2021-06-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Angående indiska varianten hur ligger det till där? Blir det att stänga igen allt igen trots vaccin?

Hur jävla svårt skall det vara att inte ta in indier till Europa?

Mitt Europa bygger inga murar.
Citera
2021-06-10, 19:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Angående 2, vilka andra delar ger det immunitet mot? Jag tror nämligen inte att det fungerar så.

När det muterar förbi skyddet på vaccinerna så är vi illa ute.
Om 2; minns ej, men poängen kvarstår. Ju fler sekvenser som immunförsvaret känner igen desto bredare immunitet.

Ja, vi får ju börja om vaccineringen eventuellt, det beror väl på om där finns fler farliga komponenter i viruset förutom spikproteinet.
Citera
2021-06-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Men vafan UK har ju vaccinerat större delen av befolkningen, hur kan då den indiska varianten få fäste och sprida sig?

Flera är fortfarande inte vaccinerade och många har bara fått en dos då är man inte så starkt skyddad mot särskilt delta.
Sen har dom öppnat upp rätt snabbt och det rimmar illa med att ha ett virus som är mer smittsamt.

Det är inte bara i Indien delta finns.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Gissningsvis så biter inte vaccinet på mutationen. I Storbritannien har man väl dessutom i stor utsträckning använt sig av det mindre effektiva Astra-vaccinet.

Även i indien kör man hårt med Astra, så den kanske är den röda tråden
Tråkigt för dom äldre som fått Astra här i sweden, nu när Delta börjat få spridning här.

Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Angående indiska varianten hur ligger det till där? Blir det att stänga igen allt igen trots vaccin?

Hur jävla svårt skall det vara att inte ta in indier till Europa?

Nerstängningar är nog ingen som är sugen på igen.

Allt och alla tror och säger att vaccinet ska funka bra, något alternativ finns inte.
Citera
2021-06-10, 19:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Flera är fortfarande inte vaccinerade och många har bara fått en dos då är man inte så starkt skyddad mot särskilt delta.
Sen har dom öppnat upp rätt snabbt och det rimmar illa med att ha ett virus som är mer smittsamt.

Det är inte bara i Indien delta finns.

Även i indien kör man hårt med Astra, så den kanske är den röda tråden
Tråkigt för dom äldre som fått Astra här i sweden, nu när Delta börjat få spridning här.

Nerstängningar är nog ingen som är sugen på igen.

Allt och alla tror och säger att vaccinet ska funka bra, något alternativ finns inte.
Hur många bland vaccinerade blir smittbärare utan att insjukna?
Citera
2021-06-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur är det möjligt att ex. Tegnell et al, får härja helt fritt, eller MSM i stort, och hela tiden komma med nya skrämselpropaganda? Nu är det den indiska varianten som heeelt skall ta över! Hur är det möjligt att ena dagen så ser det jättebra ut och aaalllt vad gäller dödstal och smittspridning är på väg ned, för att nästa dag nå alarmerande nivåer? Är det EFTERSLÄPNINGSEFFEKTER, eller vad?! ;-)

Vad som än är sanningen så är det någon som tillåter denna allt för höga tongång och det är skandalöst att man tillåter Tegnell et al och MSM fortsätta på detta spår. Måste vara på randen till brottsligt och kriminellt... Vad hände med att enkom informera medborgaren i stället för att manipulera densamme? Ex. så visar statsorganet Aftonbladet en bild på förmodat brinnande kroppar på bål, i Indien med undertexten att "den indiska varianten kan ha kapacitet att ta över i Sverige"... Detta är inte information - det är skräckpropaganda!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41yoeo/fhm-oroade-over-indiska-varianten--nya-atgarder-infors

Domedagen och samhällskollapsen har varit 2 veckor bort här på FB senaste 20 åren..., denna tråd är inget undantag...
Citera
2021-06-10, 19:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
En analys av 38 805 sekvenserade fall i England visade att Delta-varianten (B.1.617.2) hade 2,61 gånger högre risk för sjukhusvistelse inom 14 dagar jämfört med Alpha-varianten (B.1.1.7), när variabler som ålder, kön, etnicitet och vaccinationsstatus togs i beaktande.

https://edition.cnn.com/2021/06/04/world/india-variant-dominant-uk-intl-gbr/index.html
Men för helskotta! Och AZ var alltså kass mot denna variant.

