2021-06-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Bara några enstaka individer som yttrat missnöje, men vi diskuterar ett eventuellt konstaterat valfusk.
Jag tror militären ser sig skyldiga att försvara demokratin i det läget.

Om militären ser dig skyldiga att försvara demokratin så utgår jag från att de försvarar den folkvalda presidenten samt sin överbefälhavare.

Tycker inte du det?

Vad är ett EVENTUELLT KONSTATERAT valfusk? Hur kan något som är eventuellt också vara konstaterat?
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-10 kl. 20:48.
2021-06-10, 20:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Militären kan naturligtvis kriga även inom landet, men mot utländska trupper. Rest assured, den amerikanska militären är med all säkerhet högst involverad i ett eget hybridkrig mot fientliga stater som Ryssland, Iran och Kina.

USA har aldrig varit några duvungar utan tvärtom den makt som försökt påverka andra mest. Framförallt genom CIA och militären.

Detta innebär inte att det anses OK att sätta in reguljära trupper mot amerikanska medborgare. Kolla bara på BLM-upploppen: det var stora protester från militären själva när DJT började prata om att kalla in reguljär militär. Där räknar jag inte in "hemvärnet" National Guard som assisterade lokal polis när det var som värst under BLM-upploppen och DJT-mobben i DC.

Klart det inte skulle vara lämpligt att sätta in militär mot sin egen civilbefolkning.
Men om det är det som krävs så tror jag militären gör det.

Oavsett så är inte det civila rättsystemet dimensionerat eller kapabel till att hantera en attack från Kina, så den släpper vi.

Intressant att du delar Trumps uppfattning om att Usa inte borde blanda sig i vartenda jävla krig som går att finna.
2021-06-10, 20:54
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Om militären ser dig skyldiga att försvara demokratin så utgår jag från att de försvarar den folkvalda presidenten samt sin överbefälhavare.

Tycker inte du det?

Vad är ett EVENTUELLT KONSTATERAT valfusk? Hur kan något som är eventuellt också vara konstaterat?

Konstateras avgörande fusk i valet, så blir det lite diffust vem som räknas som folkvald.
Eller förstår jag dig fel?
2021-06-10, 20:59
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Konstateras avgörande fusk i valet, så blir det lite diffust vem som räknas som folkvald.

Detta har diskuterats sedan i början av november. Det är inte givet att DJT blir president igen om det är han som fuskat för Biden. Fortfarande handlar det om vem som fuskat på vem. Nu jobbar man febrilt i AZ på att hitta fusk..Steg 2 blir, på vem? Steg 3, av vem? Fortsatt spännande.

Stop The VoterFraud

Mike Pensé
2021-06-10, 21:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Intressant att du delar Trumps uppfattning om att Usa inte borde blanda sig i vartenda jävla krig som går att finna.
Absolut. DJT har inte fel i allt, bara för att han råkar vara en pajas och fullblodsnarcissist.
Även Biden är nog trots allt betydligt mindre "interventionalistisk" jämfört med tidigare presidenter i "modern tid", läs: Reagan, Bush, Clinton, GWB, Obama
2021-06-10, 21:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Detta har diskuterats sedan i början av november. Det är inte givet att DJT blir president igen om det är han som fuskat för Biden. Fortfarande handlar det om vem som fuskat på vem. Nu jobbar man febrilt i AZ på att hitta fusk..Steg 2 blir, på vem? Steg 3, av vem? Fortsatt spännande.

Stop The VoterFraud

Mike Pensé

Absolut, men om någon fuskat till sig sitt ämbete så här jag väldigt svårt att se den behålla sin position.
2021-06-10, 21:08
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Absolut. DJT har inte fel i allt, bara för att han råkar vara en pajas och fullblodsnarcissist.
Även Biden är nog trots allt betydligt mindre "interventionalistisk" jämfört med tidigare presidenter i "modern tid", läs: Reagan, Bush, Clinton, GWB, Obama

Känner du Trump?
2021-06-10, 21:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Känner du Trump?
Jag har läst hans vartenda Twitter i mer än 4 år, så någorlunda. Visst en del har säkert skrivits av hans entourage (välputsad), men de dummaste och mest självcentrerade sakerna kan ingen annan ha skrivit.
2021-06-10, 21:13
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Jag har läst hans vartenda Twitter i mer än 4 år, så någorlunda. Visst en del har säkert skrivits av hans entourage (välputsad), men de dummaste och mest självcentrerade sakerna kan ingen annan ha skrivit.

Jag var orolig att du lärt känna Trump genom MSM, det blir lätt fel då.

Edit: vilket är ditt favorit-tweet av Trump?
2021-06-10, 21:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag var orolig att du lärt känna Trump genom MSM, det blir lätt fel då.

Edit: vilket är ditt favorit-tweet av Trump?
Minns inte på rak arm. Får fundera. Det finns så många.
2021-06-10, 21:18
Medlem
Citat:

Beror naturligtvis på vem som konstaterar detta, om Sushi Ninjas påstår att valfusk har skett så kommer Biden med stöd av vallagar och konstitutionen att sitta kvar. Ninjorna och deras audit har ingen legitimitet över valresultatet. Om en anmälan sker till polismakten och efter en utredning av åklagare, åtal väcks och ett domslut om ett omfattande och systematiskt valfusk skulle falla, där Biden, hans stab/valorganisation eller det demokratiska partiet kan hållas ansvariga, då står den amerikanska konstitutionen inför ett dilemma. Ett sådant scenario förutsattes nämligen inte av The Founding Fathers.

Jag ser då själv bara tre möjligheter; VP Kamala Harris tar över om hon inte kan impliceras för detta valfusk, alternativet är att majoritetsledaren i huset Nancy Pelosi tar över, om man finner att VP medverkat i ett fusk. Detta skulle då, oavsett vem som tar över, gälla till nästa ordinarie val. Det finns också en liten men konstitutionellt svårhanterligt möjlighet att det skulle bli ett omval. Men detta är det minst troliga alternativet. Att Trump skulle återinsättas har en chans lika liten som en snöbolls chans i helvetet.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-10 kl. 21:41.
2021-06-10, 21:44
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Minns inte på rak arm. Får fundera. Det finns så många.

Jag förmodar att du tyckte Trump var narcissistisk när han beordrade polis att gasa demonstranter framför kyrkan han skulle fottas framför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in