2021-06-09, 12:27
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Tyvärr finns det fortfarande fårskallar och charlataner i plattjordskretsen. LevelEarthObserver känns som en intelligent jämlike till dig.
Vill du ha riktigt kul kan du lyssna på när Nathan Oakley och Quantum Eraser skriker på folk som säger fel, eller när Nathan Thompson försöker lura till sig gratis gräs och öl medans han hoppar runt i en ank-kostym. Det finns massor som gör det för pengarna men även de som tyvärr tror på plattjorden, ofta med obskyr kristen bakgrund.
En del av dessa är rena bluffare som upptäckt att man kan tjäna pengar på naiva människor som luras tro på att jorden är platt. Nathan Oakley om det nu är hans rätta namn är en av dessa. Han tigger öppet pengar till exempelvis sin hemmabio som han kallar inspelningsstudio. Han startar regelbundet insamlingar på gofundme. Han kör sin dagliga livestream där han förolämpar inbjudna ickeplattjordare. Hans polare Quantum Eraser är sannolikt lika mycket bluff.

Jag är rätt övertygad om att även Eric Dubay om det nu är hans riktiga namn är av samma sort.

På Discord har jag käftat med en del plattjordare. Right The Hand är en av dem och han är genuint korkad. Andra rena idioter jag stött på där är Flatzoid och Sleeping Warrior.

Sedan har vi de roligare typerna som vägrar tro på sina egna bevis på rund jord som exempelvis Mark Sargent. Han har blivit en meme bland debunkarna, "15 degrees per hour", "Thanks, Bob".

Lägg till de rena psykfallen som Nathan Thompson.
Citera
2021-06-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
En del av dessa är rena bluffare som upptäckt att man kan tjäna pengar på naiva människor som luras tro på att jorden är platt. Nathan Oakley om det nu är hans rätta namn är en av dessa. Han tigger öppet pengar till exempelvis sin hemmabio som han kallar inspelningsstudio. Han startar regelbundet insamlingar på gofundme. Han kör sin dagliga livestream där han förolämpar inbjudna ickeplattjordare. Hans polare Quantum Eraser är sannolikt lika mycket bluff.

Jag är rätt övertygad om att även Eric Dubay om det nu är hans riktiga namn är av samma sort.

På Discord har jag käftat med en del plattjordare. Right The Hand är en av dem och han är genuint korkad. Andra rena idioter jag stött på där är Flatzoid och Sleeping Warrior.

Sedan har vi de roligare typerna som vägrar tro på sina egna bevis på rund jord som exempelvis Mark Sargent. Han har blivit en meme bland debunkarna, "15 degrees per hour", "Thanks, Bob".

Lägg till de rena psykfallen som Nathan Thompson.

Varför tror till synes intelligenta människor att en uppmätt rörelse på "15 degrees per hour" är något som motbevisar en hypotetisk platt jord? Förklara är du snäll.
Citera
2021-06-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Eric Dubay säger sanningen men han jobbar för CIA. Han har nyligen börjat underblåsa New Age och hans kontaktnät påstår att det finns aliens. Varför tror du Eric Dubay är den enda personen kvar på youtube som tillåts sprida information om platt jord?

DITRH finns kvar på YT
Citera
2021-06-09, 13:22
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Varför tror till synes intelligenta människor att en uppmätt rörelse på "15 degrees per hour" är något som motbevisar en hypotetisk platt jord? Förklara är du snäll.
Det motbevisar en stationär jord som plattjordarna hävdar. Har man ett treaxligt gyro kan man även motbevisa just platt jord.
Citera
2021-06-09, 13:46
Medlem
Citat:
Det motbevisar en stationär jord som plattjordarna hävdar. Har man ett treaxligt gyro kan man även motbevisa just platt jord.

Nyss var det väl ett "bevis" för en sfärisk jord, eller?
Citera
2021-06-09, 13:58
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Korrektion, det är förstås Bob Knodel jag tänker på där.
Citera
2021-06-09, 14:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det bevisar att jorden roterar. Att vi har två poler på den till synes roterande stjärnhimlen bevisar att jorden inte är platt.
Citera
2021-06-09, 14:13
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Att du lägger så mycket tid på att debattera plattjordare trots att du påstår att de är idioter bevisar att du är en shill. Varför ägna hela sin fritid att debattera "idioter"?
För att lögner inte ska stå obesvarade.
Citera
2021-06-09, 14:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nyss var det väl ett "bevis" för en sfärisk jord, eller?
En platt jord skulle bara rotera på en axel.
Om inte den platta jorden vobblar på något vis, då är den åndå inte stationär.
Citera
2021-06-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
För att lögner inte ska stå obesvarade.

Jag tänker lägga mig på din argumentationsnivå. Jorden är platt. Det är bevisat. Alla som inte håller med mig är foliehattar och puckon.
Citera
2021-06-09, 14:46
Bannlyst
Citat:
Han påstår att planeterna ser ut som stjärnor vid kraftig inzoomning, dvs vibrerande ljus (typ) som ej går att få i fokus, vilket inte stämmer. En rätt enkel sak att undersöka själv. Känns orimligt att han inte skulle ha koll på det.
Kan du utveckla vad du menar? Med en p900 gör dom väl det, och det är väl det han har använt?

Citat:
Eric Dubay säger sanningen men han jobbar för CIA. Han har nyligen börjat underblåsa New Age och hans kontaktnät påstår att det finns aliens. Varför tror du Eric Dubay är den enda personen kvar på youtube som tillåts sprida information om platt jord?
Om han säger sanningen så är din kommentar till personen du svaret till fel, hans problem är inte att han stött på eric.

Vad menar du med underblåsa new age? Vem påstår att det finns aliens? Eric själv säger att aliens är fake.

Hans kanal på youtube har stängts ner flera ggr och han är verkligen inte den enda platt jordaren på youtube, och han finns inte med i sökresultaten, så att ha tillåts sprida stämmer inte.

Jag har ingen aning om han jobbar för CIA, men jag vet att hans information är värd att gå igenom, och jag tycker era argument mot han är lite svaga. Jag har inte sett han bete sig oärligt, därmed tänker jag inte anklaga han, och oavsett om han jobbar för nån så är hans info mycket värd att sprida.
Senast redigerad av Baravanligtvatten 2021-06-09 kl. 14:51.
Citera
2021-06-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baravanligtvatten
Kan du utveckla vad du menar? Med en p900 gör dom väl det, och det är väl det han har använt?

Görs det korrekt så ser det ut så här:
https://youtu.be/g-Xo0hP5PR8

Att Eric skulle påstå något annat tyder antingen på lathet eller oärlighet, enligt mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in