2021-06-09, 18:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Senast igår slängde Slängde Sl:s medarbetare Anna på luren efter att jag enligt henne betedde mig hotfullt. Det jag hade gjort var att höja rösten.

Har även vid tillfällen blivit spärrad att ringa 112 då de ansett att jag ringt för mycket trots historik som tydligt visar att det aldrig ringt okynnessamtal. Så vi ska inte dra några förhastade slutsatser.

Det verkar lite stört att skicka en ros men det kanske bara var ett tack. Vem vet? Kundtjänstmedarbetare får räkna med spott och spä när de lägger på luren på folk som vill klaga, vilket jag inte vill försvara. Menar bara att detta kan vara en storm i ett vattenglas.
"Senast igår slängde Slängde Sl:s medarbetare Anna på luren efter att jag enligt henne betedde mig hotfullt. Det jag hade gjort var att höja rösten."

Vad är Sl? Storstockholms lokaltrafik? Varför höjer du rösten mot en människa i telefon i telefon som du ringer (för att få hjälp kantänka) ? Är du också en "Henrik" som inte kan sköta dig gentemot andra människor?

"Kundtjänstmedarbetare får räkna med spott och spä när de lägger på luren på folk som vill klaga, "

Varför vräka ur sig skit på en budbärare? Meddelar dina klagomål på ett respektfullt och konstruktivt sätt så förs de med större sannolikhet vidare och kan leda till förändring.

Förolämpar och spottar du på budbäraren kommer budskapet hamna i papperkorgen då du direkt bevisar att du är en arsel och ingen bryr sig.

Det enda du lyckades med är att göra en kundtjänstassistent ledsen. Samt att du fick gapa lite. Det är ungefär så mycket korkade och instabila lyckas åstadkomma i livet.
Citera
2021-06-09, 19:14
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
"Senast igår slängde Slängde Sl:s medarbetare Anna på luren efter att jag enligt henne betedde mig hotfullt. Det jag hade gjort var att höja rösten."

Vad är Sl? Storstockholms lokaltrafik? Varför höjer du rösten mot en människa i telefon i telefon som du ringer (för att få hjälp kantänka) ? Är du också en "Henrik" som inte kan sköta dig gentemot andra människor?

"Kundtjänstmedarbetare får räkna med spott och spä när de lägger på luren på folk som vill klaga, "

Varför vräka ur sig skit på en budbärare? Meddelar dina klagomål på ett respektfullt och konstruktivt sätt så förs de med större sannolikhet vidare och kan leda till förändring.

Förolämpar och spottar du på budbäraren kommer budskapet hamna i papperkorgen då du direkt bevisar att du är en arsel och ingen bryr sig.

Det enda du lyckades med är att göra en kundtjänstassistent ledsen. Samt att du fick gapa lite. Det är ungefär så mycket korkade och instabila lyckas åstadkomma i livet.

Jag ringde inte kundtjänsten för hjälp utan för att jag var irriterad och ville framföra ett klagomål. Blev på riktigt ursinnig på busschauffören i fråga då han en station före slutstation valde att parkera och spela spel på mobilen.

Föregående buss var också tidigt på plats varför jag missade den. Att spara in tid för att komma till slutstationen i rätt tid en station innan gjorde mig vansinnig då föregående buss avgått 5min för tidigt.

Kör upp till slutstationen och vänta in tiden där anser jag då stationen innan slutstationen inte är trafikerad det minsta.

Har idioten kört för fort tidigare så att tidtabeller förskjuts ska inte idioterna kompensera detta med att vänta innan slutstation. Jag som resenär hade missat min buss vid min hållplats pga att den avgick 5min för tidigt. Om den stod 5min vid hållplatsen innan sluthållplats låter jag vara osagt för det vet jag inte. Men att jag blir irriterad när idioterna inte förstår varför jag är förbannad är för mig obegripligt, när de då dessutom lägger på luren för att man höjer rösten. Jo tjena!
Citera
2021-06-09, 19:33
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag ringde inte kundtjänsten för hjälp utan för att jag var irriterad och ville framföra ett klagomål. Blev på riktigt ursinnig på busschauffören i fråga då han en station före slutstation valde att parkera och spela spel på mobilen.

Föregående buss var också tidigt på plats varför jag missade den. Att spara in tid för att komma till slutstationen i rätt tid en station innan gjorde mig vansinnig då föregående buss avgått 5min för tidigt.

Kör upp till slutstationen och vänta in tiden där anser jag då stationen innan slutstationen inte är trafikerad det minsta.

Har idioten kört för fort tidigare så att tidtabeller förskjuts ska inte idioterna kompensera detta med att vänta innan slutstation. Jag som resenär hade missat min buss vid min hållplats pga att den avgick 5min för tidigt. Om den stod 5min vid hållplatsen innan sluthållplats låter jag vara osagt för det vet jag inte. Men att jag blir irriterad när idioterna inte förstår varför jag är förbannad är för mig obegripligt, när de då dessutom lägger på luren för att man höjer rösten. Jo tjena!
Du är ursinnig på busschauffören och gapar på mottagaren i kundtjänsten. Låter logiskt och stabilt.

