2021-06-10, 22:08
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Får jag lägga mig i er diskussion så är mitt favorit tweet; ”Despite the constant negative press covfefe”

Vi väntar fortfarande på betydelsen av covfefe..

Min är äldre och från innan Donald blev president.

What’s funny about the name “Fuckface Von Clownstick” -- it was not coined by Jon Leibowitz-- he stole it from some moron on twitter.

Historien:
https://www.youtube.com/watch?v=C2OYxFlW0Yg
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om ett stort fusk skulle konstateras av domstolar, bör rimlig konsekvens bli ett nyval.

Japp.
Vi vet vem som vinner det valet. 👌
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Pga av USA:s valsystem med elektorer.

Trodde du förstod det.

Tack detsamma. Jag visade ju hur ogenomtänkt din tes var.
2021-06-10, 22:10
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Pga av USA:s valsystem med elektorer.

Trodde du förstod det.

Och 2020 så valde elektorerna?

2021-06-10, 22:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
I såna fall kanske du kan föreslå att de ska skriva in det i USAs nästa konstitution då den nuvarande inte stödjer det.
Vad menar du då?
Om kongressen anser att det ska bli ett nyval så blir det så.
Om en president sätter sig emot en enad kongress kan den senare avsätta presidenten genom impeachment.
2021-06-10, 22:14
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Tack detsamma. Jag visade ju hur ogenomtänkt din tes var.

Jag tror vi kan enas om att det inte finns något "system" på plats för att hantera ett stulet val.

Därför kan vi inte heller med säkerhet säga att Harris kommer ha rätt till ämbetet om fusket uppdagas.

Folk som gör revolt mot sitt eget styre bryr sig föga om lagboken.
2021-06-10, 22:17
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Och 2020 så valde elektorerna?

Fel elektorer valde president.

Vart vill du komma?

Uppdagas fusk så kommer inte en lagbok eller konstitution i världen att rädda Peking-Joe.
2021-06-10, 22:19
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad menar du då?
Om kongressen anser att det ska bli ett nyval så blir det så.
Om en president sätter sig emot en enad kongress kan den senare avsätta presidenten genom impeachment.
Det finns inget utrymme i konstitutionen för att kongressen ska utropa nyval. Kongressen kan avsätta presidenten genom riksrätt och då blir vicepresidenten den nya presidenten. Om de personen också döms i riksrätt så blir representanthusets talman president. Och så vidare ner i successionsordningen. Men ingenstans blir det nyval, den möjligheten finns inte.
2021-06-10, 22:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det finns inget utrymme i konstitutionen för att kongressen ska utropa nyval. Kongressen kan avsätta presidenten genom riksrätt och då blir vicepresidenten den nya presidenten. Om de personen också döms i riksrätt så blir representanthusets talman president. Och så vidare ner i successionsordningen. Men ingenstans blir det nyval, den möjligheten finns inte.
Tack! Du verkar mer insatt än jag i konstitutionen och jag tror dig. Då krävs det alltså ett konstitutionstillägg för att få till ett nyval?
2021-06-10, 22:24
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Fel elektorer valde president.

Vart vill du komma?

Uppdagas fusk så kommer inte en lagbok eller konstitution i världen att rädda Peking-Joe.

Så fel elektorer förekom 2020 och det är valfusket?

2021-06-10, 22:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det räcker i te med en tweet, men skall den nämnas tycker jag WE WILL WIN! är talande.
.

Nixter, har du inga egna tankar eller eget själsliv?
När frågan gäller vilken favorit-tweet (av så många dumma och skrattretande som finns) så väljer du denna?
OBS! Jag stör mig lika mycket på Demokratiska Fan Boys. Uppmanar endast folk att tänka lite själva och inte återupprepa andras talking points.
2021-06-10, 22:29
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Bra att du i vartfall börjar prata om detta. Det behövs. Det har fuskats - massivt.

Det vi vet kan hända redan direkt efter att Arizona resultaten publiceras är att man kan återkalla den Demokratiska Senatorn från Arizona och sätta in en Republikan. Vi har då en annan Senat, inga av Bidens skötares förslag kommer då gå igenom.

Men vad som sker folkligt när massivt landsomfattande röstfusk uppenbaras och hur politikerna då reagerar är oklart då man aldrig sett scenariot tidigare, även fast det fuskats vilt även i tidigare val ex JFK 1960. Kommer ex Demokraterna i kongressen fortsätta rösta på sina nu i det läget landsförrädare, tror tom en Pelosi får svårt att driva sin politik...

Att allt kommer fortsätta som vanligt är svårt att tro. Har tidigare i tråden berättat att en President kan sitta maximalt 10-år, detta gör att Trump kan återträda in i Vita Huset först 2023 om han vill maxa sin tid enligt konstitutionen, med den sannolika valvinsten 2024. Han kommer 2023 också ha en kraftig majoritet i både kongress och senat, har han 60% majoritet i senaten kan alla valfuskare avsättas och talmannen som tar över är då Republikan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in