2021-06-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
SD är inte unik som otrogen mansgris i ett triangeldrama.
Det förekommer utan att ens handla om varken narcissism eller andra störningar.

Det är inte ens unikt att en sån syltrygg ränner mellan de båda kvinnorna och å ena sidan gnäller om frun (tråkig, gnatig, asexuell, grå) - och om otrohet uppdagas, men fortsätter, så allierar han sig med frun på älskarinnans bekostnad.
För att hålla bägge igång så är den ena skönast i världen. Likt den andra...
För att kåtbocken vill upprätthålla status med en trygg kärnfamilj och ha ett eldigt, spännande sexliv parallellt.
SD är som urprototypen och stereotyperna personifierad. Han är övertydlig, troligen utifrån sin fyrkantiga och rigida personlighet.

Han är vedervärdig.

När det kommer till LW så berör diskussionerna om HD att han lämnat ut henne i detaljer. Det skriver hon om i utkast mail.
Stundom faller LW ner på en låg nivå, hon är bitter. Men hon är medveten om det, tankar hem sig själv, tycker hon är hemsk, oroas över vad hon blivit.

Till skillnad från HD.

När det kommer till HD så sitter hon och triumferar. Varav varenda del är självhävdelse.
Hon är smart, bättre än LW, hon kan attrahera män och inbillar sig att även Beholder är ute efter henne.
Hon skrattar om att såpan fortsätter.

Så visst, hon har säkert ett behov att hävda sig men det är sjukt beteende:

Speciellt eftersom det är i samma stund som hon börjar logga LWs cacher.

Hon ironiserar sen till JG om att hon inte skulle få ta cacherna för att gått "sina kärleksfulla promenader". Så har inte LW uttryckt sig enligt skärmdumpar.

Sen sitter HD girigt loggar om då LW tystas ner.

Tycker du de är jämförbara?
När ska HD stå ansvar för sitt hat om man även väver in att hon hoppats hon är död innan hon girigt loggar om LWs cacher som mördad?
Som kan kopplas till dagen med självhävdelsebehov.

Det är den här delen kring offerbilden som bejakas som jag inte köper för fem öre oavsett om SD är deras gemensamma nämnare.
Att de jämförs vara lika som offer i generaliserande termer.

HD är absolut inte samma sits som LW, hon har en betydligt mer framflyttad position.
Speciellt vid skilsmässan blir han farlig.

Såklart det är ett sjukt beteende.

Men som jag skrivit så många gånger så är personlighet, beteende och egenskaper inget som påverkar hur mycket eller lite offer en kvinna kan vara för en toxisk man (med offer menar jag att kvinnans person och liv påverkats negativt av mannens manipulation och psykiska misshandel).

Jag la ingen värdering eller jämförelse mellan HD och LW angående vem som blev värst utsatt av SD.
Jag konstaterade bara att båda råkat ut för honom och hans manipulativa, nedbrytande och elaka beteende.
EDIT. Och att han triangulerade och spelade ut dem mot varandra väldigt medvetet och egoistiskt.
Citera
2021-06-10, 19:04
Medlem
why123s avatar
En sak som skaver hos mig är varför SD dödade LW så nära hennes bostad? Varför tog han inte med
henne på burkletning och "fixare" som han var så skulle han faktiskt kunna begå ett mord
utan att åka dit för det.
SD namn nämndes redan när LW var försvunnen.
När LW hittades så var det någon (några?) som skrev typ "hittades hon där är det inte SD.

En sak till jag reagerat på är vad LW skrev i chatten tror jag (har inte FUP uppe nu) att SD och HD var så måna om fasaden.

Det knepiga med detta är att när LW mördades så var det alldeles självklart att familjen skulle granskas. Vilket SD såklart har varit fullt medveten om.
Sedan kommer det verkligt obehagliga för mig, ett konto i tråden hade frågat en polis första dagen hon
hittades "ska jag vara rädd för att släppa ut mina barn"?

Polisen ska då ha svarat "nej det behöver du inte det är redan polisiärt uppklarat".
Citera
2021-06-10, 19:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Något av det allra värsta i såna situationer där kvinnan lever gömd med sina barn, är att pappan har rätt till umgänge med barnen även om dessa absolut inte vill! I mina ögon är det fullständigt absurt. Man äger inte sina barn.

Måste bli en ändring på denna idioti. Det ska smygas och överlämnas till pappan av 3e person på neutral plats. Ofta tvingar eller lurar pappan barnen att avslöja var de och mamman befinner sig. Kan vara farligt om pappan hämnas på kvinnan genom barnen.

En farlig kvinnomisshandlare har förverkat rätten till att träffa sina barn innan de blir såpass stora att de själva kan välja, anser jag.

SD och HD hade delad vårdnad av barnen, trots att det äldsta barnet och SD hade svåra samarbetsproblem.