Som sagt är det det enda de korkade och instabila lyckas med. De skäller på oskyldiga personer och sårar dem. Även om du hade hittat "rätt" person att skrika på händer inget annat än att nån blir ledsen eller arg. Men ingen förändring kommer ske, eftersom ingen bryr sig om vad instabila personer tycker.
Citera
2021-06-09, 20:01
Medlem
bombaccis avatar
Tänk om folk kunde skicka en ros till mig ibland. Vart hittar man sådana där hemska förövare?
Citera
2021-06-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Fast det här är samtidigt en tjänst som personer med funktionshinder har rätt till. Jag kan inte tänka mig att det bara handlar om några vänliga ord och kanske en enstaka fräckis. Det är något mer än så som har hänt, annars skulle de aldrig riskera att vara bovarna i en historia som skulle kunna utvecklas till en skandal. Det här handlar ju inte bara om en tjejs uppfattning utan något som även enhetschefen ser som grovt och oacceptabelt.

Jag erkänner dock att mina fördomar från att ha arbetat med människor inom LSS kan färga min syn på denna händelse och att min personliga uppfattning av fallet inte är den som nödvändigtvis är sann.

Jag hoppas verkligen att någon kan berätta lite mer om vad som verkligen hänt.

Hela historien är märklig. Finns det bara tjejer som svarar? Finns inte en enda manlig anställd? Då kanske det är dags att anställa manliga telefonister istället.

Idag krävs nästan ingenting för att betraktas som sliskig. Enhetschefen måste hålla med oavsett vad tjejerna säger, han vågar inte annat.
Citera
2021-06-09, 20:13
Medlem
Man måste få veta mer för att kunna avgöra hur pass illa han betett sig. Runkade han i telefonen är det naturligtvis oacceptabelt, var det bara lite småflörtande och komplimanger är det en klar överreaktion. Skillnaden är väl om det är ett uttryck av en neurologisk skada eller bara lite social missanpassning och svårighet att läsa koder. Klart snubben är ensam.

Frågan är hur han kunde skicka rosor utan hjälp från ledsagare om han inte kan beställa färdtjänst från en app som mest sannolikt är tillgänglighetsanpassad?
Citera
2021-06-09, 20:31
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Man måste få veta mer för att kunna avgöra hur pass illa han betett sig. Runkade han i telefonen är det naturligtvis oacceptabelt, var det bara lite småflörtande och komplimanger är det en klar överreaktion. Skillnaden är väl om det är ett uttryck av en neurologisk skada eller bara lite social missanpassning och svårighet att läsa koder. Klart snubben är ensam.

Frågan är hur han kunde skicka rosor utan hjälp från ledsagare om han inte kan beställa färdtjänst från en app som mest sannolikt är tillgänglighetsanpassad?
Han ringde säkert till Interflora som skickade blommorna med bud.
Citera
2021-06-09, 20:32
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Och sliskiga kvinnor då? Speciellt lastgamla kärringar som gnider sig mot karlarna, ”ögongodis” och annan skit.

Så länge det handlar om lite flirtande är det väl skitsamma.

Skulle tycka det var precis lika illa om en man satt och kände obehag för en arbetsuppgift på grund av att en kvinna tar sig friheter hon inte alls har rätt till. Har faktiskt inte med kön att göra, man raggar inte och pratar inte sex med folk som bemöter en i sin yrkesroll.
Citera
2021-06-09, 20:50
Medlem
Sockss avatar
Visst får man i vissa yrken räkna med lite knepigheter, men nej, man ska aldrig behöva lyssna på sliskigheter. Det är upp till var och en att avgöra vad som är sliskigt och för jobbigt för en själv.

En lösning kan ju vara att Henkes samtal helt enkelt alltid besvaras av en man. Om det syns tfnnr från den som ringer är det ju lätt att lösa. (Det gör det när jag beställer färdtjänst åt mina brukare iaf)
Citera
2021-06-09, 21:15
Medlem
Skartaks avatar
Citat:

Du låter som en stereotypisk Karen.
Citera
2021-06-10, 00:22
Medlem
StekplankAmbross avatar
Vissa inom LSS framställer sig ofta som "dummare" än vad de egentligen är, vilket beror på att personalen ser dom som "mentalt slöa", medans vissa är ganska klara i huvudet (inom ramverket för LSS). Personalen skämtar ofta bort när brukarna blir lite närgångna med "haha dom vet inte vad dom gör" (dom vet exakt vad dom gör), sen blir dom förvånade och ska spela moralpolis när samma brukare drar en rånk i telefonväxeln
Citera
2021-06-10, 00:30
Medlem
Onanikrems avatar
Morsan jobbade som syrra på en psykavdelning, hände mer än en gång något psykfall väntade på henne och stod och drog i ventilgummit när hon kom in.
Hon brukade kontra med att slänga en kanna iskallt vatten mot skrevet och sen få aset bältad någon vecka eller två, 50-60 talet funkade det så. Det var bättre förr!

Snusk-Henke förtjänar ingen färdtjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in