2021-06-08, 23:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Om du med oskyldig menar att HD varit helt ovetandes så är den teorin helt orimligt för mig med tanke på hennes agerande. Om du med oskyldig menar att hon visste vad som skett men ej delaktig i själva mordet så anser jag hon har en del i brottet.

Det är extremt svårt att veta, då HD är lite som en mussla och agerar oväntat och för mig oklart.
Så inget är givet, men jag tror.

Med oskyldig, då menar jag rent oskyldig till själva mordet. Att jag inte tror att hon deltagit bakom planket på något plan.

Jag tror också att SD är den som har de mörka tankarna som ligger och gnager om hämnd, död och hat. Därför tror jag inte att HD är den som är the puppetmaster.

Jag misstänker att hon hon förtränger en del, liksom hon gör med otroheten. Men innerst inne gnager det och hon anar nog.

Jag vet att många ser hennes beteende som att hon antingen är skyldig (till mordet) eller är anstiftaren (på ett medvetet plan). Eller att hon minst vet.

Jag ser hennes beteende som troligen är mycket påverkad i sin uppfattning om vad som har hänt, om utredningen och att hon införlivat den bilden (liksom svärfar?) att SD är oskyldigt anklagad (men hon misstänker), utredningen uselt och enögt utförd.

Jag tvivlar på att SD skulle erkänna öppet, utan han kör nog med lite metoder som vi tidigare sett. Börjar i en ände och sedan vet du knappt vad han prata om. Du kommer inte hålla rätt på avvikelser om du inte är extremt uppmärksam.

Jag säger inte att jag har rätt, det är endast min spekulation. För nu.
Om annat kommer fram, kan jag ändra mig.
Citera
2021-06-08, 23:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vet inte om det varit på tal.

Men som sagt bilkörning och lägga om tak togs upp som exempel på nåt som inte HD borde ägna sig åt om jag förstod det rätt. Men baserat på vad förstod jag inte.

Sen om jag fattat det rätt så är det fokus på hennes depression och har jag läst fupen rätt så finns det inte beskrivet några maniska skov.

Hon har kört bil på bilsemester då SD hade gipsad hand.
Inte direkt så hon kört till Polen och sålt bilen.
Som.jag skrev tar hon litium så har hon även maniska faser, alltså bipolär. De med depressioner tar annan medicin eller får elbehandling.
Citera
2021-06-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Som.jag skrev tar hon litium så har hon även maniska faser, alltså bipolär. De med depressioner tar annan medicin eller får elbehandling.

Inte sett nåt om litium och ingen i hennes härhet vittnar om maniska faser heller.

Hon ser ut att ha åkt på förlossningsdepression och lite annat. Och man vet inte riktigt hur de åren ser ut mer än att hon låg i sängen eller promenerade mycket. Sen kan man se på foton att hon är på fötterna vilket ju är bra.

Ville inte leva under nån period. Ville inte gå till doktorn för hon jobbade på sjukhuset. Så det ska hon ha struntat i ett år. Vad försäkringskassan och arbetsgivaren sa om det vet jag inte.
Satt i en trappa hela dan gjorde hon nån gång. Eller sa att hon gjort kanske. Vem vet.
SD fick hjälpa till med mycket och gick sen och vänslades med LW.
Citera
2021-06-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22

Det är en medicin hon måste äta livet ut vilket i sig stöder just bipoläritet.
Citera
2021-06-09, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en medicin hon måste äta livet ut vilket i sig stöder just bipoläritet.

Går hon på litium?
Citera
2021-06-09, 00:34
Medlem
Citat:
Går hon på litium?

Hon sa själv i förhör att hon äter Quetiapin eller nåt liknande. Hon var själv osäker på namnet... Det är ett antipsykotikum som används mot manier, bipolaritet och schizofreni (enligt Fass).

Alltså inte Litium.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-09 kl. 00:41.
Citera
2021-06-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon sa själv i förhör att hon äter Quetrapin eller nåt liknande. Hon var själv osäker på namnet, så sjuksköterska hon är.