Vad gör man med gamlingarna nu då? Har det ens gjorts studier på vad som händer om man fullvaccinerar med AZ först, sedan fullt med Pfizer eller Moderna?
Citera
2021-06-10, 19:43
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Domedagen och samhällskollapsen har varit 2 veckor bort här på FB senaste 20 åren..., denna tråd är inget undantag...

Ja, men nu gäller inte detta Flashback, utan statsepidemiologen Tegnell, aka Bagdad Bob och statens propagandaapparat, aka Aftonbladet och andra intressenter...
Citera
2021-06-10, 19:43
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
1. mRNA- vaccinerna innehåller mRNA som får celler att producera samma, med liten modifikation, spikprotein som Sars Cov 2 använder för att infektera celler. Det ger immunitet mot spikproteinet.

2. Studier har visat immunitet efter genomgången infektion mot olika delar av viruset, inklusive spikprotein.

Saken gällde alltså vad vi kan förvänta oss hända när viruset muterar förbi skyddet vaccinerna ger.

Jag fattar teorin, jag gjorde det redan innan pandemin började men jag vill se faktiska studier som visar att det är sant för jag har inte gjort det.
Citera
2021-06-10, 19:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur är det möjligt att ex. Tegnell et al, får härja helt fritt, eller MSM i stort, och hela tiden komma med nya skrämselpropaganda? Nu är det den indiska varianten som heeelt skall ta över! Hur är det möjligt att ena dagen så ser det jättebra ut och aaalllt vad gäller dödstal och smittspridning är på väg ned, för att nästa dag nå alarmerande nivåer? Är det EFTERSLÄPNINGSEFFEKTER, eller vad?! ;-)

Vad som än är sanningen så är det någon som tillåter denna allt för höga tongång och det är skandalöst att man tillåter Tegnell et al och MSM fortsätta på detta spår. Måste vara på randen till brottsligt och kriminellt... Vad hände med att enkom informera medborgaren i stället för att manipulera densamme? Ex. så visar statsorganet Aftonbladet en bild på förmodat brinnande kroppar på bål, i Indien med undertexten att "den indiska varianten kan ha kapacitet att ta över i Sverige"... Detta är inte information - det är skräckpropaganda!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41yoeo/fhm-oroade-over-indiska-varianten--nya-atgarder-infors
Det förklarar hysterin jag ser.

Själv har jag slängt ut tvn för länge sedan. Nu var det ju AB, men same shit different name.
Citera
2021-06-10, 19:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag fattar teorin, jag gjorde det redan innan pandemin började men jag vill se faktiska studier som visar att det är sant för jag har inte gjort det.
Lovar att återkomma till dig via PM nästa gång jag läser det. Samlar aldrig länkar, men jag följer några långtidsstudier där saken återkommande nämns.
Citera
2021-06-10, 20:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Det verkar som den indiska dödsmutationen slår hårt nu. Många varnar. Vaccinationerna i Storbritannien förmår inte att stoppa den virussträngen. Kanske är inte Astra så effektivt?
Vi har ju använt samma vaccin för de över 65 år. Ska de kanske låta vaccinera om sig nu?

WHO avråder folk för att resa inom Europa i sommar.
Citera
2021-06-10, 20:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Men för helskotta! Och AZ var alltså kass mot denna variant.

Vad gör man med gamlingarna nu då? Har det ens gjorts studier på vad som händer om man fullvaccinerar med AZ först, sedan fullt med Pfizer eller Moderna?

Det är nog obesvarade frågor än så länge. Men vad som är tämligen säkert är att UK kommer sitta på problemet långt lnnan FoHM har någon som helst koll på något.

Så ja, det är UK vi får koll på därvidlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in