2021-06-11, 04:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon hade skadat sig i en skidolycka med knäfrakturer som följd. Operation+gips+sjukgymnastik,
stress på det.

Stress blev extra. Då är det hårt tidsbegränsat. Hade det varit en direkt komplikation av knäskadan hade det inte avslutats.

Det var inte då hon blev utförsäkrad. Det var tidigare när hon var utbränd.
Citera
2021-06-11, 04:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Om man känner förtroende för en terapeut eller inte beror på många saker. LW hittade rätt till slut och det gav bra effekt. LW jobbade aktivt för att förändra sitt liv på många sätt.

SD ville ha kvar sitt, med två kvinnor.

EDIT. Du kanske aldrig gått hos en terapeut?

LW bytte terapeut så fort de sa åt henne att lämna SD.

De förstod antagligen inte varför älskarinnan gick i terapi för att älta att älskaren vägrade lämna sin fru när den självklara lösningen var att hon lämnade honom. Men det vägrade hon. Hur skulle de då kunnat hjälpa henne?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-06-11 kl. 04:40.
Citera
2021-06-11, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW bytte terapeut så fort de sa åt henne att lämna SD.

De förstod antagligen inte varför älskarinnan gick i terapi för att älta att älskaren vägrade lämna sin fru när den självklara lösningen var att hon lämnade honom. Men det vägrade hon. Hur skulle de då kunnat hjälpa henne?

Anledningen att hon bytte, vilket man gör, har du ingen susning om. Det blev ett lyckat byte och framstegen kom allt mer, särskilt under våren, hon hade en inbokad tid dagen efter mordet och inför Norgeresan.
Citera
2021-06-11, 05:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Anledningen att hon bytte, vilket man gör, har du ingen susning om. Det blev ett lyckat byte och framstegen kom allt mer, särskilt under våren, hon hade en inbokad tid dagen efter mordet och inför Norgeresan.

Hon har själv skrivit att hon inte fick gå kvar på kvinnojouren eftersom hon vägrade lämna SD. De såg säkert att LW inte var som de andra kvinnorna som sökte hjälp där. Hon var inte rädd och hon ville inte bryta kontakten med honom. Istället ville hon att han skulle välja henne och skilja sig från sin fru.
Citera
2021-06-11, 05:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Framsteg? Hon gick hos en kollega. En pastor. Hon blev mer och mer promiskuös. Gränslös. Simultana älskare. Låg med älskare i dotterns säng. Det skulle jag inte kalla framsteg. Hon grävde sin egen grav.
Citera
2021-06-11, 05:30
Medlem
Citat:
Hon har själv skrivit att hon inte fick gå kvar på kvinnojouren eftersom hon vägrade lämna SD. De såg säkert att LW inte var som de andra kvinnorna som sökte hjälp där. Hon var inte rädd och hon ville inte bryta kontakten med honom. Istället ville hon att han skulle välja henne och skilja sig från sin fru.

Vad dom såg, tänkte kan du omöjligt veta och det Lena pratade om sker under sekretess.
Citera
2021-06-11, 05:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hos utredarna och åklagaren. Ja, men generellt säger han väl en massa konstiga saker. T ex de fotona som raderades när han skulle in på förhör. Det skulle visa att han förföljde Lena. Det var ju hans sätt att visa "nu är jag här". Lena klagade på hälsningsfrasen vid något/några tillfälle när hon hade hade annat manligt sällskap. SD visste naturligtvis att de skulle få honom att framstå som en galen stalker därför raderade han dem

Har du läst alla förhör med Lenas familj och vänner. Då vet du att det kommer fram där. Det kan iofs var i chatten också.

Den indiciekedja du påstår var stark nog att hålla hela vägen i HR, tar ju hänsyn till det nya sättet att värdera bevis. Jag anser att den är rättsosäker. Dessutom lutar de sig precis som GW mot statistik att i 9 fall av 10 är det någon BO haft en relation med. De glömmer att i det 10 fallet är det någon annan.

Vi vet dessutom att det fanns män som blev ratade, så pass att vissa har hängt här och kommenterat SD utseende i inlägg efter inlägg. VARNINGSFLAGG.

