Citat:
Ursprungligen postat av
ensam87a
Ja vad ska man tro om det. "Vi tycker att det är tråkigt för att han har gjort ett jäkligt bra jobb." säger Strömberg. Kanske han har?
Svårt att bedöma utifrån. Fåhraeus har ju inte varit så synlig i media men det har väl inte varit hans roll heller. Ska säga att jag inte var allt för positiv till de beslut och uttalanden som Fåhraeus gjorde i samband med bojkotten av tävlingarna för covid, men i övrigt har jag sett för lite av honom för att kunna ha någon uppfattning. Rekryteringarna av Byström och Myhlback får väl dock sägas var helt ok åtminstone och lugnade ner situationen för åkarna. Sen vet jag inte hur mycket det kan tillskrivas Fåhraeus förtjänst.
Men känslan är ju att det ligger något mer bakom beslutet än att Fåhraeus efter ett år kommer på att han vill jobba närmare hemmet och därför tar ett "vanligt tråkigt" VD-jobb istället. Speciellt efter alla turer som varit innan med chefer som slutat eller fått sparken. Om så är fallet är det kanske dags att göra sig av med någon högre upp i organisationen (läs Ola Strömberg).