2021-06-10, 02:44
Medlem
Metoo tramset slår till igen ser jag.
Vad är nästa steg? Om Henke säger något icke-Pk så vägrar man ge han mat?
Citera
2021-06-10, 06:31
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Jag ringde inte kundtjänsten för hjälp utan för att jag var irriterad och ville framföra ett klagomål. Blev på riktigt ursinnig på busschauffören i fråga då han en station före slutstation valde att parkera och spela spel på mobilen.

Föregående buss var också tidigt på plats varför jag missade den. Att spara in tid för att komma till slutstationen i rätt tid en station innan gjorde mig vansinnig då föregående buss avgått 5min för tidigt.

Kör upp till slutstationen och vänta in tiden där anser jag då stationen innan slutstationen inte är trafikerad det minsta.

Har idioten kört för fort tidigare så att tidtabeller förskjuts ska inte idioterna kompensera detta med att vänta innan slutstation. Jag som resenär hade missat min buss vid min hållplats pga att den avgick 5min för tidigt. Om den stod 5min vid hållplatsen innan sluthållplats låter jag vara osagt för det vet jag inte. Men att jag blir irriterad när idioterna inte förstår varför jag är förbannad är för mig obegripligt, när de då dessutom lägger på luren för att man höjer rösten. Jo tjena!

För en utomstående låter det faktiskt som att det är du som är den största idioten i den här historian.
Citera
2021-06-10, 07:56
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Senast igår slängde Slängde Sl:s medarbetare Anna på luren efter att jag enligt henne betedde mig hotfullt. Det jag hade gjort var att höja rösten.

Har även vid tillfällen blivit spärrad att ringa 112 då de ansett att jag ringt för mycket trots historik som tydligt visar att det aldrig ringt okynnessamtal. Så vi ska inte dra några förhastade slutsatser.

Det verkar lite stört att skicka en ros men det kanske bara var ett tack. Vem vet? Kundtjänstmedarbetare får räkna med spott och spä när de lägger på luren på folk som vill klaga, vilket jag inte vill försvara. Menar bara att detta kan vara en storm i ett vattenglas.

Hur i h*lvete lyckas du bli spärrad från 112?
Citera
2021-06-10, 08:50
Medlem
löl, ja han kanske borde ta sig en funderare om han blir blockad att åka taxi eftersom han är så sliskig haha
Citera
2021-06-10, 10:15
Medlem
Vanstertrollets avatar
Hehe, intressant. Jobbar själv i bokningscentralen i ett annat län och kan säga att vi har ett enormt tålamod för var gränsen går så det måste vara extremt grovt för att någon ska bli nekad. Åtminstone inte att åka färdtjänst. Däremot kan det bli att det beslutas att personen i fråga själv inte får boka resor utan att detta måste ske av personal/god man. Då har det dock inte att göra med att personen beter sig illa i telefonen utan av andra orsaker.

I det här fallet bör det nästan vara något riktigt extremt som sagt Hot och dylikt rinner ju av en som vatten på en gås så det är definitivt av sexuell art. Vet att några kvinnliga kollegor har berättat att dom hört stönljud i luren Själv är jag ju man och ingen vågar sätta sig upp mot mig. Så dom passar väl på när dom kommer till en kvinnlig. Låter som att Region Örebro skulle behöva lite fler män i sin BC
Citera
2021-06-10, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Morsan jobbade som syrra på en psykavdelning, hände mer än en gång något psykfall väntade på henne och stod och drog i ventilgummit när hon kom in.
Hon brukade kontra med att slänga en kanna iskallt vatten mot skrevet och sen få aset bältad någon vecka eller två, 50-60 talet funkade det så. Det var bättre förr!

Snusk-Henke förtjänar ingen färdtjänst.
Och du fick ideen till ditt nick efter att mamsen berättade roliga historier från jobbet som godnattsaga?
Citera
2021-06-10, 10:59
Medlem
Solituds avatar
För många år sedan arbetade jag med kundtjänst. Det är uppseendeväckande hur många idioter som lyckas ringa in.

Kvinnorna blir i tid och otid raggade på av gubbar som tror att de är charmiga och oskyldiga. Men det bara slemmigt, snuskigt och obekvämt. Jag har själv hört dylika samtal. Det är sorgligt och störigt, eftersom personen på kundtjänst bara vill göra sitt jobb.

