2021-06-10, 14:05
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tror du militären respekterar en president som fuskat till sig sitt ämbete.

Bättre än så här kan du.
Ingenstans i världshistorien har en opposition genomfört ett valfusk, det är bara sittande makten som gör sådant. Du vet, i stil med ”Hitta 11740 röster åt mig i ditt distrikt ”

😂
2021-06-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ja de har svurit att försvara konstitutionen och kommer inte att hjälpa en värnpliktssmitare som kallat amerikanska krigsfångar för losers.

När ska vi alla få reda på fusket? Klockan tickar. Nu har Biden varit president i ett halvår snart.

Biden är chefen över både militären och över administrationen som styr landet och det givetvis framtill nästa ordinarie presidentval, något annat skulle ju betyda slutet för USA som federal stormakt. Tror inte klockan tickar utan den går mer baklänges nu för valförloraren Toch fiaskot Trump. Biden sitter säkert.

Trump är ju en f.d president som troligen aldrig mer kommer innanför vita huset trösklar mer än i ev. guidade turer. För vem vill ha en fuskare, en mytoman och en person som risker åtal i vita huset? Trump gav ju USA ett rejält skadat internationellt rykte så det måste ju repeareras först och främst. För Trump var ingen ledare utan en narcissistisk agitator med mycket dålig självkänsla. En farlig kombination som skulle försvagat USA rejält över tid om inte väljarna valt bort honom till förmån för en mer stabil och respekterad Joe Biden.
Men valet har blivit rejält besudlat av Trump och hans svans av extremister som genom hot och påtryckningar tvingar politiker till omräkningar som inte leder någonstans.

Och Demokrater måste väl ändå vinna nästa val också med tanke på reps. anti-amerikanska agerande och deras dumförklaring av väljarna..
2021-06-10, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nej, sanningen är inte "relativ" eller "subjektiv". Däremot är uppfattningen om vad man ser som sant subjektiv. Det är en otvivelaktig sanning att du har skrivit ett inlägg. Det är inte något relativt eller subjektivt, utan ett objektivt faktum. Hur man sedan ser på innehållet i det du skrev är en annan sak.

Och vad menar du med "den juridiska lyser med sin frånvaro"? Juridik är handlar om lagar och regler. Det behöver inte vara den objektiva sanningen, det är bara det man (subjektivt!) har bestämt ska gälla. Juridiken behöver inte heller vara detsamma som rättvisa, det påpekas även från jurister att det som är lagenligt inte nödvändigtvis är det rätta annat än just för att lagen säger att det ska vara så. I USA kan du ju tänka på det faktum att man har elektorer som utser president. Majoriteten bland elektorerna kan alltså köra över folkmajoriteten. Utan elektorssystemet hade Trump inte blivit president år 2016, så han blev president tack vare att gällande lagstiftning säger att det är så det ska fungera. Men det är ingen sanning att man måste ha elektorer; det är ett val man gjort i USA. Och det kan nog ändras framöver, ju fler val som slutar med olika majoriteter i elektorsförsamlingen och befolkningen desto mer ifrågasatt blir systemet och till slut riskerar det att förlora sin legitimitet.

Har du läst vad jag skriver, och förstått innehållet, innan du bestämde dig för att orera och emotsäga?
2021-06-10, 15:00
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Runkaren har fått förhinder

https://www.theguardian.com/us-news/2021/jun/07/rudy-giuliani-ukraine-officials-audio-joe-biden

"Lawyer pushed officials on the call to investigate baseless allegations about Trump’s rival, CNN reported"

Har för mig jag hört orden förut....

Just det, labet i Wuhan.
2021-06-10, 15:57
Medlem
Noterar att det enda valfusk som utreds är det som eventuellt Donald Trump är skyldig till.

Och i dagarna när man ser försöken från Trumps sida att få Ukraina att låtsas utreda Biden för att Trump skulle vinna över Biden så är det rätt tydligt.

Måste vara jobbigt för Trump att inse att han förlorad mot Biden trots allt fusk före valet. Att Trump sen fuskar efter valet visar vilken låg moral Trump har, om ens någon.

Jag hoppas att Trump blir fälld för sitt odemokratiska sätt.
2021-06-10, 18:26
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det fetade: har Karen Fann ändrat sig?
du får väl se på fredag..
Du, eftersom precis allting du säger brukar höra hemma i en Ding Ding Värld snarare än verkligheten; Hur gick det med det här egentligen?

