Fattar du hur rolig du är ibland.
Byteshandel, LW får SD om HD får fuskloggarna?
Och du menar att loggarna var viktigare för HD än vad SD var?
Intressant att du tycker att otroheten var ok bara hon fick behålla sina fuskloggar.
Tror du hon mår bättre nu när hon efter mordet på LW tog tillbaka loggarna men förlorade SD?
Du kan sluta försöka tala om för mig vad jag tycker för du fattar uppenbarligen ingenting.
Jag tycker att hon kunde ha låtit HD få loggarna som ett mikroskopiskt skadestånd för vad LW utsatt henne för.
LW kastade sten i glashus. De regler hon själv bröt som älskarinna till SD var så mycket viktigare än några töntiga GC-regler. Vem bryr sig om det? Som att fuska i Fia-med-knuff. Det ledde till att hon mördades, SD begick självmord och till att fem barn förlorat en förälder. Något större konsekvenser än om någon bryter mot godtyckliga GC-regler.
Ok, såg att det var ett fint och ambitiöst projekt. Så ja, det verkar troligt att SD har varit med där och hjälpt till.
Ja, olika är vi, och jag håller med. Jag hade inte velat ha folk rännande på min tomt eller i närheten så att säga, när situtionen nu var som den var. Och är som den är.
Men jag får för mig att SOA och co hade den iställningen (helt löst grundad spekulation, bara lite magkänsla) att SD var oskyldig till motsatsen bevisats (och vem vet kanske inte då heller?) och att de inte hade något att skämmas över. Det var rättssystemet som fallerat? Med skrämmande dålig utredning osv?
Ja de försökte nog normalisera läget lite där. En ”charmoffensiv” som jag kallade det förut.
Vem vet hur ”eftersnacket” gått där. Blir ju lite upp-o-ner-vända-världen om de gått runt och lekt att han är oskyldig och sen pang bom dömd och död samma dag och morfar i finkan misstänkt för mord ovanpå det. Hyfsad trippel liksom.
Du kan sluta försöka tala om för mig vad jag tycker för du fattar uppenbarligen ingenting.
Jag tycker att hon kunde ha låtit HD få loggarna som ett mikroskopiskt skadestånd för vad LW utsatt henne för.
LW kastade sten i glashus. De regler hon själv bröt som älskarinna till SD var så mycket viktigare än några töntiga GC-regler. Vem bryr sig om det? Som att fuska i Fia-med-knuff. Det ledde till att hon mördades, SD begick självmord och till att fem barn förlorat en förälder. Något större konsekvenser än om någon bryter mot godtyckliga GC-regler.
SD/HD var gifta med varandra, båda var otrogna med annan partner. Båda dolde sin otrohet för varandra.
HD var anledningen till att älskaren J skilde sig. HD ljög för sin man.
Båda var lika goda kålsupare. HD fuskade även i GC. Reglerna är inte godtyckliga utan gäller i hela världen för sporten. En förutsättning för tävlingar.
Din moral verkar högst godtycklig däremot.
Senast redigerad av Remark 2021-06-08 kl. 18:23.
...eller om nån slagit sig fördärvad efter fall från stege på hal is...
Eller om nån som inte orkat vänta på is druknat när hen slagit huvudet i relingen efter att ha rasat ner från stegen som hen försökt resa i en mindre fritidsbåt 🙈
Tack för förklaringen.
Trackade du honom i realtid när han var där ute vid Hjälmaren?
Varför kunde han inte bara nöjt sig med geocachingen.... Eller börjat med någon extremsport om den inte gav nog med kickar... Varför skulle han tvunget söka spänning genom att ha ett hemligt förhållande? 🤦🏻♀️
För jag är säker på att det var själva grejen för honom. Smygandet, spelet, tabut, leken (radiotystnad! Stefan här kom! Kusten är klar kom! 🙄 ) , makten och intrigskapandet gav de kickar han gillade.
Han var inte intresserat av något seriöst och offentligt med LW.
Det hade han ju redan HD till.
Jag trackade i realtid? Nej nej skulle aldrig komma på tanken.
Jag tror det var loggar fram till till oktober 2020 man kunde följa hans Endomondo.
Det var förresten där jag såg att han loggat simning 11/5 trots att han i förhör envisades med att säga han nog gymmade. Diskuterade olika shorts osv.
Även om ett sex år långt utomäktenskapligt förhållande i sig är ett vansinne så hade han ju inte verktygen att hantera det. Men smygandet hade han nog inga problem med tidvis men samtidigt ingen vidare press att leva med.
Bra att HD lät honom smaka lite på hans egen medicin när JS och hon myste runt i samband med skilsmässan. Och sen när de i princip samma dag skulle ladda för lite nya tag med drömresan så går han och mördar LW. Killen med den bra planen.
Jag trackade i realtid? Nej nej skulle aldrig komma på tanken.
Jag tror det var loggar fram till till oktober 2020 man kunde följa hans Endomondo.
