Citat:
Ursprungligen postat av
fridhemsplan
Och inget har förvärrats under dessa år?
I nuläget så hindrar inte smärtan mig annat än att jag har skippat träning idag och igår. Tills jag vet vad det är och om det blir värre av träning. Har ett skrivbordsjobb så smärtan påverkar inte mitt jobb.
Smärtan är helt borta. Det är märkligt detta. Och utbuktningen finns inte när jag ligger ned men jag kan känna den med handen. På något konstigt sätt har den kapslats in. För 10 år sedan fick jag någon gång per dag lämna arbetsplatsen (kontor) och lägga mig i vilorummet. Jag vete bekanta som kan trycka in bråcket men jag lät det gå in för sig självt genom att ligga på rygg med något uppdragna ben. Bråcket finns men har "kapslats" in, känns som fettvävnad. Och idag har jag sprungit 7 km utan några bevär alls. Jag tänker inte alls på bråcket längre.
Ett tips jag vet inte om det påverkar men jag vräker inte i mig enorma mängder mat. Och jag har ett träningsprogram för att stärka mage och rygg. Jag försöker också undvika tunga lyft. Jag tror jag fick bråcket en gång för länge sedan då jag lyfte mycket tunga möbler.