Blev det en biblisk KRAKEN-bomb (för en gångs skull...) eller var det bara tjafs och ryktesspridning på Twitter nu igen?
https://www.azmirror.com/2021/03/22/karen-fann-owns-this-farcical-crusade-to-prove-trump-isnt-a-big-loser/
Citat:
Karen Fann owns this farcical crusade to prove Trump isn't a big loser.
Vore kul att se om det kommit fram några "bevis" än. För det enda vi sett är bevis för något helt annat:
https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/10/16/why-wont-trump-supporters-admit-theyve-been-conned/
Citat:
Why won't Trump supporters admit they've been conned
Little wonder some turn to outlandish conspiracies such as QAnon to justify their continued belief in Trump.
As crazy as it is, it’s less embarrassing than admitting you are just another patsy in Trump’s lifelong con.
2021-06-10, 20:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Tror du militären respekterar en president som fuskat till sig sitt ämbete.
Bättre än så här kan du.
Militären vill ha stabilitet och förutsägbarhet. Jag tror knappast att DJT har stort stöd bland högre militärer. Bland meniga har han säkert större stöd, men de gör som de är tillsagda av sina befäl och inte en ex-president utan formell makt. De flesta högre militärer röstar säkert republikanskt i vanliga fall, men många ogillar nog starkt DJT:s pajaserier på världsscenen som Världpolis-gänget skämt ögonen ur sig för i fyra år.

Jag vänder på det, kan du alls peka på några militära invändningar emot Bidens valvinst?
2021-06-10, 20:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Noterar att det enda valfusk som utreds är det som eventuellt Donald Trump är skyldig till.

Jag hoppas att Trump blir fälld för sitt odemokratiska sätt.

Jag tror faktiskt inte han blir det. Däremot för ekonomiska brott som är lättare att bevisa och få fällande dom på. Dessa är inte knutna till hans politiska gärning utan något som försiggått i många år, men nu har han fått luppen på sig (pga retat upp åklagarmyndigheten i NY) och då kan han inte ducka som tidigare.
2021-06-10, 20:23
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Militären vill ha stabilitet och förutsägbarhet. Jag tror knappast att DJT har stort stöd bland högre militärer. Bland meniga har han säkert större stöd, men de gör som de är tillsagda av sina befäl och inte en ex-president utan formell makt. De flesta högre militärer röstar säkert republikanskt i vanliga fall, men många ogillar nog starkt DJT:s pajaserier på världsscenen som Världpolis-gänget skämt ögonen ur sig för i fyra år.

Jag vänder på det, kan du alls peka på några militära invändningar emot Bidens valvinst?

Bara några enstaka individer som yttrat missnöje, men vi diskuterar ett eventuellt konstaterat valfusk.
Jag tror militären ser sig skyldiga att försvara demokratin i det läget.
2021-06-10, 20:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Bara några enstaka individer som yttrat missnöje, men vi diskuterar ett eventuellt konstaterat valfusk.
Jag tror militären ser sig skyldiga att försvara demokratin i det läget.
Demokratin försvaras med militären, men endast utåt. Demokratin försvaras inrikes genom rättsväsendet, vilket de flesta militärer skriver under på. Det är extremt känsligt i alla rättsstater av betydelse att militären skulle lägga sig inrikespolitiken.
2021-06-10, 20:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Demokratin försvaras med militären, men endast utåt. Demokratin försvaras inrikes genom rättsväsendet, vilket de flesta militärer skriver under på. Det är extremt känsligt i alla rättsstater av betydelse att militären skulle lägga sig inrikespolitiken.

Okej.
Så om Kina invaderar usa så tar rättsystemet hand om sne-ögonen så fort de sätt sin fot på amerikansk mark?

Krig är inte vad det en gång var, och Kina utnyttjar det till fullo.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hybridkrigf%C3%B6ring
2021-06-10, 20:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Okej.
Så om Kina invaderar usa så tar rättsystemet hand om sne-ögonen så fort de sätt sin fot på amerikansk mark?

Krig är inte vad det en gång var, och Kina utnyttjar det till fullo.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hybridkrigf%C3%B6ring
Militären kan naturligtvis kriga även inom landet, men mot utländska trupper. Rest assured, den amerikanska militären är med all säkerhet högst involverad i ett eget hybridkrig mot fientliga stater som Ryssland, Iran och Kina.

USA har aldrig varit några duvungar utan tvärtom den makt som försökt påverka andra mest. Framförallt genom CIA och militären.

Detta innebär inte att det anses OK att sätta in reguljära trupper mot amerikanska medborgare. Kolla bara på BLM-upploppen: det var stora protester från militären själva när DJT började prata om att kalla in reguljär militär. Där räknar jag inte in "hemvärnet" National Guard som assisterade lokal polis när det var som värst under BLM-upploppen och DJT-mobben i DC.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in