2021-06-10, 21:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Vill det sig illa har vi kanske bara sett toppen på isberget vad gäller corona-smittan och dess konsekvenser runt om i världen. Muterar viruset till något värre vet man aldrig hur det kan sluta. WHO verkar bekymrade. Det är jag också.
Citera
2021-06-10, 21:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Rätt många.
Såg en intervju med en som skulle vaccinera sig idag. Sen skulle han ute och leva livet.
”Är man vaccinerad är det ju lugnt”
Vad innebär "rätt många" i %?
Citera
2021-06-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Men för helskotta! Och AZ var alltså kass mot denna variant.

Vad gör man med gamlingarna nu då? Har det ens gjorts studier på vad som händer om man fullvaccinerar med AZ först, sedan fullt med Pfizer eller Moderna?

Det har det inte gjorts studier på.
man testade med 3 doser i Norge pga att mannen fått för tätt mellan dos 1 och 2.
Han dog dagen efter han fått dos 3.
Så vi ska nog ha en lagom hållning till vaccinet.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jo lockdown. Och munskydd. Obligatoriskt.

Nja.. dom har öppnat pubar har publik på arenor och munblöja hjälper knappt.
Så lockdown, nej.
Citera
2021-06-10, 21:28
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vill det sig illa har vi kanske bara sett toppen på isberget vad gäller corona-smittan och dess konsekvenser runt om i världen. Muterar viruset till något värre vet man aldrig hur det kan sluta. WHO verkar bekymrade. Det är jag också.
Ok det tror du alltså. Jag tror du är en psyop eller en dumskalle för så dum kan ingen vara att den inte fattat att allt är en hoax, bluff, lurendrejeri. Men fortsätt du att yra om varianter hit och dit det ger väl ditt liv nån mening antar jag. Läs på om pcr om du inte gjort det och ta sen det så kallade vaccinet om du inte gjort det.
Citera
2021-06-10, 21:31
Medlem
Citat:
Vad innebär "rätt många" i %?

Det är svårt å säga.
Men det är en falsk trygghet. Man slappnar av.
Citera
2021-06-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Illa vill det sig nog. Med avsikt. Inte virusets alltså, utan förövarnas i den här jätte-konspirationen.
Men fortsätt vara orolig och tvätta händerna fria från godartade bakterier med sprit och bär för all del något som täcker dina andningsvägar för ansiktet. Det låter som en jättebra idé.

Herregud
Citera
2021-06-10, 21:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det har det inte gjorts studier på.
man testade med 3 doser i Norge pga att mannen fått för tätt mellan dos 1 och 2.
Han dog dagen efter han fått dos 3.
Så vi ska nog ha en lagom hållning till vaccinet.

Nja.. dom har öppnat pubar har publik på arenor och munblöja hjälper knappt.
Så lockdown, nej.
Ja norrmannen gick det illa för, men också de som haft Covid får lättare värre biverkningar.

Jag kan inte åminna mig att vi testat att pumpa i folk vaccin på det viset tidigare. Normalt sett behöver metoder testas innan de implementeras.
Citera
2021-06-10, 21:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ok det tror du alltså. Jag tror du är en psyop eller en dumskalle för så dum kan ingen vara att den inte fattat att allt är en hoax, bluff, lurendrejeri. Men fortsätt du att yra om varianter hit och dit det ger väl ditt liv nån mening antar jag. Läs på om pcr om du inte gjort det och ta sen det så kallade vaccinet om du inte gjort det.

Jag har tagit vaccinet. Vad tänker du göra? Gå ut och möta döden låter det som?
Citera
2021-06-10, 21:33
Medlem
Citat:
Vad jag kan se ökar inte inläggning på sjukhus.

Det kommer efter ett tag.
Men sen är det många yngre som driver smittan och dom behöver inte läggas in.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Illa vill det sig nog. Med avsikt. Inte virusets alltså, utan förövarnas i den här jätte-konspirationen.
Men fortsätt vara orolig och tvätta händerna fria från godartade bakterier med sprit och bär för all del något som täcker dina andningsvägar för ansiktet. Det låter som en jättebra idé.

Herregud

Nu lever viruset bland oss. Det enda man kan göra är att skydda sig.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Finns det något som visar att användning av mask försämrar immunförsvaret?
Det skulle ju vara lite konstigt eftersom masken ger ett väldigt dåligt skydd mot smitta. Den är ju till för att skydda omgivningen från maskbärarens droppsmitta.

Jajjamänsan. Särskilt för barn som tyvärr behövt gå med mask i många länder under pandemin..

https://www.theguardian.com/society/2021/jun/09/covid-distancing-may-have-weakened-childrens-immune-system-experts-say

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Skulle ju vara tungt för den sjukvårdsperspnal som bär mask dagligen och för andra yrkesgrupper som arbetar i olika typer av skyddsutrustning om det finns någon sanning bakom detta påstående.

Det är skillnad på att använda mask i yrket och i allmänheten. Att gå runt och skydda sig jämt med mask säger sig självt att det inte är bra. Immunförsvaret är till för att tränas.
Citera
2021-06-10, 21:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är svårt å säga.
Men det är en falsk trygghet. Man slappnar av.
Ingen orkar gå och spänna sig för jämnan. Vid någon punkt kommer folk att säga att de nu struntar i hela Coronan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in