Sen har man nollor som Silverfiskarna här nedanför. Han blir spärrad från att ringa 112 och SI slänger på luren i örat på honom. Trots det fattar han inte att han är problemet..

Riktigt udda människor..

Citat:
Senast igår slängde Slängde Sl:s medarbetare Anna på luren efter att jag enligt henne betedde mig hotfullt. Det jag hade gjort var att höja rösten.

Har även vid tillfällen blivit spärrad att ringa 112 då de ansett att jag ringt för mycket trots historik som tydligt visar att det aldrig ringt okynnessamtal. Så vi ska inte dra några förhastade slutsatser.

Det verkar lite stört att skicka en ros men det kanske bara var ett tack. Vem vet? Kundtjänstmedarbetare får räkna med spott och spä när de lägger på luren på folk som vill klaga, vilket jag inte vill försvara. Menar bara att detta kan vara en storm i ett vattenglas.
Haha! Vilken jävla förlorare du är.
Citera
2021-06-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Att synskadade Snusk-Henke ringer färdtjänsten för att beställa en bil några gånger i månaden är säkert hans enda sätt att få prata med en annan levande människa i telefonen några minuter.

Vet inte om jag har missat nåt men killen var väl enbart synskadad? Tror ni blinda snubbar sitter inspärrade nånstans och dreglar över sina sönderrunkade kukar? Det här är människor som lever betydligt socialare och aktivare liv än de flesta. Vana att ställa krav, hävda sin rätt och ta för sig rent allmänt. Särskilt när det kommer till motsatta könet. Bevista ett ungdomsläger för synskadade och konstatera att alla där har legat med alla efter en vecka. Fascinerande hur uppfattningen lever kvar att funktionshindrade upplever sig som mindervärdiga på nåt vis. Skulle snarare säga att det går mot det motsatta.
Citera
2021-06-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
I dagarna så diskuteras en relativt informationsfattig nyhet flitigt på Facebook. Den handlar om synskadade Henrik som varit sliskig mot tjejer i växeln på färdtjänst. Han har enligt sig själv "flörtat, skojat och skämtat med tjejerna som sitter där" och han "känner inte att han varit över gränsen på något sätt". Han har även skickat en ros till dem. Henrik är grovt synskadad och har svårt att skicka mail eller boka via appen. Han känner sig därför lite kränkt nu och lovar bot och bättring.

Regionchefen säger att han inte kan gå in på vad som har hänt men att det gäller grova, oacceptabla händelser:

Inslaget i P4 Örebro: https://sverigesradio.se/artikel/synskadade-henrik-far-inte-ringa-fardtjanst-ar-for-flortig

Själv förstår jag inte ens hur han kan få utrymme att gråta ut över att han fick en konsekvens för sitt oacceptabla beteende mot tjejerna i växeln. Efter #metoo så trodde jag att de flesta var överens om att det inte är okej att få tjejer att känna sig obekväma genom flörtigt och sliskigt beteende, men tydligen finns det någon/några på Sveriges Radio P4 som anser att synskadade har ett högre värde. Samtidigt förstår jag att det blir en stor olägenhet för Henrik, men jag kan inte tänka mig att han inte blivit varnad först.

Är det någon som vet mer om vad Henrik egentligen gjort och sagt? Är det så att synskadades rörlighet trumfar välmåendet hos kvinnor i arbetslivet? Finns det ens en gräns för hur illa en person kan bete sig mot färdtjänstpersonalen och var går den isåfall?

metoo är ren ondska inget annat.

Sverige är ett vidrig land. Hur kan det ses som så hemskt om en kille flörtar? Då det är en komplimang. Hade det varit bättre om han hade svurit, skrikit, förolämpat och hotat dem istället? Helt sjukt att flörting kan ses som värre än hot etc. Hade det setts lika illa på om det var riktat emot en man, tror inte det.

Ännu ett exempel på det extrema förtrycket emot män.

Många människor inom serviceindustrin som hantera människor får dagligen behandlingen som de vore en slagpåse, det ses som ok i regel, så varför ska det daltas med kvinnor som de vore värsta offret för en kille flörtar med dem? Helt absurd.