Alltså inte Litium.

Ja så har jag också förstått det. Inte Litium. Känns som hon skulle gå på en sån dos om bipolär var ”problemet” här.
Edit: Vet Kvetiapin också sätts in vid bipolaritet.

Hon hade nog svårigheter med uttalet av namnet där i förhöret.
Senast redigerad av Avel 2021-06-09 kl. 01:14.
Citera
2021-06-09, 00:41
Medlem
Citat:
Går hon på litium?

https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20071105000015
Citera
2021-06-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ja så har jag också förstått det. Inte Litium. Känns som hon skulle gå på en sån dos om bipolär var ”problemet” här.

Hon hade nog svårigheter med uttalet av namnet där i förhöret.

Kanske snubblade på orden pga medicinen ;-)?
Har gjort ett tillägg i mitt förra inlägg. Kolla.
Citera
2021-06-09, 00:43
Medlem
Citat:
Jo men bilkörning och lägga om tak eller vad hon nu gjorde kan väl knappast räknas som maniska ”aktiviteter” tänker jag. Likaså geocaching kan väl doktorn heller inte ha så mycket att vara oroad över. Vad gäller de fysiska aktiviteterna om depression finns med i bilden.

Kanske får nån förklaring från Develi vad som menades med exemplen med bilen och taket där:

”Hon är kreativ. Även för att vara så sjuk.
La ett par bilder häromdan där jag tror det är hon som byter tak 2015 i klätterutrustning.
2013 kör hon till England, med två barn och gubben med handen i gips.
Får inte riktigt ihop bilden, lika lite som helt styrd av SD med tanke på allt hon företar sig, kontrollerar och bestämmer.”

För en deprimerad person som är totalt kraftlös är ju takläggning eller en bilfärd i ett annat land enorma projekt och rätt hyper i jämförelse med att sitta apatisk på samma stil en hel dag eller vad SD nu sa att hon gjorde.
Citera
2021-06-09, 00:48
Medlem
landbandys avatar
Verkar som att SD inte hunnit leka av sig alls innan han gifte sig ...?

Det är ett gäng män som har den känslan att de inte känner sig färdiga med sitt sexlekande!
Ytterst synd att de då går och gifter sig för då blir det ju inte kul för fruarna när männen inte kan hålla sig i skinnet .
Bättre de hållit sig fria typ 10 år till och lekt av sig sexuellt så att de sen kan vara goa o rara mot frun sin .
Så tycker jag ,vad tycker Ni ?

Sen är ju SD:s sätt att värdera sina handlingar lite Off (Out off Limit)...det är ju inte så många procent utav mänskligheten som väljer att mörda "problemet" ...?

Undrar om HD:s liv blir enklare nu ,när hon inte behöver bekymra sig över vad SD tycker och tänker ?
Även döttrarna när de sörjt färdigt (om det nu går ..) kanske får ett mer fritt liv där de kan vältra sig i strössel och även slippa pappas hagelbössa på pojkvännerna de får om pojkvännerna inte faller pappa i smaken ,Saker att tänka på ....
Senast redigerad av landbandy 2021-06-09 kl. 01:33.
Citera
2021-06-09, 00:56
Medlem
För mig obegripligt att det diskuteras kring HDs medicinering i tråden. Kan någon knyta detta ämne till relevans?

Att HD är både äventyrslysten, smått manisk, stundom deprimerad med mera är redan klarlagt, oavsett form av medicin/ev diagnos. För mig alltid mer intressant att titta på person framför eventuell diagnos.

Märkligt för mig ibland vad som känns ok att diskutera i tråden. Ville bara säga det.

Vet att jag själv skrivit ett antal inlägg som inte kan ha varit helt roliga att läsa för inblandade, men just nu känns det hela lite väl smutsigt och att det vore bättre om sådana här diskussioner skedde i ett mindre offentligt sammanhang. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in