Det var förresten där jag såg att han loggat simning 11/5 trots att han i förhör envisades med att säga han nog gymmade. Diskuterade olika shorts osv.
Även om ett sex år långt utomäktenskapligt förhållande i sig är ett vansinne så hade han ju inte verktygen att hantera det. Men smygandet hade han nog inga problem med tidvis men samtidigt ingen vidare press att leva med.
Bra att HD lät honom smaka lite på hans egen medicin när JS och hon myste runt i samband med skilsmässan. Och sen när de i princip samma dag skulle ladda för lite nya tag med drömresan så går han och mördar LW. Killen med den bra planen.
Absolut. Jag håller dock inte med de som påstår att SD och HD var lika goda kålsupare på otrohetsfronten.
Han hade redan lagt ribban på vilken nivå respekten för varandra låg och hon hade vad vi vet gett honom flera chanser till bättring innan hon svarade med samma medicin.
Tillägg innan nån feltolkar. Menar inte att hon är en bra person. Det har jag ingen som helst aning om ifall hon är eller inte. Annat än att förhållandet med SD inte direkt påverkade positivt
” Jag trackade i realtid? Nej nej skulle aldrig komma på tanken”
😂😂
Absolut. Jag håller dock inte med de som påstår att SD och HD var lika goda kålsupare på otrohetsfronten.
Han hade redan lagt ribban på vilken nivå respekten för varandra låg och hon hade vad vi vet gett honom flera chanser till bättring innan hon svarade med samma medicin.
Tillägg innan nån feltolkar. Menar inte att hon är en bra person. Det har jag ingen som helst aning om ifall hon är eller inte. Annat än att förhållandet med SD inte direkt påverkade positivt
” Jag trackade i realtid? Nej nej skulle aldrig komma på tanken”
😂😂
Låt oss säga så här. En kvinna ger till slut upp på sin notoriskt otrogne man. Hon har försökt i nästan ett år efter det uppdagats att han haft ett fem år långt förhållande med grannen och vännen. Samtidigt som hon varit sjuk i omgångar.
Vintern 17/18 är tilliten finito och hon skaffar ny kille och två månader senare lämnar hon mannen med skilsmässa och flyttar sen till egen lgh. Hon är inte helt öppen med allt kring nya killen men exet vet ändå att de träffas och han kan väl dra sina egna slutsatser.
Det är en rad konflikter under den tiden kopplat till främst barnen. Som det kan bli vid skilsmässa.
Kvinnan är ambivalent och vill helst att kärnfamiljen ska vara intakt. Det är strävan att återgå till den.
Där pausar vi storyn.
Vad har kvinnan gjort för fel i ovan scenario?
Sjuk. Notoriskt bedragen. Ingen tillit kvar. Ser möjligheter med annan man. Vill ändå försöka få ihop kärnfamiljen.
Ska hon stenas med några tusen Flashbackinlägg för sitt beteende enligt ovan?
Så fortsätter vi storyn.
Hon åker på en för exet känd helg med sin nya kille. På måndagen efter helgen mördar exet sin älskarinna.
Då pausar vi igen.
Vad gjorde kvinnan för fel den helgen?
Då kommer slutklämmen.
Den man hon försökt lämna men ändå gått med på en resa med mördar älskarinnan dagen innan det är dags att åka till Arlanda.
Han berättar inte att han varit anhållen innan de åker.
Den resa som hon till slut gått med på och sett fram emot förvandlar han till ett kort helvete.
Väl hemma är det polisförhör, älskarinnan hittas mördad och hon får besöka psykakuten. Älakarinnanär inte bara försvunnen utan nu död. Förmodat mördad.
Exmannen låtsas som ingenting och blir sen häktad och släppt. 1,5 år går utan nåt ”intresse” från polisens håll. De åker på resor och jobbar på sin relation.
Sen pang bom så hämtas exmannen. Och sen kvinnan.
Nu är hon själv mordmisstänkt.
Och 1,5 år senare så har en Flashbacktråd förvandlats till nån form av Ding Ding Värld där folk inte alls ”misstänker” henne. De ”misstror” henne.
Man kan inte lita på henne för hon ljög i samband med att hon lämnade sin man. Trots att hon ju hade looovat att berätta allt.
Man kan tro att det är vissa här i tråden hon brutit löftet till.
Hon ljög för den numera döde mördaren till exman i samband med skilsmässan som initierades efter att han varit otrogen i sex år.
Och då är det helt naturligt att ”misstro” att den enda förklaringen här måste vara att hon är inblandad i mordet på nåt sätt. Och har saboterat cachar osv.
Nej då. Nu fegar du. Hämnas HD då hon gör precis som SD?
Du är inte alls bara intresserad av hur mordet kunnat förhindras.
