2021-06-11, 07:22
Medlem
Det har jag också undrat i den här tråden
(FB) Vad är apotekare för inkompetenta DDR-muppar?
Citera
2021-06-11, 07:26
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Varje gång jag ska hämta ut mitt knark är det samma jävla skit, nämligen många som ska hämta samtidigt. De som hämtar förpackningarna jobbar trots det otroligt långsamt. Och som i dag när jag var ensam förutom en gammal kärring som stod och ojade sig över sina sjukdomar i 10 minuter medan den som arbetade i kassan ojade ut sin sympati över henne så står jag där och blir röd i ansiktet av frustration. Det gick för övrigt en annan anställd och plockade med saker där bak medan jag stod och väntade. Hon har lämnat ut medicin till mig förut så jag undrar varför hon inte bara tog en paus från det hon gjorde och hjälpte mig istället. Är det någon som jobbar som receptarier som kan förklara varför ni är så obefogat långsamma? Folk har andra ärenden och har inte tid att hänga på apoteket en kvart.
Det där har jag också funderat över. Helt obegripligt vilken tid de kan ta. Tycker också att det är sjukt märkligt att man kan tycka det är viktigare att plocka upp varor när det är kunder i butiken, som får vänta.
Citera
2021-06-11, 07:33
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det där har jag också funderat över. Helt obegripligt vilken tid de kan ta. Tycker också att det är sjukt märkligt att man kan tycka det är viktigare att plocka upp varor när det är kunder i butiken, som får vänta.

Det kan ju vara så att den som plockar upp varor inte har kompetensen att administrera läkemed så därför gör den andra sysslor.

Sen måste man ju plocka upp varor för att det ska finnas för kundarna. Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2021-06-11, 07:38
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Det kan ju vara så att den som plockar upp varor inte har kompetensen att administrera läkemed så därför gör den andra sysslor.

Sen måste man ju plocka upp varor för att det ska finnas för kundarna. Vad är det som är så svårt att förstå?
Jag vet att de som plockar varor har behörighet att administrera kunderna. Om man i en så konkurrensutsatt bransch anser sig kunna sätta kunderna i andra hand, då är man bra jävla korkad och har inte förstått sin egentliga roll som säljare. Tid för varor är det när det inte finns några kunder att ta hand om. Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2021-06-11, 07:40
Medlem
Carnills avatar
Att det tar tid beror ju på att dom måste vara så noggranna och kolla upp diverse saker. Som att det är rätt utskrivet, att det inte krockar med andra mediciner etc etc. Det är ju inte bara att öppna en låda och raffsa ner medicinen i en påse. Begriper inte att man kan gnälla för att dom gör sitt jobb. Beställ från nätet då, svårare än så är det inte..

Sen finns det ju kunder som ska dra hela deras sjukdomshistoria för farmaceuten/apotekaren men det slipper man ju om man beställer från nätet...
Citera
2021-06-11, 07:49
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag vet att de som plockar varor har behörighet att administrera kunderna. Om man i en så konkurrensutsatt bransch anser sig kunna sätta kunderna i andra hand, då är man bra jävla korkad och har inte förstått sin egentliga roll som säljare. Tid för varor är det när det inte finns några kunder att ta hand om. Vad är det som är så svårt att förstå?

Det är i regel apoteksassistenten som plockar upp varor och står i kassan men dom får inte ha hand om receptbelagda mediciner annat än att ta betalt för dom...
Citera
2021-06-11, 08:15
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Det är i regel apoteksassistenten som plockar upp varor och står i kassan men dom får inte ha hand om receptbelagda mediciner annat än att ta betalt för dom...

Spelar ingen roll hur mycket du försöker stå upp för släktet apotekare, dom är otroligt långsamma (oavsett utbildning, arbetsuppgift..) det går inte att komma ifrån..!
Citera
2021-06-11, 08:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Frågan är väl om den fantastiska svenska välfärden är så himmla bra hur kommer det sig att apoteket stänger på helgerna? Patetiskt!