Likadant mellan LW och äldsta sonen. Han ville absolut inte bo varannan vecka hos henne men soc tvingade honom. Tills han var stor nog att bestämma själv.
Citera
2021-06-10, 19:23
Medlem
Citat:
Förvräng inte.

Jag säger att jag misstror HD om att det enbart är mot ångest - varav jag redogjort varför.
I förhållande till livslång behandling av depression och att ingen annan medicin nämns.
Depression är den farliga delen för HD, inte ångest eller sömn, och hon har dess innan haft en medicinsk behandling som inte varit optimal, varav Q sätts in och hon tycks bli mer balanserad.

Jag tror du ska ta det lite vackert med ordet förvräng. Du vill väldigt gärna vrida både det ena och det andra till HD:s nackdel. Du menar andra försvarar henne när de ifrågasätter din ”misstro” som du kallar den.
Man kan undra hur den här ”misstron” skulle yttra sig om den inte fick något ifrågasättande alls? Totalt urballad?

Fup och alla andra underlag visar på ångest, sömn och depression. Du har skrivit mycket om den maniska delen som du ”ser” nånstans. Och då i lite semi-proffsiga termer.
Den vi inte sett några bevis på.

Jag kan rädda dig lite och mena att du kan slå in på bipolaritet typ 2 med få inslag av hypomani. Men du som är så ”klinisk” har inte pratat om typ 2 utan mest om alla galenskaper som HD hittar på.

”Initierar storstädning” har jag nog läst ett dussin gånger här i veckan osv. Du har dina mantran i sammanhanget HD:s sjukdom som går på repeat här. Känns snart som man själv varit med ljugit för den otrogne döde mördaren under skilsmässan så mycket som det manglats här.
Citera
2021-06-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
En sak som skaver hos mig är varför SD dödade LW så nära hennes bostad? Varför tog han inte med
henne på burkletning och "fixare" som han var så skulle han faktiskt kunna begå ett mord
utan att åka dit för det.
SD namn nämndes redan när LW var försvunnen.
När LW hittades så var det någon (några?) som skrev typ "hittades hon där är det inte SD.

En sak till jag reagerat på är vad LW skrev i chatten tror jag (har inte FUP uppe nu) att SD och HD var så måna om fasaden.

Det knepiga med detta är att när LW mördades så var det alldeles självklart att familjen skulle granskas. Vilket SD såklart har varit fullt medveten om.
Sedan kommer det verkligt obehagliga för mig, ett konto i tråden hade frågat en polis första dagen hon
hittades "ska jag vara rädd för att släppa ut mina barn"?

Polisen ska då ha svarat "nej det behöver du inte det är redan polisiärt uppklarat".

Det har diskuterats i tråden om LW skulle ha följt med SD ut i bushen på sluttampen. Jag tror själv inte att han skulle ha lyckats med det. Då blir det ingen "olyckshändelse". Sedan kan det ha varit så att det blev akut när SD skulle till USA med exfrugan, av olika anledningar som det har snackats om här.
Var det verkligen så tidigt det ansågs polisiärt uppklarat?
Citera
2021-06-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Så du menar att poliserna skulle ha utfört HLR på en stendöd människa?

Man ska nog inte ta för givet att en person är utom räddning även om det kan se ut så. Tydligen drog inringaren den slutsatsen eftersom hen (SOA?) inte larmade ambulans. Eller ville hen ge SD en chans att komma undan? Något är galet här.
Citera
2021-06-10, 19:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Så du menar att poliserna skulle ha utfört HLR på en stendöd människa?
Precis min tanke.
En som dessutom har varit stendöd i nästan en timme.
Det är verkligen för många oklarheter här.
Citera
2021-06-10, 19:42
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det har diskuterats i tråden om LW skulle ha följt med SD ut i bushen på sluttampen. Jag tror själv inte att han skulle ha lyckats med det. Då blir det ingen "olyckshändelse". Sedan kan det ha varit så att det blev akut när SD skulle till USA med exfrugan, av olika anledningar som det har snackats om här.
Var det verkligen så tidigt det ansågs polisiärt uppklarat?

Du spekulerar precis som vi andra. Jag är av helt motsatt uppfattning. Om SD ville dölja för frugan att
han varit otrogen skulle inte frugan få reda på det om han mördade henne? Han visste ju att LW hade anmält honom och att han därför skulle bli den förste polisen skulle misstänka.