Du är ju uppenbart intresserad av annat, tex att LW ska bjuda HD på loggar som betalning:
Jag tänker inte diskutera HD med dig. Det är uppenbart att du för över allt negativt som LW gjorde på HD, för att flytta fokus. Det spelar ingen roll vad HD gör eller har gjort. Det är ingen tävling om vem av dem som var bäst eller värst. LW var SDs älskarinna och hon mördades för att hon vägrade släppa honom och för att hon gav sig på HD. Det var en sak att hon och SD bråkade men varför gav hon sig på HD? HD hade inte bett om att bli indragen i något drama med LW. HD hade inte gjort henne något ont.
SD/HD var gifta med varandra, båda var otrogna med annan partner. Båda dolde sin otrohet för varandra.
HD var anledningen till att älskaren J skilde sig. HD ljög för sin man.
Båda var lika goda kålsupare. HD fuskade även i GC. Reglerna är inte godtyckliga utan gäller i hela världen för sporten. En förutsättning för tävlingar.
Din moral verkar högst godtycklig däremot.
Reglerna är godtyckliga. LWs vän, som var reviewer, sa att det var en tolkningsfråga och att HD antagligen skulle få rätt om det gick vidare till HQ. LW svarade att hon inte tänkte driva det så långt. Hon ville bara reta HD.
Kostar plötsligt 99kr/månad, såg jag nyligen. Det var nytt för mig: Har lyssnat på flera rättegångar där (bara ljudet). Då har det inte kostat något. Tror att man slipper betala när fallet har ett tag på nacken, men inte så väääldigt länge. Kanske några veckor? Prova att gå in och kolla: Jag har lyssnat på bla. Johanna Möller och Karin Lilja. Väldigt intressant när allt finns med.
Just Lilja var sövande
Har hela alltet släppts om Lena? Är det någonting som är "nytt"?
Menar du allvar?
När HD inte orkade med livet och Lena och Stefan fixade med geotouren, som Lena inte fick någon uppskattning för? Vad hade HD gjort förutom att bränna pengar?
Lena fick inte synas för HD.
Är det rättvist?
Jag tänker inte diskutera HD med dig. Det är uppenbart att du för över allt negativt som LW gjorde på HD, för att flytta fokus. Det spelar ingen roll vad HD gör eller har gjort. Det är ingen tävling om vem av dem som var bäst eller värst. LW var SDs älskarinna och hon mördades för att hon vägrade släppa honom och för att hon gav sig på HD. Det var en sak att hon och SD bråkade men varför gav hon sig på HD? HD hade inte bett om att bli indragen i något drama med LW. HD hade inte gjort henne något ont.
Bra försök att komma undan.
Det spelar VERKLIGEN roll vad HD gjort eftersom hon är i centrum av alltihopa, om än som motiv till att LW blev nedtystad.
Det är mycket skumtrask kring henne.
Allt från att hon hoppas att hon är död till att hon är först att veta att det är LW som hittats:
Ringer snabbt upp Sillen.
Undrar vem som informerade henne iom att SD säger att det kom via en polis.
JS pratar om via hennes far. HD påstår de diskuterade i bilen men SOA har inget minne av detta.
Det är kanske den polisen som informerades om att SD var död också?
Men allt kan ju faktiskt ha berott på SD ,du har inte tänkt på det ?
Har man sig i leken gett får man leken tåla !
Han började säkert från början med att charma in sig och trilskades ju med att hon skulle med på geotur ,visst ! Så var det ,det vet vi ju!
Att LW sen efter hans göra-LW -beroende utav hans sex-,inte kunde sluta med det är som sagt något han faktiskt fick ta ,eftersom han själv tjatat sig till och lurat henne att tro på t.o.m. seriös fortsättning ,han som sagt satte båten i sjön och nu fick han vackert ro den iland med alla "floskler" som ah ntutat i LW .Det var ju otur för honom att Hon inte var en lättvindlig hocker UTAN faktiskt en seriöst framåttänkande person som KRÄVDE en seriös fortsättning på det hela ! ¨Så den som varit BILLIG HELA tiden är och förblir SD ! Så är Det !!
Glöm allt annat!
Tror det var det som gjorde att han gav upp "Jordelivet" ,han orkade inte skämmas över hur billig han varit -på alla plan!
Du har ju inte ett uns aning om hur pass PÅ ;han var ute i skogen !
Hon kan säkert ha tackat nej i början men han med sin envishet lyckades säkert med manipulativ övertalning få henne att överge både sin moral och ståndpunkt i kärlekstramset som SD faktiskt försökt pådyvla både mammor och annat kvinnofolk i grannskapet !
Det VET vi också !
Han kanske hängde ut den rakt framför henne och sa ; -Snälla Snälla ,jag spricker annars !! Har inte fått mig nått på typ 3 år !
Du vet ju inte alls hur mycket han tjatade där i skogen plus använde sin "Näcken-Charm" !! Allt för att få till det !
Patetiskt alltihopa! som på en klassfest ,när typ tre killar lurar in en tjej i bastun i en lyxvilla och ser till att de får av henne både linne o trosor ,töntigt alltihopa!
Senast redigerad av landbandy 2021-06-08 kl. 19:56.