2021-06-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Wahidullah Mohammadullah
Wahidullah Mohammadullah förekommer under två avsnitt i belastningsregistret. Han
dömdes år 2015 för snatteri till dagsböter. År 2019 dömdes han för ringa narkotikabrott
till dagsböter.
Citera
2021-06-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaffis83
Gay4Pay är ju inte särskilt ovant?

Frisören kommer förmodligen att förlora ett öga och få mycket ärrvävnad i ansiktet, så kanske Ingelstad får sin första piratsalong?

Gay4Stay är nog minst lika vanligt. Och det ena utesluter nog inte det andra.

Ja han förlorade tydligen ena ögat.

Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
12 års fängelse, ingen utvisning.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/knivhogg-sovande-man-doms-till-langt-fangelsestraff

Jag har bara citerat en liten del av artikeln.

Men ändå otroligt att åklagaren iaf yrkade på utvisning, kan man våga hoppas på en överklagan och en annan bedömning av HR?

Och mer otroligt att SVT kallar afghanen för man och inte ”Växjöbon”, och att de nämner att det inte blev någon utvisning.
Citera
2021-06-11, 17:50
Medlem
halaltarzans avatar
Förstår inte hur de resonerar, det är väl bara att utvisa. Han har ju faktiskt ett val, vara bög och få problem eller sluta vara bög och inte få problem.
Citera
2021-06-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Wahidullah Mohammadullah
Det låter som något man skulle kunna ersätta uttrycket ”dra på trissor!” med.
I sak så är lagen skriven så att kriminella alltid har rätten på sin sida, oavsett om de är utlänningar eller inte.
Fast det sticker förstås extra i ögonen när just utlänningar behandlas med silkesvantar.
Grovt kriminella sådana borde utvisas oavsett vad som väntar dem i hemlandet. Det borde de ha tänkt på innan de gjorde vad de gjorde.
Citera
2021-06-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Förstår inte hur de resonerar, det är väl bara att utvisa. Han har ju faktiskt ett val, vara bög och få problem eller sluta vara bög och inte få problem.

Skulle inte bli förvånad att han inte är bög utan något han bara hittat på för att inte bli utvisad.
Oavsett vilket så det enda rimliga är att han skall utvisas oavsett om han är bög eller inte.
Citera
2021-06-11, 18:03
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Haha, korkad? I Sverige har han bara ett val (om allt vore som det skulle)vilket är att vara kriminell eller inte kriminell.
Det låter som du passar bättre hos talibanerna med din skeva syn på saken. Smygbög?
Citera
2021-06-11, 18:12
Medlem
megacoolmans avatar
Wallaballadullah har givetvis hittat på att han är stjärtgosse. Jag ser inget hinder för utvisning förutom svenskens dumsnällhet.
Även om han skulle förföljas i sitt hemland, so what?. Det kanske Ballahallawalladulla borde tänkt på innan isf.
Citera
2021-06-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikurdea
Skulle inte bli förvånad att han inte är bög utan något han bara hittat på för att inte bli utvisad.
Oavsett vilket så det enda rimliga är att han skall utvisas oavsett om han är bög eller inte.

Det får nog anses styrkt att han haft en sexuell relation med brottsoffret, så han har i vart fall gått ganska långt i sitt påhitt.

Naturligtvis ska brottslighet alltid innebära utvisning. Det är hans eget val att begå brott.
Citera
2021-06-11, 18:46
Medlem
Nej. Ut.
Citera
2021-06-11, 19:29
Medlem
glowniggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Vad säger ni om detta?
Hade jag varit släkt med offret så hade jag offentligt avrättat GM via halshuggning och skjutit alla som försökt stoppa mig. Heil det nya spännande Sverige.
Citera
2021-06-11, 19:32
Avslutad
Jag tycker inte heller att man ska förfölja homosexuella i allmänhet. Men borde man inte bedöma detta från fall till fall? Finns det någon anledning till att just Wahidullah inte borde utsättas för förföljelse?
Citera
2021-06-11, 19:46
Medlem
Pissarsyras avatar
Borde fått livstid, beskrivningen av vad B.O. gått igenom och får leva med resten av livet låter som ett öde värre än döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in