Detta är faktiskt inte det enda fallet som bör granskas. Det finns åtminstone något fall till som är tveksamt. I det fallet är det dock ingen lobby som påverkar en inkompetent polis och åklagare.

SD pratade i förhör av den enkla anledning att det gör laglydiga människor. De har inte lärt sig att svara "inga kommentarer" vilket jag skulle köra med även om jag var fullständigt oskyldig.

Nej, jag tror inte längre på rättsväsendet. Det har ju visat sig att det finns advokater som agerat (minst sagt) tvivelaktigt för att inte säga brottsligt). Varför ska jag som vanlig medborgare tro att inte någon polis blivit mutad? Eller någon annan?

Dessutom är det en väldig skillnad när det gäller resurser. Det är som i USA. Har du mucho dinero kan du köpa någon som slår hål på hela indiciekedjan. Rättvisa i Sverige idag får den som är tillräckligt påläst och har pengar. Har du inte det är du till salu om det finns tillräckligt starka krafter som vill det.

Har du hört talas om Ari Matinnen, där det med största sannolikhet inte ens begått ett brott. Trots det fälldes han i TR, HR och fick inte igenom prövningen i Högsta domstol. Han dömdes till livstids fängelse. Att de inte brydde sig om bevisningen där var för det var en alkoholiserad finne. En marginaliserad grupp. Jag tyckte det var hemskt men trodde det var undantaget som bekräftade regeln. Sedan är det många som fått resning i högsta domstolen även om det har tagit över 10 år. Du vet att det räcker inte om jag t ex går in och tar på mig ett mord. Det ska stödjas med teknisk bevisning eller så ska jag berätta sådana graverande detaljer som bara mördaren vet.

I SD fall kallades det jäv när han friades i TR men nu när han fällts är det ingen diskussion om kvaliteten på bevisningen. Han skulle dessutom aldrig fått igenom en överklagan i Högsta Domstolen för det hade blivit en prestigesak för Åsa Hilding och vem var det som supportade henne? Jo den mest omhuldade gruppen i samhället, feministerna. Domare är också människor de känner hur vinden blåser precis som politiker. Så nej, jag vet faktiskt inte om han var skyldig. Det enda jag vet är att han skulle få leva med epitetet mördare resten av sitt liv precis som Ari Mattinen.

Han skulle bli "persona non grata" i all framtid inom GC, det var ju tydligen en blådåre som slog till honom på ett GC-event och då fick han hjältestatus här i tråden.

Allt han gjorde eller inte gjorde förvrängdes. T ex att han inte beklagade hennes död till (föräldrarna)?
Det skulle visa att han var extra ond och kallsinnig. Tänk om han faktiskt hade beklagat hennes död, hur hade det låtit då? Typ kanske -"vilken fräckhet först mördar han henne och sedan går han och beklagar hennes död. Den mannen har ingen skam i kroppen. Typiskt psykopatbeteende"

Nej, jag vet inte om han är skyldig och jag kommer aldrig mer lita på polis, åklagare eller domare.

Tack för bra inlägg.

Citat:
Har du läst alla förhör med Lenas familj och vänner. Då vet du att det kommer fram där. Det kan iofs var i chatten också.

Även i första polisanmälan.

Citat:
Vi vet dessutom att det fanns män som blev ratade, så pass att vissa har hängt här och kommenterat SD utseende i inlägg efter inlägg. VARNINGSFLAGG.

Precis! Nu har de fått sin hämnd på SD för att Lena valde honom.

Citat:
Han skulle dessutom aldrig fått igenom en överklagan i Högsta Domstolen för det hade blivit en prestigesak för Åsa Hilding och vem var det som supportade henne? Jo den mest omhuldade gruppen i samhället, feministerna

Ja. Kvinnor får tydligen bära sig åt precis hur som helst utan att behöva ta ansvar för det. Det finns alltid någon man som man kan skylla allt på.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-06-11 kl. 05:45.
Citera
2021-06-11, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tänker när larmsamtalet kom in. Du måste mena 18 maj.
Har du händelserapporten???

Det är vad som hänt/inte hänt direkt efter domen kl 11 den 28 maj jag skriver och funderar över.

Det är på Polisens hemsida jag läser.