Ja det var så tidigt polisen ansåg det uppklarat. SD visste dessutom hur LW funka på social medier (efter alla dessa år) att han skulle bli den huvudmisstänkte fanns det ingen som helst tvekan om.
Senast redigerad av why123 2021-06-10 kl. 19:54. Anledning: .
Citera
2021-06-10, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Precis min tanke.
En som dessutom har varit stendöd i nästan en timme.
Det är verkligen för många oklarheter här.
Fattar inte öht varför det bedöms som befogat med HLR och ambulans - men den som ringer polishuset verkar förmedla att han är död?
Han lär garanterat vara död om inte insatser går via SOS ang ambulans i första skedet.
Citera
2021-06-10, 19:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Har länge haft tanken att det är SD som tyckte att rätt ska vara rätt. Han har tidigare haft synpunkter på att LW tog bort dem och "ger" nu tillbaka casherna när han släpps ur häktet. För att han vill visa sin välvilja mot henne och att allt han gör är för henne. Det är SD som har upplevt kontrollförlust, och att återta casherna är typiskt tecken på att återta kontrollen.

Antag vidare att HD hela tiden levt under direkt eller indirekt dödshot? Hon vet nu att mannen som tidigare talat om att hjälpa henne över på andra sidan nu är kapabel att förverkliga hotet. Vi har alla sett den otäcka video som han skickade till åklagaren. Om man då tänker att det är en sida han valde att visa upp, hur ser den sida ut som han döljer?

Antag att hon inte visste, men ganska snart anade, att SD var den skyldige. Hur har hennes liv varit efter det? Hur skulle hon agera för att skydda sig själv och barnen?

Vilken jävla mardröm att befinna sig i. Dessutom fläks hela ens liv upp för allmän beskådan och halva Sverige har synpunkter på precis allt du gör. Och inte gör. vad du säger, och inte säger. Inget av det som tidigare var privat, är numera privat.

Verkligen en sida som vi inte tänker så mycket på, som kan vara riktig!
Usch så obehagligt!

Det skulle ju kunna vara en förklaring till att hon kämpar på med näbbar och klor i förhören och under rättegången.

Jag har kanske fastnat lite i tankarna där om HD faktiskt.

Kanske jag ändå tyckt att SD verkat "måna" om att återvinna HD och att ha inte ger sken av att kränka och hota henne på samma sätt som Lena. Lena som satte mer hårt mot hårt, krävde och inte fann sig i.

S*illen kanske var den språngbräda HD såg som först en förälskelse, men sedan som räddningen, då SD tornade upp sig alltmer, men sedan kändes det alltför riskabelt?

Din teori om att det var SD som låg bakom återloggningarna är också intressant.

Jag har väl varit inne på samma tankebanor, men kanske inte direkt i den banan att det är en slags återkontroll, eller vad man ska kalla det, utan mer i temer om att HD införlivat hatet som SD har haft mot Lena i sin egen person, och att hatet börjat så småningom leva sitt eget liv.

Riktigt intressanta tankar från dig, som också visar hur flexibel du är i dina tankar.
Citera
2021-06-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ja, via väninnan och kollegan CH.
Att du sen stör dig kroniskt på allt rör mig inte i ryggen.
Resten av ditt gnäll sket jag fullständigt i så gör dig inte besvär med nån fortsättning.

Nej det är du som skrivit det upprepat här om storstädningen som valsats i tråden sen Dackefejden. Källan till en tes om den behöver du inte påminna om men bra du har såna.

Det intressanta är att du får det att framstå som att sjukdomen är en del av HD:s dåliga sida.
Så även att hon skiljde sig från den otrogne mannen och blivande mördaren.

Kikar man väldigt enögt på saker och ting så ser man sällan sakernas riktiga tillstånd. Folk ”skriker rakt ut i tråden” efter fler undersökningar gällande HD men står man kvar och trampar i hennes sjukdom och skilsmässa så lär det aldrig hända här.

Inte ens geocacharna i tråden ”orkar” kolla hennes nya loggar vad det nu är.
Men du tycker fortfarande samma 5-10 detaljer om HD är superspännande att sätta samma ord på dag ut och dag in här. Då får du räkna med ”lite” ifrågasättande.
Citera
2021-06-10, 20:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Antag vidare att HD hela tiden levt under direkt eller indirekt dödshot? Hon vet nu att mannen som tidigare talat om att hjälpa henne över på andra sidan nu är kapabel att förverkliga hotet. Vi har alla sett den otäcka video som han skickade till åklagaren. Om man då tänker att det är en sida han valde att visa upp, hur ser den sida ut som han döljer?

Antag att hon inte visste, men ganska snart anade, att SD var den skyldige. Hur har hennes liv varit efter det? Hur skulle hon agera för att skydda sig själv och barnen?

Vilken jävla mardröm att befinna sig i. Dessutom fläks hela ens liv upp för allmän beskådan och halva Sverige har synpunkter på precis allt du gör. Och inte gör. vad du säger, och inte säger. Inget av det som tidigare var privat, är numera privat.
Men herre gud...
Hon har varit otrogen, tagit ut skilsmässa och flyttat och det är LW som mördats, inte hon.
Trots mängder av riskbeteende.

Hon har ställt mängder med krav dess innan.
Riskbeteende.

Hur fan kan HD ses som ett jävla stackars offer när det är LW som mördats?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in