2021-06-11, 14:23
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den som konstant är i en underlägsen position är LW.
Inte HD.

Varav tiden vid djup depression inte är jämförbar från och med 2017 och framöver.

Oavsett om han behåller HD av praktiska skäl.

Det är inte HD som ligger brunt till när han kör sitt RT sen långt innan mars 2017.
Det ökar däremot mer frenetiskt pga att HD kartlagt och avslöjat dem:
Som kräver full insyn i hans konton och livslångt kontaktförbud.

Han tror HD inte vet om otroheten före 2017.
Han tror att han är smartare än henne.
Iom att han tror detta så fortsätter han med LW, om än mer orolig att upptäckas.
Han tror att han vet vart han har HD men tycks missa att hon inte är ett manipulativ offer längre och har frisknat till ordentligt.

Om SD vore livsfarlig för HD och relaterat till riskbeteende är det som bäddat för fara:
Att vara otrogen.
Att ta ut skilsmässa, flytta och fortsätta ljuga.
Att leende roa sig med en ny partner, ligga ihop och åka på hotellweekend - för att sen åka ut i skogen eller ensam utomlands med SD.

År efter mordet så suktar SD efter HD som roar sig med sillen och ligger på hotell.
Samtidigt lovar hon att han ska få åka med henne nästa gång.
Ååh, säger SD. ❤️

Det sker ingenting mot HD i de faser som är som farligast för en kvinna.

Den som tystades ner och mördades var LW, för att SD blev farlig när HD tog ut skilsmässa.
Drömkvinnan som han vill ha tillbaka men troligen aldrig fick.
”Där Hanna pekar, där gräver Stefan” var det väl en familjemedlem som uttalade? Vet inte om det var samma familjemedlem som beskrev Hanna som en kopia av Stefans mamma, både till sätt och utseende. Mamsen som Steffeponken pussas med på munnen.
Citera
2021-06-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Egentligen skulle jag hellre vilja diskutera domen, som vi ju inte gåt igenom och diskuterat.

Nu har tråden dock diskuterat HD hela veckan och det känns bra att det är flera olika vinklar som nu kommer fram. Och bra kanske om man kan komma fram till en punkt där man känner att man inte kommer längre eller att det ändå inte ger tråden nya inputs eller nya "indicier/fakta".

En tanke jag har i den här frågan är att HD sedan länge står på någon av de sedvanliga medicinska behandlingar (t ex SSRI-preparat, SNRI-preparat eller tricykliska antidepressiva) som en bas. Den kan hon ha haft i åratal. Därför omnämns den kanske inte eftersom det inte påverker henne i förhörsrummet.

Det som händer i förhörssituationerna är att hon dels mår dåligt av det som händer runt omkring henne (enligt henne själv) och att hon dessutom får vissa symtom av medicinen.

Dessa symtom av avstängdhet och trög i skallen (nu minns jag inte exakt hur hon beskriver det) kan ju bero på en kombination av stress och nyinsatt och/eller ökad dos Quetiapin.

HD verkar alltid intressantare än allt annat i tråden.

Hon har väl haft lite att fundera över på sistone. Avundas inte situationen hon är i.

Och åklagarna grämer sig kanske att deras huvudmisstänkta nummer två kom undan… Vem vet.

Hon svarade och agerade kanske inte helt rationellt i samband med mordets utredning. Frågan om det går att bli klok på lämnar jag åt andra här i tråden.

Just hennes minne är omdiskuterat. I vissa delar så pratar hon nog inte gärna om vissa saker. I andra delar så tänker jag att hon hade svårt att minnas av medicinska skäl.

Men det får väl vara lite eftersnack här om HD då. Domen verkar vara av sekundärt intresse för de flesta.

Jag fick mothugg när jag var inne på att den ”omtvistade” kvällen 11/5 fick väldigt lite utrymme i hovrättsdomen.
Och vad gäller andra delar så är inte domen helt självklar tycker jag bevismässigt men tack o lov så höll det hela vägen.

Och SD dödade sig själv så utredningens evtl segertåg och Eriksgata över sin prestation gick väl i plötsligt stå då. Inte för att det brukar komma nåt allmänt jubel från polishuset men ändå.

Tvärtom så kan de ta sig en tankeställare vad de pysslat med i vissa delar även om detta varit en omfattande utredning där resurserna inte alltid räckt till. Den biten har vi ju vänt och vridit på.

