2021-06-08, 15:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror han är vettigast, det som skaver är hans märkliga giftemål och skilsmässa med den än märkligare kvinnan som han aldrig bodde ihop med.
Det skaver inte tycker jag.
Alla gör sina misstag ibland.
Malin hade väl förmågan att verka normal i början av deras bekantskap.
Rätt många personer är bra på att dölja sina galna sidor i början av en bekantskap.
Det tog inte särskilt lång tid innan UW kastade ut henne.
Citera
2021-06-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
HD önskade henne död eftersom LW hatade HD och inte lät henne vara ifred. LW ville hämnas på och straffa HD för att hon inte lämnade SD så att LW fick ta över honom. LW hade planerat hur det skulle bli när HD fick reda på otroheten men HD reagerade inte som LW planerat. Hon gav SD en andra chans. LW fick inte som hon ville. Och HD gjorde det svårare för LW och SD att ha kontakt. Det hade inte LW någon förståelse för utan hon var arg på HD för det och ville hämnas. Det gjorde hon bl.a. genom att radera HDs loggar och berätta om promenader hand i hand med SD. Elak, egoistisk älskarinna utan någon empati med HD och döttrarna.

LW hatade inte HD. HD fuskloggade och LW följde bara reglerna när hon raderade hennes loggar, vilket även andra CO har gjort. Däremot hatade HD LW för raderingarna snarare än själva otroheten i sig. Åtminstone syns det vara närmare sanningen om man ser till hennes handlingar. Älskare, flertal omloggningar (även efter LWs död), förbud att delta på geotur-möte och hot om uteslutning från GC. De sistnämnda fick SD framföra till LW. HD verkade utan att synas, förstås.

Kanske var det ren simpel hämnd som gjorde att HD viile behålla SD trots att samlivet/relationen redan var död? Istället skaffade hon sig en älskare och höll SD i ett kontrollerande grepp. HD var den största stressfaktorn i SDs liv. HD slog två flugor i samma smäll genom att via sina krav på kontroll/regler låta SD verkställa HDs hämnd på LW. Det blev resultatet. Både SD och LWs liv begränsades och split såddes mellan de två. Sinnrik indirekt bestraffning. Själv kunde hon cacha runt med älskaren under tiden.

Du tydliggör snarast vad många redan anat. Inte bara fulloggade HD, hon spelade ett fult hämndspel trots att hon själv fick en gift man att skilja sig och var otrogen med samma man under sitt eget äktenskap med SD. HD ljög SD rakt i ansiktet och sa att dom bara var vänner och skiljde sig från SD pga brist på tillit. Fulspel på hög nivå.
Senast redigerad av Remark 2021-06-08 kl. 16:01.
Citera
2021-06-08, 15:55
Medlem
develis avatar
Citat:
HD önskade henne död eftersom LW hatade HD och inte lät henne vara ifred. LW ville hämnas på och straffa HD för att hon inte lämnade SD så att LW fick ta över honom. LW hade planerat hur det skulle bli när HD fick reda på otroheten men HD reagerade inte som LW planerat. Hon gav SD en andra chans. LW fick inte som hon ville. Och HD gjorde det svårare för LW och SD att ha kontakt. Det hade inte LW någon förståelse för utan hon var arg på HD för det och ville hämnas. Det gjorde hon bl.a. genom att radera HDs loggar och berätta om promenader hand i hand med SD. Elak, egoistisk älskarinna utan någon empati med HD och döttrarna.
Varför härmade HD allt som SD gjorde efter hon sett till att resan bokades?

1. Äktenskapsbrott
2. Höll JS dold och manipulerade SD.
3. Uppvisade en bild av att han bara var en lattjo polare.
4. En som stöttade henne likt SD sa när HD var ett skal. Lyssnar på hennes vedermödor.
5. Åkte på resor, låg på hotell, event, tog burkar.
6. Ljuger i flera månader och ligger med JS i det fördolda.

Vad säger du smoke. Ger hon igen för gammal ost?
Inte ens du kan blunda för likheten.
Varför dumpade hon JS? Hade han fyllt sin funktion och ansågs som en förrädare?

Man får väl hoppas att det inte var en copycat på slutet också. Att han överraskade hela högen. För hon om nån skulle ju vara förstående ang att vara suicidal och se döden som en bra lösning på lidande.