"Uppdaterat 18.02

28 maj 11.18 Anträffad död, Örebro"

Det skiljer sig åt mot vad som polisen redovisat för NA, därav min undran om hur det förhåller sig.
Tillägg: Se även mitt inlägg efter detta.

Ps Förstår inte vad Du menar med 18 maj. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-06-11 kl. 06:59.
Citera
2021-06-11, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Var på fri fot

47-åringen var på fri fot medan förhandlingarna pågick i hovrätten, och även inför att domen skulle meddelas.

”Hovrätten har även beslutat att 47-åringen ska häktas”, skrev Göta hovrätt i ett pressmeddelande.

Men nu meddelar polisen alltså att 47-åringen är död.

– Han är anträffad avliden. Det finns omständigheter gör att vi inte kan avgöra om det är annan person som orsakat det. En man som befann sig på platsen, ute på landsbygden i Örebro kommun, är gripen. En förundersökning gällande mord är inledd. Mannen greps på platsen, säger Mats Öhman, presstalesperson för polisen i Region Bergslagen.

Platsen är avspärrad och kriminaltekniker är på plats, uppger polisen.

Anhöriga är underrättade om dödsfallet. Samtalet om 47-åringens död kom in till polisen 11.18.

– Exakt vad som sades kommer jag inte att gå in på, säger Mats Öhman.

– Det görs allt tänkbart som kan göras nu med teknisk undersökning, säkra spår på den gripna och så vidare. Tekniker är på plats, och så vidtas förhör med den misstänkte. Så blir det väl först ett mer övergripande förhör, sen får åklagare ta ställning, fortsätter presstalespersonen.

Lägger upp detta inlägg (igen).

"Samtalet om 47-åringens död kom in till polisen 11.18, exakt vad som sades kommer jag inte att gå in på, säger Mats Öhman".

Något borde ha legat bakom detta uttalande, kan inte bara trolla fram en exakt tidpunkt för att sedan trolla bort den. Så tänker jag...
Citera
2021-06-11, 07:22
Medlem
Citat:
Hon sökte hjälp hos kvinnojour men de kunde inte hjälpa henne eftersom hon inte ville lämna SD.

Resultatet av för lite ekonomiskt stöd till jourerna. De måste prioritera mellan fallen antar jag.

LW var väl inte psykiskt redo för att lämna honom i det skedet. Verkligheten för de flesta som manipulerats på det sättet. De vill försöka få honom att ändras länge innan de accepterar att han är som han är. Att de ändå söker hjälp är första steget att lämna.
Många tar återfall och det är en tuff väg ut till ett bättre liv men det går.
Citera
2021-06-11, 07:27
Medlem
Citat:
Ursäkta, men vad tror du vi övriga gjort under tre år? Skådat navelluddet?

Skrev jag att ni andra skådat navelludd?

Tyvärr har jag inte möjlighet att rada upp allas insats här då jag alls inte är insatt i allt som gjorts.

Och inlägget handlade om mig så då svarade jag utifrån mig och jämförde med de som mest klagar och letar fel.
Du har säkert bidragit till utredningen på nåt bra sätt också.
Citera
2021-06-11, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men herre gud...
Hon har varit otrogen, tagit ut skilsmässa och flyttat och det är LW som mördats, inte hon.
Trots mängder av riskbeteende.

Hon har ställt mängder med krav dess innan.
Riskbeteende.

Hur fan kan HD ses som ett jävla stackars offer när det är LW som mördats?!

De var båda i högsta grad offer för SDs manipulation och triangulering.

Jag tror att du när du skriver offer likställer det med att vara passiv och oskyldig och endast ha goda intentioner och tankar och ett rationellt beteende och aldrig ställa krav.
Men man kan mycket väl vara offer även om man är motsatsen till allt detta.

Båda kvinnorna hade haft vad du kallar riskbeteende i relation till SD i många år.
Han hade ju funderingar på att fimpa HD också innan hon kvicknade till från in djupa depression.

Som nötis skrev så ansåg han nog att han ville återvinna HD av praktiska skäl. Tanken på att riskera att bli ensam fast med i hans tycke tråkiga loppisar och en i hans tycke uppkäftig dotter var kanske inte så lockande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in