2021-06-08, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
.... en faslig massa snack i en faslig massa inlägg.........

Det existerar inte en enda platt karta över hela jorden som stämmer med kända avstånd, vinklar och ytor. Var vänlig förklara varför ingen någonsin har lyckats avbilda den platta jorden på ett platt papper. Förklara samtidigt varför det finns en enda avbildning av jorden, där alla avstånd, vinklar och ytor stämmer precis med uppmätta fakta - jordgloben.
Citera
2021-06-08, 09:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Schyst halmgubbe, när har jag påstått att väder inte påverkar ett flyg? Vill du veta hur man navigerar med flygplan på en platt jord? Läs dokumentet från NASA som jag länkade till dig.

Måste kännas sjukt för dig att det faktiskt går att läsa dokument, och inte bara påstå att de innehåller ditten eller datten. Som detta Nasa- dokument eller Antarktisfördraget. Det är liksom bara att leta upp dem och se om de innehåller det du påstår.

Fast du borde anat att du var ute på för djupt vatten redan när du kände du behövde ljuga om ditt yrke.
Citera
2021-06-08, 11:26
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=__liPsAYnJs

Var är kurvaturen? Balltards

Nio år gammalt trams på youtube. Ingen uppgift om hur det fotograferats, eller bevis för att kameran stod på samma höjd hela tiden. Inget bevisvärde alls.

Kan du zooma in Gotland från Nynäshamn? Kan du zooma in solen när den har gått ner?

Och framför allt: Är du sä korkad att du inte begriper att varenda vetenskapsman på området har sett det här "fenomenet" massor med gånger?
Citera
2021-06-08, 18:26
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Gå in på youtube och sök på "Rogers Centre from 6ft above Lake Ontario 30.84 miles away". Där har du mätningar, kalkyler och empiriskt bevis.
Det där bevisar bara att vi ser olika långt beroende på refraktionen, som i sin tur beror på väderförhållanden.

Citat:
Saker faller nedåt eftersom jorden är platt. Saker faller inte nedåt på grund av en osynlig kraft kallad gravitation som aldrig har bevisats.
Varför faller det nedåt?
Hur kommer det sig att accelerationen är mindre vid ekvatorn än vid polerna?
Gravitation är bevisad.
Som väntat ingen förklaring på Vomit-comet-fenomenet.
Citera
2021-06-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det där bevisar bara att vi ser olika långt beroende på refraktionen, som i sin tur beror på väderförhållanden.

Varför faller det nedåt?
Gravitation är bevisad.

Du frågar alltså mig som presenterar dig en platt modell av jorden varför saker faller nedåt?
Svar: För att jorden är platt, ämnen har olika densitet. En ballong med helium faller väl ändå inte nedåt?
Citera
2021-06-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson

Varför faller det nedåt?
Gravitation är bevisad.

Jorden har ett magnetfält, det är så en kompass fungerar.
Citera
2021-06-08, 18:38
Medlem
Tremendouslys avatar
Hahah...tror jag varit här och yrat om att jorden var platt förut. Jag hade fel. No shit.

MARKEN I VÄRLDEN VI LEVER I ÄR YTAN PÅ ETT KLOT!
Citera
2021-06-08, 18:39
Medlem
Citat:
Du frågar alltså mig som presenterar dig en platt modell av jorden varför saker faller nedåt?
Svar: För att jorden är platt, ämnen har olika densitet. En ballong med helium faller väl ändå inte nedåt?
Varför faller saker mot marken när det är lägre densitet på atmosfären ju högre upp man kommer? Allt borde ju falla uppåt.

Sedan är det inte så stor skillnad i densitet (lufttryck) på så korta sträckor, tänk att det inte skiljer ett enda dugg på 5 cm. Ändå faller en penna ner på bordet (med 9,8m/s²) om man råkar tappa den när man skriver.

Nä, tillbaks till ritbordet med dig.
Citera
2021-06-08, 19:07
Medlem
Citat:

Densitet är ingen kraft och saknar riktning. Hur uppkommer den nedåtriktade kraften? Eller för all del, vad är det för kraft som får heliumballongen att stiga?

Och jo, heliumballonger faller nedåt i vakuum. Enda anledningen till att ballongen stiger är att den flyter ovanpå luften. Och flytkraft är en direkt konsekvens av tyngdkraften. Ingen tyngdkraft - ingen flytkraft.

Citat:
... Fysikens klassiska lagar fungerar överallt...

En av de klassiska lagarna är Newtons 2:a rörelselag. Enligt den behövs det en kraft för att accelerera ett föremål. Vad är det för kraft som får saker att accelerera nedåt? Vad är det för kraft som får ballongen att accelerera uppåt?
Citera
2021-06-08, 19:16
Medlem
Citat:
Jorden har ett magnetfält, det är så en kompass fungerar.

Hur ser magnetfältet ut enligt dig? Och du vet väl att ett magnetfält alltid har en nordpol och en sydpol? Vad är sydpolen i din modell?

Hur förklarar du att syd, på en platt jord, är två olika riktningar i Australien respektive Sydafrika? Och att vi trots detta ser samma stjärnbilder söderut på båda platserna?

Du fattar det säkert inte men det är så enormt mycket som inte går att förklara om jorden är platt. Du klarar ju inte ens att förklara något så vardagligt som att våra kartor fungerar eller våra observationer av stjärnor.
Citera
2021-06-08, 19:37
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Vill du veta hur man navigerar med flygplan på en platt jord? Läs dokumentet från NASA som jag länkade till dig.
...
För att bevisa att självaste NASA använde inte globmodellen för att navigera. De använder en plan ickeroterande modell av jorden. Förstår du?

Kan du förklara vart i dokumentet NASA påstår att man inte använder en sfärisk jord för att Navigera?
Citera
2021-06-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakarn
Kan du förklara vart i dokumentet NASA påstår att man inte använder en sfärisk jord för att Navigera?

På sjätte sidan, första meningen i summeringen av "Derivation and Definition of a Linear Aircraft Model" från NASA:s hemsida så läser jag " "this report documents the derivation and definition of a linear aircraft model for a rigid aircraft of constant mass flying overa flat, nonrotating earth".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in