Undrar vem som ringde det konstiga samtalet till polisen?
Normalt förfarande är väl att ringa sos alarm.
Har du nån tanke kring detta?
Senast redigerad av develi 2021-06-08 kl. 15:57.
Citera
2021-06-08, 15:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tycker du verkligen det är fel att följa spelets regler?
Det har beskrivits här i tråden att även andra har raderat de loggar som HD har fuskat sig till.
Tycker du att de också ska mördas?

Jag tycker inte att någon ska mördas för att de raderar loggar!

Eftersom LW inte själv följde "spelets regler" när hon var älskarinna åt SD i sex år så tycker jag att hon kunde ha bjudit HD på loggarna. Men de var hennes revir som hon markerade mot HD som om hon trodde att hon hade någon sorts rätt till SD. Som om han var hennes. Hon skrev själv till någon vän att om det varit någon annans loggar så kunde hon ha låtit det passera men inte när det var HDs. Hon skulle straffas. Oklart varför.

Jag har redan citerat det i tråden så jag tänker inte leta reda på det igen. Det är inte mitt fel att du vägrar inse vilken bitch LW var.
Citera
2021-06-08, 16:05
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att någon ska mördas för att de raderar loggar!

Eftersom LW inte själv följde "spelets regler" när hon var älskarinna åt SD i sex år så tycker jag att hon kunde ha bjudit HD på loggarna. Men de var hennes revir som hon markerade mot HD som om hon trodde att hon hade någon sorts rätt till SD. Som om han var hennes. Hon skrev själv till någon vän att om det varit någon annans loggar så kunde hon ha låtit det passera men inte när det var HDs. Hon skulle straffas. Oklart varför.

Jag har redan citerat det i tråden så jag tänker inte leta reda på det igen. Det är inte mitt fel att du vägrar inse vilken bitch LW var.

Du föreslår byteshandel?
Citera
2021-06-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Som JS säger i rätten så upphörde all kontakt när han gick till polisen.
Och det verkar inte som att det var JS som bröt kontakten utan det var HD som nog kände sig förrådd. Sen gick ju JS ännu en gång till polisen då han tyckte FUP inte fått med alla konstigheter han hade vetskap om.
Så visst kan man anta att HD trodde hon hade lindat JS runt lillfingret bara genom att flasha muffen. När hon förstod att så inte var fallet drog hon sig ur relationen med JS. Så visst var han bara ett tillfälligt nöje för HD.
Citera
2021-06-08, 16:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW hatade inte HD. HD fuskloggade och LW följde bara reglerna när hon raderade hennes loggar, vilket även andra CO har gjort. Däremot hatade HD LW för raderingarna snarare än själva otroheten i sig. Åtminstone syns det vara närmare sanningen om man ser till hennes handlingar. Älskare, flertal omloggningar (även efter LWs död), förbud att delta på geotur-möte och hot om uteslutning från GC. De sistnämnda fick SD framföra till LW. HD verkade utan att synas, förstås.

Kanske var det ren simpel hämnd som gjorde att HD viile behålla SD trots att samlivet/relationen redan var död? Istället skaffade hon sig en älskare och höll SD i ett kontrollerande grepp. HD var den största stressfaktorn i SDs liv. HD slog två flugor i samma smäll genom att via sina krav på kontroll/regler låta SD verkställa HDs hämnd på LW. Det blev resultatet. Både SD och LWs liv begränsades och split såddes mellan de två. Sinnrik indirekt bestraffning. Själv kunde hon cacha runt med älskaren under tiden.

Du tydliggör snarast vad många redan anat. Inte bara fulloggade HD, hon spelade ett fult hämndspel trots att hon själv fick en gift man att skilja sig och var otrogen med samma man under sitt eget äktenskap med SD. HD ljög SD rakt i ansiktet och sa att dom bara var vänner och skiljde sig från SD pga brist på tillit. Fulspel på hög nivå.

LW hatade och föraktade HD. Varför? Hon hade ingen anledning förutom att hon var avundsjuk. Antagligen var HD den enda människan som någonsin sagt "nej" till narcissisten LW. Det kan inte en narcissist acceptera. Därför skulle HD straffas.