Jag är för en bättre arbetsmiljö, och jag tycker inte man ska få behandla dem hursomhelst. Men flörting bör ses som bland det mest oskyldiga de kan drabbas för, det är liksom en axelryckning. Det är bara makt över män det handlar då man gör flörting till något värre än hot och skrik.
Citera
2021-06-11, 01:02
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18

Sverige är ett vidrig land. Hur kan det ses som så hemskt om en kille flörtar? Då det är en komplimang. Hade det varit bättre om han hade svurit, skrikit, förolämpat och hotat dem istället? Helt sjukt att flörting kan ses som värre än hot etc. Hade det setts lika illa på om det var riktat emot en man, tror inte det.

Många människor inom serviceindustrin som hantera människor får dagligen behandlingen som de vore en slagpåse, det ses som ok i regel, så varför ska det daltas med kvinnor som de vore värsta offret för en kille flörtar med dem? Helt absurd.

Jag är för en bättre arbetsmiljö, och jag tycker inte man ska få behandla dem hursomhelst. Men flörting bör ses som bland det mest oskyldiga de kan drabbas för, det är liksom en axelryckning. Det är bara makt över män det handlar då man gör flörting till något värre än hot och skrik.

Det är enligt honom själv som han har varit "flörtig". Utifrån mina egna tidigare yrkeserfarenheter känner jag mig likt flertalet i tråden övertygad om att hans beteende varit betydligt mycket värre än så.

Det här förstår kanske inte folk som inte arbetat med ex.vis LSS:are eller klienter inom socialtjänsten, men det ingår i den professionella attityden att man inte utåt hänger ut personen i hans eller hennes fulla otrevlighet eller ynklighet. Även om det leder till att man får skit i (sociala) medier av folk som tar den andra partens partiska beskrivning som dagens sanning. Jag tolkar den ansvariges uttalande som ett typiskt exempel på det. Det här handlar om en person som är mer än bara lite "flörtig". Sannolikt kliver han regelmässigt över alla normala integritetsgränser och korrigerar inte sitt beteende långsiktigt trots att han lär ha fått flera tillsägelser. Man är naturligtvis fullt medveten om att det är ett kontroversiellt beslut att stänga av en person med ett allvarligt funktionshinder från en tjänst den sannolikt har ett stort behov av då och då åtminstone. Då tar man inte till en sån här grej bara för att någon eller ett par tjejer i växeln känt sig lite överdrivet uppvaktade några gånger.
Citera
2021-06-11, 03:51
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18

Nu tycker jag visserligen inte att metoo var det bästa som någonsin hänt, detta på grund av att det gick lite väl långt alltihop. Men så är det ju alltid då något sker, då vill alla ha sin del av offerkakan. Det var ju änå något stort där det kom fram i ljuset att många personer känt sig obekväma på arbetsplatser för att kunder eller kollegor sexualiserade dem och var obehagligt närgångna.

Du låter ju dock som en fullfjädrad incel med ditt snack om att män är förtryckta och med din bedömning att det måste vara som snusk-Henke säger och inte som de som tagit del av bevisbördan påstår.

Du anar inte ens vad man får stå ut med som kvinna inom serviceyrken. Alla män har inte en känsla för sociala gränser utan det är en bunt som är bombsäkra på att den avlönade trevligheten är samma som att man vill ligga med dem och som också beter sig precis som att man vill ligga med dem. De som saknar gränserna för detta är extra vanligt förekommande inom just den stora och spretiga gruppen med funktionshindrade. Tjejer inom samma grupp kan faktiskt vara exakt lika dåliga på de gränserna. Det här är ju inte ett normalt beteende, de allra flesta både män och kvinnor kan sociala koder. Men det kan bli riktigt obehagligt med de som inte kan det.

Du som uppenbarligen inte har så höga tankar om tjejer borde ju ändå kunna känna dig trygg med att chefen för förvaltningen är man och både tog beslutet och försvarar det i media. Jag har arbetat med att svara i telefonen på olika ställen i över 10 år, jag har aldrig varit med om att en person portats från att ringa. Då har jag ändå varit med om personer som runkat, som mordhotat mig, som hotat att skada mina anhöriga, som börjat berätta vad de vill göra med mig sexuellt med mera. Färdtjänsten får med all säkerhet höra både det ena och det andra, att stänga av någon för "grova och oacceptabla" beteenden måste innebära att det är något utöver det vanliga snusket.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2021-06-11 kl. 03:55.
Citera
2021-06-11, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Hur i h*lvete lyckas du bli spärrad från 112?

Haha, eller hur. Jag har aldrig ringt 112 i hela mitt liv. Det finns idioter som ringer för minsta lilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in