2021-06-10, 21:47
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag var orolig att du lärt känna Trump genom MSM, det blir lätt fel då.

Edit: vilket är ditt favorit-tweet av Trump?

Vilken är din favorit tweet?
2021-06-10, 21:54
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Beror naturligtvis på vem som konstaterar detta, om Sushi Ninjas påstår att valfusk har skett så kommer Biden med stöd av vallagar och konstitutionen att sitta kvar. Ninjorna och deras audit har ingen legitimitet över valresultatet. Om en anmälan sker till polismakten och efter en utredning av åklagare, åtal väcks och ett domslut om ett omfattande och systematiskt valfusk skulle falla, där Biden, hans stab/valorganisation eller det demokratiska partiet kan hållas ansvariga, då står den amerikanska konstitutionen inför ett dilemma. Ett sådant scenario förutsattes nämligen inte av The Founding Fathers.

Jag ser då själv bara tre möjligheter; VP Kamala Harris tar över om hon inte kan impliceras för detta valfusk, alternativet är att majoritetsledaren i huset Nancy Pelosi tar över, om man finner att VP medverkat i ett fusk. Detta skulle då, oavsett vem som tar över, gälla till nästa ordinarie val. Det finns också en liten men konstitutionellt svårhanterligt möjlighet att det skulle bli ett omval. Men detta är det minst troliga alternativet. Att Trump skulle återinsättas har en chans lika liten som en snöbolls chans i helvetet.

Om det konstateras att Trump fick flest röster så har jag svårt att se Harris i WH.

Hur har hon rätt att bo där då?
2021-06-10, 21:55
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Covfefe, säger allt.
2021-06-10, 21:56
Medlem
Citat:
Om det konstateras att Trump fick flest röster så har jag svårt att se Harris i WH.

Hillary fick fler röster än Trump 2016. Hur kunde Trump ha rätt att bo där då?
2021-06-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Får jag lägga mig i er diskussion så är mitt favorit tweet; ”Despite the constant negative press covfefe”

Vi väntar fortfarande på betydelsen av covfefe..
2021-06-10, 21:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Hillary fick fler röster än Trump 2016. Hur kunde Trump ha rätt att bo där då?

Pga av USA:s valsystem med elektorer.

Trodde du förstod det.
2021-06-10, 21:58
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag förmodar att du tyckte Trump var narcissistisk när han beordrade polis att gasa demonstranter framför kyrkan han skulle fottas framför?
Trump är alltid narcissistisk. Han kan förmodligen inte rå för det, det är en del av hans personlighet. Att han saknar uppsåt innebär inte att han är lämplig som fria världens ledare.
2021-06-10, 22:00
Medlem
Citat:

Elektorerna utsåg Biden till sin President, Biden utsåg Harris till sin VP, därför äger hon rätt att bo där.
2021-06-10, 22:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Om ett stort fusk skulle konstateras av domstolar, bör rimlig konsekvens bli ett nyval.
2021-06-10, 22:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Trump är alltid narcissistisk. Han kan förmodligen inte rå för det, det är en del av hans personlighet. Att han saknar uppsåt innebär inte att han är lämplig som fria världens ledare.

Bra att du backade och inte svalde betet.

Återigen uppdagas fake-news från MSM.
McEnany visar vart skåpet ska stå.
https://youtu.be/bHVA6f2BF1A

Tråkigt att den dumma delen av befolkningen svalt påverkans-kampanjen med hull och hår.
2021-06-10, 22:05
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om ett stort fusk skulle konstateras av domstolar, bör rimlig konsekvens bli ett nyval.
I såna fall kanske du kan föreslå att de ska skriva in det i USAs nästa konstitution då den nuvarande inte stödjer det.
2021-06-10, 22:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Elektorerna utsåg Biden till sin President, Biden utsåg Harris till sin VP, därför äger hon rätt att bo där.

Jaja, vi får se vart det slutar.

Jag tror inte du är professor i amerikans politik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in