Det finns spaltmeter att läsa om det i FUP.
Citera
2021-06-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är bara att lyssna på hans arroganta sätt, alla kan väl göra misstag, jag drog lite i viskan, nej.
Om HD hade fungerat som andra gör överlag, hade hon iom detta behövt vård, samt anklagat och basunerat ut hur polisen, hovrätten och tingsrätten samt åklagarna, alla som haft med fallet att göra, gjort fel. Att de ska stå till svars för att hennes barn berövats sin far.
Kan inte skaka av mig känslan att när domen kom, så visste Stefan vad som var tvunget att göra, förutbestämt. En fet smäll, sen dra åt helvete och hoppa.
Han blev överbevisad i hovrätten.
Önakar att allt som sagts i rätten skulle komma fram.
Att bara lyssna på utvalda korta förhör ger inte hela bilden.
Någonting måste förändras.

På Youtubekanalen Primecrime kan du lyssna på båda rättegångarna (TR och HR), utan att någon tyckare säger sitt. Enbart ljudet från alla förhör. Det lär bli väldigt många delavsnitt.
Citera
2021-06-08, 16:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför härmade HD allt som SD gjorde efter hon sett till att resan bokades?

1. Äktenskapsbrott
2. Höll JS dold och manipulerade SD.
3. Uppvisade en bild av att han bara var en lattjo polare.
4. En som stöttade henne likt SD sa när HD var ett skal. Lyssnar på hennes vedermödor.
5. Åkte på resor, låg på hotell, event, tog burkar.
6. Ljuger i flera månader och ligger med JS i det fördolda.

Vad säger du smoke. Ger hon igen för gammal ost?
Inte ens du kan blunda för likheten.

Man får väl hoppas att det inte var en copycat på slutet också. Att han överraskade hela högen. För hon om nån skulle ju vara förstående ang att vara suicidal och se döden som en bra lösning på lidande.

Undrar vem som ringde det konstiga samtalet till polisen?
Normalt förfarande är väl att ringa sos alarm.
Har du nån tanke kring detta?

Nej, jag har ingen tanke kring det.

Det enda som intresserar mig är varför LW mördades och hur det hade kunnat förhindras.
Citera
2021-06-08, 16:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man har inkallat Göran Schwartz på tilläggsförhör och haft ordentliga genomgångar tillika en expert på DNA. HR har ägnat sig/fokuserat sig på Åklagarens indiciebevis på ett mer grundläggande sätt än vad TR gjorde. Dessutom använde man sig av en mkt erfaren Telia expert för att göra en ny mobilplatsanalys som gjorde att helt nya väsentliga slutsatser kunde dras.

Kollade igenom vilka inspelningar jag har, och hittar jycket riktigt GS förhör, vilka jag inte lyssnat ännu på. Följde ju bara direktrapporteringen. Teliakillen vet jag sedan länge förstås. Den har jag läst ingående.

Det jag inte hittar är DNA- experten, vilket förstås hade varit intressant.
Jag vet ju att det var en kille i TR från NFC, D*aniel W*iberg, som berättade ingående om hur man bedömer blod, DNA mm. Det var inte honom du tänkte på?

Eller är det en ny expert, som finns med någon av inspelingarna med GS?

Tillägg:
Senast redigerad av notknapparen 2021-06-08 kl. 16:41.
Citera
2021-06-08, 16:33
Medlem
Citat:
LW hatade och föraktade HD. Varför? Hon hade ingen anledning förutom att hon var avundsjuk. Antagligen var HD den enda människan som någonsin sagt "nej" till narcissisten LW. Det kan inte en narcissist acceptera. Därför skulle HD straffas.

Det finns spaltmeter att läsa om det i FUP.

Jag bildar min uppfattning utifrån sammantagen information. Du däremot har ett snävare perspektiv och tycks bokstavstolka vissa partier i FUP (chatkonversation via olika medier) som passar ditt syfte. Jag vidhåller att hatet ligger i HDs knä ensamt.

LW begränsade inte HDs liv. Hon krävde bara att HD följde stipulerade regler för loggning av cacher, vilket hon som CO är sin fulla rätt att göra. Hon hade även fått det bekräftat av HÅ.
Citera
2021-06-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
På Youtubekanalen Primecrime kan du lyssna på båda rättegångarna (TR och HR), utan att någon tyckare säger sitt. Enbart ljudet från alla förhör. Det lär bli väldigt många delavsnitt.
Är det något abonnemangskrav?
Det är just det som kommer fram i sakframställan, pläderingarna mm, som jag skulle vilja höra.
Likt i USA, där det livesänds många gånger. Jag skulle gladeligen betala för att få se videoinspelningarna där mimik, tics, nervositet, flackandet, vridna händer osv syns. Tex Stefans tal om hur synd det var om hans barn. Nu får vi hålla till godo, med det som bjuds..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in