Citat:
Ursprungligen postat av
Sossetrollet
Citat:
Wahidullah Mohammadullah
Det låter som något man skulle kunna ersätta uttrycket ”dra på trissor!” med.
I sak så är lagen skriven så att kriminella alltid har rätten på sin sida, oavsett om de är utlänningar eller inte.
Fast det sticker förstås extra i ögonen när just utlänningar behandlas med silkesvantar.
Grovt kriminella sådana borde utvisas oavsett vad som väntar dem i hemlandet. Det borde de ha tänkt på innan de gjorde vad de gjorde.
Klockrent!
Det har potential att bli 2021 roligaste kommentar på FB.
Citat:
Ursprungligen postat av
glownigger
Hade jag varit släkt med offret så hade jag offentligt avrättat GM via halshuggning och skjutit alla som försökt stoppa mig. Heil det nya spännande Sverige.
Nja, om min släkting väljer att umgås så nära med folk från kulturer man VET är livsfarliga så är det ett val denne gör själv. Blandar du sedan in sex eller droger i ekvationen så skulle jag nog inte sörja särskilt, uppriktigt sagt. Har man ett så uttalat riskbeteende så får man stå sitt kast. Då skulle jag hellre välja att lägga krutet på om någon nära skulle drabbas helt oskyldigt och oprovocerat av vansinnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
LeifD2
Dte blir så här när man har ondsekfulla personer som både stiftar lagarna och som tillämpar som.
Naturligtvis skall det inte ens finnas något sådant som verkställighetshinder för utvisade kriminella. Vad som sker med dom i hemlandet borde inte vara en fråga ver huvudtaget. Men det blir en fråga när man har en massa perversa typer och djälvulsdyrkare i riksdagen och runt om på mundigheter, inom media och på univeritet. Tydlgen väldigt många som det set som bra och viktit att fylla upp landet med utländska våldsverkare.
Instämmer i allt. Känner du till nätverket "Hilda och Ruben"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Holden.Caulfield
Nu är babben sannolikt inte bög, men idag finns vem vet hur många bögar i muslimska länder som lever där utan att bli avrättade. Håller han låg profil är det ingen som kommer att upptäcka hans läggning. Det går inte att säkerställa om en människa är homosexuell eller inte - inte med metoder som svenska myndigheter vill använda - därför kan man inte låta sexuell läggning vara ett skäl som står över allt annat och öppna upp för ett inflöde av råa brottslingar.
100% sant. I framtiden så får man riva upp alla dessa galna domslut och se till att utvisa rubbet. De lagmän och nämndemän som varit delaktiga i dessa domslut landsförvisas oavsett om de är etniska svenskar i femtioelfte generationen, helst till samma land som GM i de olika fallen kommer från. Annars finns ju alltid Liberia kvar som ett sista trumf.
Citat:
Ursprungligen postat av
bossebengbula
Fy fan så sjukt. Men förvånas inte längre.
Afghanistan är ett sådant gränslöst skadat land med skadad befolkning och jag tror att en stor del av de unga afghaner som kommit till Sverige är skadade/traumatiserade. Många gånger av sexuella övergrepp så inte överraskande att sånt här skit händer. Nu spekulerar jag men GM kan ju ha en bakgrund som danspojke, bacha bazi. Då blir man nog väldigt messed up. Inte till hans försvar men folk som befattar sig med afghanska män borde veta vad dessa kan ha för baggage om man säger så. Men utvisning, ja helt klart!
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/i-afghanistan-haller-poliser-unga-pojkar-som-sexslavar-ses-som-loneforman
Så kan det vara, men om man betänker att afghanska militären består av 300.000 västerländskt tränade soldater med material för hundratals miljarder, utbildade i logistik, strategi, taktik osv som de 80.000 talibanerna bara kan drömma om och trots det så tar talibanerna över hela Afghanistan på någon vecka utan att ett enda skott avlossats så finns det något djupare där som många nog missar. Folket i Afghanistan VILL ha talibanerna för annars hade det ALDRIG gått så enkelt. Alltså kan vi skicka hem alla afghaner. De fungerar ju uppenbarligen inte i väst. Ett tiotal eller kanske 100 av de 9000 i gymnasieamnestin har ju klarat studierna och övriga mest fortsatt med brottslig verksamhet. Repatriera!
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Expressen tog upp detta för några år sedan när de gjorde ett reportage om "ensamkommande" afghaner - de flesta kommer från Iran. De hörde då någon komma med att de skickas till Syrien för att kriga.
Detta gíck inte att bekräfta och ingen som skickats dit stod att finna. Det är påhittat rakt av. 100% lögn. En rövarhistoria.
(Bacha Bazi har ingenting med Syrien-lögner att göra)
Egentligen spelar det ingen roll. Hade det kommit finska män i 18-40 års åldern under 1939-45 till Sverige och inte barn i 1-12 år hade de skickats hem de också.