2021-06-09, 15:13
Medlem
FEB - Founded Earth Brothers på Youtube har ändrat namn från tidigare flat earth brothers. Mark sergant definitivt en shill.
Citera
2021-06-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baravanligtvatten
Kan du utveckla vad du menar? Med en p900 gör dom väl det, och det är väl det han har använt?

Om han säger sanningen så är din kommentar till personen du svaret till fel, hans problem är inte att han stött på eric.

Vad menar du med underblåsa new age? Vem påstår att det finns aliens? Eric själv säger att aliens är fake.

Hans kanal på youtube har stängts ner flera ggr och han är verkligen inte den enda platt jordaren på youtube, och han finns inte med i sökresultaten, så att ha tillåts sprida stämmer inte.

Jag har ingen aning om han jobbar för CIA, men jag vet att hans information är värd att gå igenom, och jag tycker era argument mot han är lite svaga. Jag har inte sett han bete sig oärligt, därmed tänker jag inte anklaga han, och oavsett om han jobbar för nån så är hans info mycket värd att sprida.

Eric Dubay och DIRTH brukar hosta en snubbe som kallar sig själv Flat Earth Dave som påstår att aliens härjar lite här och var. Snöa inte in dig på e-personligheter, dessa är planterade för att vilseleda folk som vet att jorden är platt. En tumregel är att om de finns på youtube (alltså har en egen kanal) är de inte legetima, de aktörer.

Mvh
Citera
2021-06-09, 15:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Jag tänker lägga mig på din argumentationsnivå. Jorden är platt. Det är bevisat. Alla som inte håller med mig är foliehattar och puckon.

Argumentationsnivå? Har du haft ett enda argument hittills? Hur var det med Antarktisfördraget förresten, har du hittat stycket du påstod finns än?
Citera
2021-06-09, 15:40
Bannlyst
Citat:
Eric Dubay och DIRTH brukar hosta en snubbe som kallar sig själv Flat Earth Dave som påstår att aliens härjar lite här och var. Snöa inte in dig på e-personligheter, dessa är planterade för att vilseleda folk som vet att jorden är platt. En tumregel är att om de finns på youtube (alltså har en egen kanal) är de inte legetima, de aktörer.

Mvh
Hur menar du "hosta"? Jag har tittat på det mesta från eric och är osäker på vem flat earth Dave ens är.

Vet att många är falska, men eric är den minst falska vad jag sett. Och det finns självklart vanliga platt jordare på youtube med, även om jag förstår vart du kommer ifrån med det så är det uppenbarligen en överdrift.

Han ger folk sanningen som du själv säger, och dina argument emot han är absolut inte hundraprocentiga. Låt han sprida sanningen utan att anklaga han för något du har svaga bevis för är mitt förslag. Det finns dom som är mycket tydliga kontrollerad opposition, som mark sargent osv. Vi ska akta oss lite med att överanvända orden som shills och kontrollerad opposition om det inte är tydligt. Tråkigt om man råkar attackera vanligt folk som bara vill väl.

Han sprider sanning, det är upp till dig om du vill stå i hans väg eller hjälpa han framåt, visar han sig senare vara kontrollerad så kan vi sparka han åt sidan då. Han har den bästa informationen på ämnet vad jag vet, släpp fram han.
Senast redigerad av Baravanligtvatten 2021-06-09 kl. 15:44.
Citera
2021-06-09, 15:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hur menar du "hosta"? Jag har tittat på det mesta från eric och är osäker på vem flat earth Dave ens är.

Vet att många är falska, men eric är den minst falska vad jag sett. Och det finns självklart vanliga platt jordare på youtube med, även om jag förstår vart du kommer ifrån med det så är det uppenbarligen en överdrift.

Han ger folk sanningen som du själv säger, och dina argument emot han är absolut inte hundraprocentiga. Låt han sprida sanningen utan att anklaga han för något du har svaga bevis för är mitt förslag. Det finns dom som är mycket tydliga kontrollerad opposition, som mark sargent osv. Vi ska akta oss lite med att överanvända orden som shills och kontrollerad opposition om det inte är tydligt. Tråkigt om man råkar attackera vanligt folk som bara vill väl.

Stör det dig inte alls att allt han säger har debunkats om och om igen. Som sagt även i denna tråd. Vilket är hans starkaste påstående enligt dig?
Citera
2021-06-09, 15:45
Medlem
Citat:

Han sprider sanning, det är upp till dig om du vill stå i hans väg eller hjälpa han framåt, visar han sig senare vara kontrollerad så kan vi sparka han åt sidan då. Han har den bästa informationen på ämnet vad jag vet, släpp fram han.

Vill inte gå för off topic men gå in på bitchute. Där finns information som exponerar honom.

För dem som tror jorden är rund och fartyg försvinner bakom jordens kurvatur. Förklara detta.
https://www.youtube.com/watch?v=3DRRyZBL4OQ
Citera
2021-06-09, 15:51
Bannlyst
Citat:
Vill inte gå för off topic men gå in på bitchute. Där finns information som exponerar honom.

För dem som tror jorden är rund och fartyg försvinner bakom jordens kurvatur. Förklara detta.
Länk tack?

Och varför spenderar du din tid här i tråden med att argumentera mot dessa uppenbara shills? Skapa nya trådar istället så vanligt folk får se informationen, det är i stort sätt bara shills som läser här.
Citera
2021-06-09, 15:53
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Båtarna försvinner därför att dom blir för små för att man skall kunna se dem så vad skulle denna film säga om jordens form?
Citera
2021-06-09, 15:55
Medlem
Citat:

Jag är väldigt intresserad av att diskutera hur du personligen kom fram till att han "ger folk sanningen". Har du ens analyserat vad han säger? Har du förstått innebörden i hans påståenden?

Du bör ju även vara medveten om hur du framställer dig själv, du tappar en hel del trovärdighet när du säger att det är sant att järnvägsräls inte kan följa en vertikal kurva.
Citera
2021-06-09, 15:55
Medlem
Citat:
Länk tack?

Och varför spenderar du din tid här i tråden med att argumentera mot dessa uppenbara shills? Skapa nya trådar istället så vanligt folk får se informationen, det är i stort sätt bara shills som läser här.

https://www.youtube.com/watch?v=bfAfYUsXKcg
Erics far har kopplingar till infowars. Erics morbror var en frimurare.
Citera
2021-06-09, 15:58
Medlem
Citat:

Båten befinner sig hitom horisonten.
Citera
2021-06-09, 16:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag tänker lägga mig på din argumentationsnivå. Jorden är platt. Det är bevisat. Alla som inte håller med mig är foliehattar och puckon.
Jordens sfäriska form är bortom allt rimligt tvivel bevisad.
Att påstå att den är platt är en lögn. Vilka är dina påstådda bevis? (retorisk fråga, du har inga).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in