annat fall och där hade det nog passerat 48h med minst det dubbla vill jag minnas)
I trosor kan säkerligen sperma hittas om dessa inte har hunnit bli tvättade, men att det skulle kunna hittas i tvättade trosor har jag aldrig hört talas om.

Efter en våldtäkt bör man ju inte duscha då bevis försvinner och LW’s kropp låg ju utomhus i närmare 5 dygn.
Citera
2021-06-11, 17:58
Medlem
Citat:
Tycker det var bra iallafall hursomhelst; att du härinne skrev ner allt till oss så att fick ett visst hum om vad som försigick gällande det datorbeteende som SD verkade ha ?

(spekulation)

Ja den biten är jag bara glad att jag kunde hjälpa till med. Alltid fint att höra att det uppskattades.

Mobilmaster har jag hyfsad koll på också men i det här fallet så behövdes det inte guidas så mycket med tanke på att det var redovisat vilka master som de kopplat upp mot osv.

Vill man förresten känna sig lite ”pro” så kan man slå in dessa koder i mobilen och ”frossa” i data om mobilmaster runt omkring en.

Android: *#*#4636#*#*

iPhone: *3001#12345#*

Efter koden så trycker man på samma ”lur” som om man skulle ringa ett samtal.

Man kan stänga av Wifi/4g osv och kolla hur uppkopplingarnas info ändrar sig hit och dit.

Kallas ofta för ”field test mode” och det finns även appar för att hålla koll på master runt omkring en. Lite lättare att tolka via apparna.
”Findtower” är en men det finns flera.

Så på det sättet kan man kanske hänga med lite mer i hur snacket går i vissa fupar/trådar då just mobilmaster är ofta återkommande som diskussionsämne och bevis ju.
Citera
2021-06-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han fortsätter i samma ohederliga stil som innan skilsmässan. Han vet nog inget annat sätt, detta är en del av hans personlighet. Man kan ju tycka att han borde ha lagt manken till att ta sig samman, om han nu så gärna ville ha HD tillbaka. Men det gjorde han alltså inte. Han verkade helt omogen för att kallas pappa och partner.

Kvinnan på hittegods (L) beskrev SDs första besök (utan HD) som att han tittade under lugg, ögonen spelade fram och tillbaks åt sidorna, som om hon och han hade nån hemlighet och att han verkade tro att han var charmig - plus att han flinade. Nåt töntigare får man leta efter.

Skulle vilja att Marianne Kristiansson på Rättspsyk hade diagnosticerat SD. Tyvärr är det för sent för det. Har varit på ett par föreläsningar av henne och hon är verkligen outstanding!

I såna relationer är det inte ovanligt att kvinnan ser mannen som ett stort barn i behov av hennes omsorger och känslomässiga stöd.

Rätt ofta var det också "pojkaktig charm" som fick henne på kroken.

Men likt en gökunge i fel bo så tar mannen mer och mer plats och de egna ungarna får mindre och mindre av mammans energi och tid. Gökungen skriker högst, kräver mest plats och uppmärksamhet och - i fallen med såna här män - puttar honans egna ungar närmare och närmare boets kant. Han är inte främmande för att putta ut dem.
Citera
2021-06-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
I trosor kan säkerligen sperma hittas om dessa inte har hunnit bli tvättade, men att det skulle kunna hittas i tvättade trosor har jag aldrig hört talas om.

Efter en våldtäkt bör man ju inte duscha då bevis försvinner och LW’s kropp låg ju utomhus i närmare 5 dygn.

DNA på textilier och DNA som avsatts på hud "fäster" ju olika pga ytornas textur, friktion och uppsugningsförmåga. Textilfibrer osv.
Citera
2021-06-11, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
"Den som tystades ner och mördades var LW, för att SD blev farlig när HD tog ut skilsmässa."

För att HD hade en funktion och genom det ett värde för SD ja.

"Som kräver full insyn i hans konton och livslångt kontaktförbud."

Kontaktförbudet instiftade hon vad jag minns innan skilsmässan.
Kontaktförbud var från mars 2017.

Ja, precis.

De spelar inte i samma division oavsett om de har SD som gemensam nämnare:

LW och HD kan inte jämföras är sensmoralen.

Kom på att han borde ha med bilder från deras resa till England 2013 och sen USA 2015 och så var fallet.
Lägger det i samma inlägg oavsett annat ämne.

Tog med lite andra foton på HD och SDs resande när jag ändå letade, ett enormt galleri och enbart en bråkdel av vart de varit.

Man skulle kunna tro att det är sundheten per se som klättrar runt, ack vad skenet bedrar med tanke på dels mord framöver och den sjukhistoria som beskrivs i FUP.

Se spoiler:
Senast redigerad av develi 2021-06-11 kl. 19:07.
Citera
2021-06-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att det skulle omprövas efter HR var väl ett outtalat villkor. I detta fall var HR eniga i sitt beslut om fällande dom, Stefan hade mördat Lena.

Jag undrar vad som får dig att tro att det var så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in