Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det känns klart oroväckande med den indiska döds-delta-varianten. Den slår igenom Storbritanniens fullvaccinerade befolkning med full kraft. Jag undrar om det bara är astra-vaccinet som visar sig ineffektivt, eller ger mRNA-vaccinen något som helst skydd mot delta-viruset?
Vad händer nu? Blir det snabbutveckling av nya uppdaterade vaccin för att möta viruset? Behöver vi börja vaccinera om från början?
Givetvis kommer det att bli tal om detta. Vi pratar om hundratals miljarder i potentiella transfereringar från skattebetalare till privata intressen, en utbredd skräck bland folk och tillhörande medgörlighet och acceptans.
Jag ser inte vad som skulle stoppa de pengahungriga i detta upplägg. Man är friskrivna juridiskt och medicinskt ansvar och dessutom har man blivit "frälst" med ett virus som muterar på så sätt att vaccin regelbundet måste ersättas och uppgraderas. Det vi är på väg mot är en situation där gigantiska multinationella särintressen i princip får monopol på att sälja vatten.
Tro mig, oavsett vad man tror och tycker i allmänhet, detta köttben kommer man inte släppa. Snart är det ett självspelande piano, integrerat i skattepolitiken, och något som inte kan tas bort även när faran är över.