2021-06-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Dette greier du fint å finne ut av. Hvis du vil. Boken kan du få tak i på nett med noen få tastetrykk, kjøpe i bokhandelen eller låne på biblioteket. Men interessant at du må ha linker for alt som diskuteres i tråden, mens alle motstridende forklaringer fra TH bare tas for god fisk.
Hvor har du det fra ? Du aner INGENTING om hvor jeg står i skyldspørsmål, så trekk dine egne konklusjoner og ikke andres.
Citera
2021-06-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
TH er 70 år, bor i Norge og har et par milliarder kroner. På hvilken måte mener du en eventuell skilsmisse skulle være et problem for ham ?
Etter nesten 50 år som gift, sier seg selv at det er ekstremt vanskelig og problematisk, (tipper du ikke er så gammal)om du ikke vil, statistisk sliter menn MYE mer enn kvinner etter en skilsmisse, kvinner sliter mest før..
Citera
2021-06-10, 20:33
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
nei det er ikke en forklaring på hvorfor han i løpet av en time må være fysisk tilstede for å få en avklaring på dette, en telefon hjemmefra hadde holdt i de aller fleste tilfeller. " At han måtte se an arbeidsdagen sin" som det står i ulike medier er ikke god nok grunn til at han må være fysisk tilstede mener jeg, så får du heller mene noe annet. Kranglefant, du får tåle at andre ikke er enige med alt fjaset ditt.

Gratulerer, du har endelig oppdaget TH's egen forklaring på hvorfor han liksom måtte på jobb for å avklare dette.

Jeg har aldri sagt at det var en god forklaring.
Citera
2021-06-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Gratulerer, du har endelig oppdaget TH's egen forklaring på hvorfor han liksom måtte på jobb for å avklare dette.

Jeg har aldri sagt at det var en god forklaring.
har poengtert dette hele tiden men du skjønner jo ikke. Du har ikke noe poeng med innsigelsene dine, du har nå postet utallige ganger om at viktigheten av at han var der og så snur du når du endelig skjønner at du ikke har et poeng og begynner med "god" hahaha, du trodde du var smart nå !? Ikke kast vekk tiden med å kommentere for jeg gidder ikke lese mere av fjaset ditt
Citera
2021-06-10, 22:21
Medlem
Niffys avatar
Citat:
har poengtert dette hele tiden men du skjønner jo ikke. Du har ikke noe poeng med innsigelsene dine, du har nå postet utallige ganger om at viktigheten av at han var der og så snur du når du endelig skjønner at du ikke har et poeng og begynner med "god" hahaha, du trodde du var smart nå !? Ikke kast vekk tiden med å kommentere for jeg gidder ikke lese mere av fjaset ditt

Jeg tror du må legge vekk sinnabrusen, for her misforstår du grovt.
Citera
2021-06-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er ikke alle som er like gode til å tolke signaler.

Det skal være sikkert og visst!
Citera
2021-06-10, 23:48
Medlem
Citat:
nei det er ikke en forklaring på hvorfor han i løpet av en time må være fysisk tilstede for å få en avklaring på dette, en telefon hjemmefra hadde holdt i de aller fleste tilfeller. " At han måtte se an arbeidsdagen sin" som det står i ulike medier er ikke god nok grunn til at han må være fysisk tilstede mener jeg, så får du heller mene noe annet. Kranglefant, du får tåle at andre ikke er enige med alt fjaset ditt.
Dette med å ringe etter en time er et påskudd. Jeg klarer dessverre ikke å se at th er uskyldig viklet inn i saken.
Citera
2021-06-11, 00:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
han hadde klart seg utmerket med langt mindre enn havlparten av formuern, men alt det andre er værre for han. Han vil ikke skille seg.

Ikke fordi jeg tror han gladelig ville skilt seg av med formuen, men du har et poeng.
Sjalusi er ikke sjelden et sterkt motiv i partnerdrapssaker.
Citera
2021-06-11, 18:42
Medlem
Legokatts avatar
Hytteturen - enda en gang..

