Citat:
Ursprungligen postat av
Lastonwe
DMDS är ju en riktig vattendelare just på grund av Attila. Vissa älskar albumet medan de som ogillar det nästan alltid gör det på grund av just hans något udda sån.
Själv tycker jag att det är bra, även om Pelle förstås hade gjort allt mycket bättre. Vilket slöseri på talang.
Det är nog sant att den är en vattendelare. Jag ogillar egentligen inte skivan, endast Attilas version av Freezing Moon, tycker t.om att Maniac gör den bättre.
Men själva storheten hos just den skivan som jag är så fundersam över. Visst när den kom 1994 så var den väl något helt annat än vad folk var van vid just då. Och att alla de legendariska medlemmarna har bidragit till den skivan på ett eller annat sätt. Kanske är just där som storheten med den skivan finns?
Citat:
Ursprungligen postat av
svartblod
I låten DMDS så är ju Attila helt perfekt. Svårt att se någon annan göra den bättre.
Ja, titelspåret gör Attila bra. Kanske skivans bästa låt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Psoglav
Jag var inte imponerad första gången jag hörde den, just för att det var så olikt all annan black metal jag hade hört fram till den tidpunkten. Det tog ett par lyssningar innan jag "fattade" den. Tycker det är ett mästerverk. Produktionen kanske är lite för ren, men annars har jag inga invändningar.
Tycker att mästerverk är lite att ta i. Helt okej skiva men ser ingen storhet. Ser den ungefär som övriga skivor med Mayhem.