En tragedi från början till slut. LW:s familj har kunnat bearbeta sorgen under ett par år nu. SD:s familj har just påbörjat sin process och oavsett synen på SD så är det väldigt tragiskt att hans livsval skapat de omständigheter barnen är i nu.
Citera
2021-06-11, 14:27
Medlem
Citat:
Absolut inte.
Om du läst den bok jag rekommenderat vid ett par tillfällen så skulle du begripa att jag inte tror att kvinnliga offer är likt det du skriver.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Såsom Ester sa, vilket är klockrent, så blir SD farlig när HD tar ut skilsmässa.
HD är rakt inte i SDs klor och bilden från 2012 ska inte bejakas.

Vad jag skriver är att HD och LW inte kan jämföras:
De är inte i samma position, har inte samma förutsättningar och är olika personligheter.

För övrigt, mer personligt och bortom psykologi och evidens - så äcklas jag att HD omhuldas och jämställs med LW.

Pga av det hon har gjort mot LW i samband med hennes död.

Hon hoppas att hon är död och när det väl gått i uppfyllelse så hon loggar hon om cacherna.

Det är ett rent hån mot LW.

1) Jag har inte jämställt HD med LW Vilket jag skrivit vid minst tre tillfällen, senast idag. Bara konstaterat att de båda farit illa av hur SD behandlat dem och att där förekom absolut manipulativa beteenden gentemot även HD.

2) Tack för boktipset men jag är väl påläst om kvinnliga psykopater.

Jag anser att det absolut inte finns tillräckliga uppgifter tillgängligt i fup om HD för att ställa den "diagnosen" på henne!
Eller någon diagnos.

3) Återigen; jag hävdar med bestämdhet att även en kvinna med högst osympatiska och även manipulativa drag kan manipuleras av och påverkas av en man.

Där HD sätter ultimatum för SD kontrar han med att bli striktare med RT och restriktioner i relationen med LW, inte att bryta den och respektera HDs ultimatum.

HDs ultimatum och snokande är lika skrämmande för SD som ett barns trots; skitjobbigt att lyssna på och palla med de tantrum som blir resultatet av att inte åtlyda dem.
Men lätt att lirka och lura barnet genom att gömma kakburken i ett ännu högre skåp och dyrt och heligt lova att alla kakor är slut på affären och att kakfabriken gått i konkurs.

Med samma smirk som en förälder som smygäter godis och kakor när barnen sover skickar han meddelanden via hemliga appar och nya mailadresser till sin lilla kaka LW bakom HDs rygg. Och skrattar i mjugg när han kommer på nya fantasifulla ursäkter som ofta går ut på att HD är problemet.

Citera
2021-06-11, 14:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
”Där Hanna pekar, där gräver Stefan” var det väl en familjemedlem som uttalade? Vet inte om det var samma familjemedlem som beskrev Hanna som en kopia av Stefans mamma, både till sätt och utseende. Mamsen som Steffeponken pussas med på munnen.
En granne tror jag det var om grävandet, och en broder brukade reta SD att HD var likt deras mor.
Citera
2021-06-11, 14:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag skulle vilja se den man som håller på och flörtar på det sättet som SD gjorde vid det tidigare tillfället framför sitt ex och mamma till sina barn. Dessutom den som han försöker få tillbaka.

Vet att det finns sådana män, men tvivlar på att det är HD som håller honom kort.
SD vill ha tillbaka HD.
SD vill ha HD tillbaka och hon håller honom kort med sitt brist på tillit, troligen fram tills hans död. Jag har iaf inte sett nåt om att de gift om sig, enbart en massa bilder på deras resor ihop där de roar sig utomlands och inrikes.
Citera
2021-06-11, 14:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kan fråga min gamle vän som är psykiatriker (överläkare på psyk + ibland jourhavande rättspsykiatriker) med 50 års erfarenhet som läkare (hen brukar uttala sig i TV ibland) om jag får tillfälle för att höra vad hen har för åsikt rent allmänt.

Det blir dock isof tidigast efter sommaren. Men tror knappast att hobbydignostisering är något som imponerar på eller intresserar hen.
Gör det du.
Citera
2021-06-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag har inte uppdaterat mig i tråden senaste dagarna, så jag ber om ursäkt i förväg om detta inlägg är något som är söndertjatat redan.

Har det kommit fram hur SD tog sitt liv?

Har HD kvar sin tjänst på sjukhuset, är hon omplacerad, sjukskriven eller tagit semester?