Brikkene:

1. "Avisen har kilder som kan fortelle at Tom Hagen i avhør skal ha forklart at han og kona hadde en avtale om at ektemannen skulle ringe henne for å spikre de siste detaljene før en planlagt helgetur til parets hytte på Kvitfjell"

2. NRK intervju:
TH forklarte i NRK intervju at de hadde avtalt at han skulle ringe hjem etter ca 1 time.

3.VG spesial "Åtte dager før"
Denne formiddagen skriver Anne-Eli*sabeth meldinger med venninnen Es*ther. De har kjent hverandre siden slutten av 70-tallet, og har vært på hytteturer sammen til Kvitfjell, på flamenco-kurs og delt hemmeligheter. Anne-El*isabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien, snakker om den nye valpen sin og spør om forslag til navn"

4. Det var ikke del av TH's daglige rutine å ringe hjem.

5. AEH "utsatte hytteturen" i SMS kl 09.10.
Gjorde at TH"s forklaring ble mistenkelig.

Spørsmål. Hvis TH står bak dette plottet, hvorfor skulle han sette seg selv i søkelyset akkurat den dagen og bryte sin egen rutine med å ringe hjem? Kunne han ikke bare komme hjem til "vanlig tid" mens AEH ble "bortført/drept"? Hvorfor måtte han dra hjem tidligere en normalt?

I tillegg forklarte han seg mistenkelig med tanke på at AEH's SMS tyder på at hytteturen var utsatt. Hva er forklaringen på dette?

Enkelt svar:

Eneste mulighet for at "hytteturen" er del av et plott mot noen, er at det var AEH som planla hytteturen for å få TH til å ringe hjem den dagen. Det var som kjent ikke del av TH's daglige rutine å ringe hjem.

Etter ca 1 time, fordi plottet var planlagt å ta ca 1 time, noe som i tillegg passer inn med at AEH's telefon ble lagt i ro på bordet kl 10.07. Det var planlagt å legge telefonen på bordet når TH ringte hjem. Kan i tillegg forklare "raske skritt" rett i forkant av at telefonen ble lagt i ro. AEH løp mot bordet for å legge den i fra seg etter at TH ringt hjem.

Hvorfor var dette en smart plan?

1. Fordi det ble mistenkelig at TH ringte hjem nesten samtidig som telefonen ble lagt i ro.

2. AEH's SMS om at hytteturen er "vist utsatt" førte til at TH's forklaring om å ringe hjem for å avklare detaljene om hytteturen ble mistenkelig.

3. I tillegg fikk barna til AEH alibi perioden forsvinningen skjedde. Henger også sammen med AEH's anrop til sønnen kl 09.14.

=

En meget smart plan av en GM som manipulerte AEH. En plan som gikk ut på å sette ektemannen i søkelyset.

Tipper dette kan være svaret på mysteriet.
Citera
2021-06-11, 18:58
Medlem
Legokatts avatar
True Crime - Quinn Gray-saken.

I 2009 ble Quinn Gray, en husmor med mann og to barn, kidnappet i Florida. I et trussebrev var det krav løsepenger. $ 50000 hvis ikke skulle Quinn bli drept.

Det viste seg at Quinn og hennes hemmelige elsker, Jasmin Osmanovic forfalsket kidnappingen for å presse hennes mann, Reid Grey for penger. De tilbrakte tiden på et motell.

Quinn Grey hadde personlige problemer og ble behandlet for alkoholisme. Hun hadde en affære med Osmanovic som begynte da de to møtes på en bensinstasjon der Osmanovic jobbet.

Sheriff David Shoar uttalte det var tydelig noe mer komplekst enn kidnapping hadde skjedd.

Kanskje denne sheriffen burde sett nærmere på Hagen-saken
Citera
2021-06-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette med å ringe etter en time er et påskudd. Jeg klarer dessverre ikke å se at th er uskyldig viklet inn i saken.
dette, blant flere aspekter, gjør det verdt å tvile på TH, men er ærgjærring gammel skrue kan være av den gamle sorten at han MÅ på jobb for å finne ut av det andre hadde gjort på mob el teams. At han velger å ikke samarbeide mere med politi kan skyldes at han er skyldig, eller at han reagerer på at han er mistenkt som skyldig, jeg opplever det som at en mann av hans "karakter" kan reagere likedann på begge deler. Om han er skyldig var han usansett ikke alene, tror det er lettere å leter etter andre, uansett om det er partnere eller ei, for å finne ut av hva som skjedde
Citera
2021-06-11, 20:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hytteturen - enda en gang..

Brikkene:

1. "Avisen har kilder som kan fortelle at Tom Hagen i avhør skal ha forklart at han og kona hadde en a

Så lenge du ikke kan komme med noe navn på hvem denne GM skulle være, så passer det rett og slett ikke inn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in