Den svenska vården och till gång till mediciner är så låg standard.

Där jag bor har vi 5 st cvs= apotek som är öppet 24/7. Med drive Through för dom som inte kan gå. Kan också få meds på posten inom 2 dagar.

Det är service som svenskarna ej känner till och bara kan drömma om!!!!

Du skriver samma sak i den andra tråden (inlägg #37 i denna tråden) gällande apotekens öppettider, dvs att svenska apotek stänger på helgen?

Vart får du det ifrån?
Finns inte ett apotek häromkring som har stängt på helgen?
Har även ett 24/7 inom räckhåll.

Samma gällande att beställa på nätet.
Fram till 18.30 om du beställer via apotea, då kommer det du beställt med tidningsbärarna (Premo) samma natt runt 2-3 tiden, funkar klockrent varenda gång jag beställt på det viset. Oavsett om man har tidning eller ej.

Beställer man från ”vanliga” apoteket innan kl.16 har man det hemkört samma kväll.

I princip alla nätapotek levererar inom 0-2 dagar, var har du läst att det inte är så?

Nu i pandemitider kan man även ringa in sin beställning till dom flesta apotek, betala med swish exempelvis och personalen går ut med grejerna när man står utanför.
Senast redigerad av MissDecibella 2021-06-11 kl. 08:34.
Citera
2021-06-11, 08:20
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Att det tar tid beror ju på att dom måste vara så noggranna och kolla upp diverse saker. Som att det är rätt utskrivet, att det inte krockar med andra mediciner etc etc. Det är ju inte bara att öppna en låda och raffsa ner medicinen i en påse.
Ja, det är ju verkligen svåra saker...

Citat:
Jag har flertalet gånger sett dom langa medicin bakom disken.
Citera
2021-06-11, 08:26
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Spelar ingen roll hur mycket du försöker stå upp för släktet apotekare, dom är otroligt långsamma (oavsett utbildning, arbetsuppgift..) det går inte att komma ifrån..!

Jag står inte direkt upp för just den yrkesgruppen men jag har väl lite medkänsla inom mig
Samt om man retar sig så mycket över det så beställ hemleverans då. Svårare än så är det inte.
Citera
2021-06-11, 08:30
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Varje gång jag ska hämta ut mitt knark är det samma jävla skit, nämligen många som ska hämta samtidigt. De som hämtar förpackningarna jobbar trots det otroligt långsamt. Och som i dag när jag var ensam förutom en gammal kärring som stod och ojade sig över sina sjukdomar i 10 minuter medan den som arbetade i kassan ojade ut sin sympati över henne så står jag där och blir röd i ansiktet av frustration. Det gick för övrigt en annan anställd och plockade med saker där bak medan jag stod och väntade. Hon har lämnat ut medicin till mig förut så jag undrar varför hon inte bara tog en paus från det hon gjorde och hjälpte mig istället. Är det någon som jobbar som receptarier som kan förklara varför ni är så obefogat långsamma? Folk har andra ärenden och har inte tid att hänga på apoteket en kvart.
Spontant så är det väl bra att de inte stressar och ger ut fel medicin. Och att prata med de som har oro över sin sjukdom. Men annars håller jag med om att det är irriterande att stå i kö medans annan personal inte gör något speciellt och borde kunna hoppa in i kassan några minuter. Men det gäller alla butiker inte bara apotek.
Citera
2021-06-11, 08:34
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Jag står inte direkt upp för just den yrkesgruppen men jag har väl lite medkänsla inom mig
Samt om man retar sig så mycket över det så beställ hemleverans då. Svårare än så är det inte.

Alla mediciner går inte att klicka hem.
Ex mediciner med intervall, om intervallen är satt så att det blir ”uppehåll” om man ska behöva vänta på leverans tex.
Alla mediciner går inte heller att få alla leveransalternativ på, ex narkotikaklassade skickas ofta bara med Postnord (vilket kan ta tid..).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in