Hon har tydligen varit aktiv med att GC:a och det verkar som att hon fortsätter i sina vanliga banor och agerar precis som om ingenting har hänt. Häromdagen plockades t ex en FTF tillsammans med BaSoa51 och texten löd:

"{FTF} 22:40 😊

En ny burk! Åka eller inte åka, det är frågan. Funderar en stund men bestämmer mig sen för att åka. Plockar upp BaSoa51 och på platsen möter vi Sockergrodan. Inga problem att få tag på energiinjektionen. De två "riktiga" intentionerna fick jag betydligt tidigare. Stort tack för en kul gömma!"

Länk till logg:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=72e504e2-195c-4f50-b16d-35e3d7e0a82d

Bild på logg:
www.bildtagg.se/bild/spqaklknl78q7ney3uj47f0e

Länk till cachebeskrivning av CO cajjo*:
www.geocaching.com/geocache/GC9CHBA_injektion?fbclid=IwAR15g-27b4bbDXyHpTtX_W1XRDJce9-NtIzIr9DLBTvxYoqFzv9sS24AIf0

Tack! Det var just detta jag efterlyst ett par dagar om de hon loggat sen dödsfallet.

På sajten har hon varit inloggad senast 2021-06-07 men en logg 9/6 betyder kanske att den gjorts via GC-appen eller hur kan det funka?

Hur det än är så verkar hon hålla GC-fanan högt. Något över halv stång kan man tänka.
Citera
2021-06-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Sperman kan helt klart ha avsatts tidigare men tycker det verkar så misstänksamt att hon skulle traskat omkring i en fläckig kjol.

Ja, den bristfälliga utredningen var även en oroande faktor vilken jag glömde ta upp.
Men som man ser så har viss bevisning justerats (blivit tydligare) och ny expertis tillkallades till HR, teliakillen.
Men helt klart gjordes anmärkningsvärda missar inledningsvis.
Man undrar ju varför så många raderade i sina mobiler..SD fattar man ju men varför även JG och HD?

Spermafläcken var inte visuellt synlig.
Citera
2021-06-11, 14:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag har inte uppdaterat mig i tråden senaste dagarna, så jag ber om ursäkt i förväg om detta inlägg är något som är söndertjatat redan.

Har det kommit fram hur SD tog sitt liv?

Har HD kvar sin tjänst på sjukhuset, är hon omplacerad, sjukskriven eller tagit semester?

Hon har tydligen varit aktiv med att GC:a och det verkar som att hon fortsätter i sina vanliga banor och agerar precis som om ingenting har hänt. Häromdagen plockades t ex en FTF tillsammans med BaSoa51 och texten löd:

"{FTF} 22:40 😊

En ny burk! Åka eller inte åka, det är frågan. Funderar en stund men bestämmer mig sen för att åka. Plockar upp BaSoa51 och på platsen möter vi Sockergrodan. Inga problem att få tag på energiinjektionen. De två "riktiga" intentionerna fick jag betydligt tidigare. Stort tack för en kul gömma!"
Funderade säkert på samma sätt som hon resonerade då SD häktades.

JG: "Traffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det kändes.
Sa till henne direkt när vi möttes.

Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det ar bättre att sitta på soffan och deppa ihop?
Eller att aktivera sig och göra något med tiden?
Jag vet svaret."
Ab 150
Citera
2021-06-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Spermafläcken var inte visuellt synlig.
Okej, det har jag missat.
Tack för klargörande
Citera
2021-06-11, 14:50
Medlem
Citat:
Funderade säkert på samma sätt som hon resonerade då SD häktades.

JG: "Traffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det kändes.
Sa till henne direkt när vi möttes.

Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det ar bättre att sitta på soffan och deppa ihop?
Eller att aktivera sig och göra något med tiden?
Jag vet svaret."
Ab 150

Det finns nog de som tar en promenad eller joggingtur under samma omständigheter. Att i samband med det hitta nån burk i en buske ska man nog inte dra så stora växlar på.

Allt med GC handlar ju inte om att leende och glad klättra i träd eller berg.
GC är väl heller ingen självklar markering på att allt står rätt till.
Du har ju hävdat motsatsen själv många ggr menar jag…
Citera
2021-06-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Okej, det har jag missat.
Tack för klargörande

Jo, ja tänkte att Lena skulle aldrig gått till polisen i en fläckig kjol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in