2021-06-07, 21:58
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men det gör Ni experter på FB?
Ni både hinner läsa allt, samt är begåvade nog att tillgodogöra er all fakta..
Stackars läkare som inte håller er nivå.

Det är väl inte så konstigt? Läkare har fullt upp med att jobba medan flashbackarna har hur mycket tid som helst till att läsa allt.
Citera
2021-06-07, 22:15
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nu är det ju inte Tegnell vi talar om, även om jag förstår att du gärna skulle tillskriva honom både framtagandet av viruset samt motarbetandet av ivermectin..

Det var ju ganska uppenbart att många här i tråden läste material som Tegnell inte hann med. Sen var ju inte hela världens läkarkår involverade i Covidproblemet heller. Jag tror väldigt få kirurger ex. pysslade med Covidfall.
Citera
2021-06-07, 22:18
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är inte hela västvärldens samlade läkarkår och forskarkår som ligger bakom smutskastningskampanjerna mot Ivermectin och HCQ, det är en liten lobbygrupp. Det finns ingen läkare eller forskare i hela världen som hinner läsa alla forskningsrapporter som kommer ut, inte ens på ett smalt område.

Jag fattar inte att det är svårt att fatta. Ivermectin och HCQ är billiga. Remdesivir är dyrt. Det är dock tidskrävande att förstå att Ivermectin och HCQ är mer verksamma än Remdesivir, är man läkare har man inte alltid så jävla mycket tid att tillgodogöra sig sån information som man kan tro. Läkare blir tillsagda av andra vad som gäller, dessa personer är väldigt ofta lobbyister av läkemedelsbolagen. Sen är ju varken Ivermectin eller HCQ mirakelkurer som räddar 100% av alla patienter. Det känns som du har en konstig verklighetsuppfattning om du tror att läkare vill att folk ska dö.

Ok då har jag fått en inblick i eran värld.

En sammanfattning då.

Massor med forskning finns men läkarna/forskarna har inte tid/orkar inte att läsa den utan lyssnar istället på en liten grupp lobbyister.
Några vet och har gjort sig skyldiga till vållande till annans död.
Dessa lobbyister från läkemedelsföretagen mördar medvetet människor för att käna pengar.
Lobbyistgruppen är oerhört framgångsrik och har lurat miljontals proffesorer, forskare, regeringar, läkare och gemene man.

Utom förstås en liten tapper skara på ett svenskt nätforum.

Ja kan säga att jag håller inte med på en enda punkt men det var underhållande
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Remdesivir har betyligt mindre forskning bakom sig med mycket lägre evidens. Ändå används och rekommenderas Remdesivir?

Så för vissa preparat behövs i princip ingen evidens medan det för andra krävs extrema mängder.

Oberoende grupper som den här tex har ju granskat evidensen

https://bird-group.org/
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är väl kanske inte mängden forskning som är viktig lika lite som att mängden inlägg här på FB gör någon skillnad i hur effektivt något är.

Varken Remdesivir, Ivermectin eller något annat preparat bör användas som "kur" mot covid-19 så länge ingen lyckats visa att i kliniska studier att preparaten hjälper.

Vem tar initiativ till att inleda dessa kliniska studier?

Vem betalar studierna? Dom är knappast gratis att genomföra. Läkemedelsindustrin vill knappast betala, eftersom företaget som genomför studierna inte kan tjäna tillbaka pengarna som studierna kostar.

Hur kommer man framåt, för att verkligen få fastställt huruvida ivermektin fungerar? I Sverige så gör Läkemedelsverket ingenting annat än att vänta på att ett läkemedelsföretag ska lämna in en ansökan. Utan en sådan ansökan händer ingenting.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Värmland
"Trenden är bruten - coronafallen ökar igen"
https://sverigesradio.se/artikel/trenden-ar-bruten-coronafallen-okar-igen

Dock kan man väl anta att det där också är påverkat av datorhaveriet hos FHM, så att en del vecka 21-fall hamnade i vecka 22.
Handlar tydligen om grundskolor:

"Smittspridningen av covid-19 i grundskolan i Karlstad har ökat och är nu på höga nivåer och framför allt högstadiet på Rudsskolan och årskurserna 8 och 9 på Mariebergsskolan och Norrstrandsskolan håller nu undervisningen på distans...Även Engelska skolan stänger terminen ut efter att närmare 100 smittfall konstaterats på skolan."

https://sverigesradio.se/artikel/smittspridningen-okar-i-skolorna-flera-undervisar-pa-distans-igen
Senast redigerad av PresidentBahama 2021-06-07 kl. 22:20.
Citera
2021-06-07, 22:20
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ja kan säga att jag håller inte med på en enda punkt men det var umderhållande

Jag kommer inte ihåg alla dina fåniga inlägg i den här tråden, men vi har alla möjlighet att gå tillbaka och kolla i historiken vad du har skrivit tidigare. Jag tror inte att det här inlägget kommer stå sig bättre med tiden än de jag kommer ihåg du skrivit tidigare.
Citera
2021-06-07, 22:28
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag kommer inte ihåg alla dina fåniga inlägg i den här tråden, men vi har alla möjlighet att gå tillbaka och kolla i historiken vad du har skrivit tidigare. Jag tror inte att det här inlägget kommer stå sig bättre med tiden än de jag kommer ihåg du skrivit tidigare.

Vad är det nu då blev du arg för att jag inte håller med?

Kolla gärna min historik och meddela vad du hittar.
Citera
2021-06-07, 22:29
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ok då har jag fått en inblick i eran värld.

En sammanfattning då.

Massor med forskning finns men läkarna/forskarna har inte tid/orkar inte att läsa den utan lyssnar istället på en liten grupp lobbyister.
Några vet och har gjort sig skyldiga till vållande till annans död.
Dessa lobbyister från läkemedelsföretagen mördar medvetet människor för att käna pengar.
Lobbyistgruppen är oerhört framgångsrik och har lurat miljontals proffesorer, forskare, regeringar, läkare och gemene man.

Utom förstås en liten tapper skara på ett svenskt nätforum.

Ja kan säga att jag håller inte med på en enda punkt men det var underhållande

Du glömde de kontrollorgan/ myndigheter som granskar läkemedel. De hinner inte heller följa upp studierna …
Citera
2021-06-07, 22:34
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Vem betalar studierna? Dom är knappast gratis att genomföra. Läkemedelsindustrin vill knappast betala, eftersom företaget som genomför studierna inte kan tjäna tillbaka pengarna som studierna kostar.

Hur kommer man framåt, för att verkligen få fastställt huruvida ivermektin fungerar? I Sverige så gör Läkemedelsverket ingenting annat än att vänta på att ett läkemedelsföretag ska lämna in en ansökan. Utan en sådan ansökan händer ingenting.

Du bör inte blanda ihop grundforskning och tillämpad forskning som ibland finansieras av privata aktörer ..
Citera
2021-06-07, 22:48
Medlem
Citat:

Det finns fonder att söka forskningsanslag hos.
Citera
2021-06-07, 22:56
Avstängd
Citat:

Data från Indien:
https://www.thedesertreview.com/news/national/ivermectin-obliterates-97-percent-of-delhi-cases/article_6a3be6b2-c31f-11eb-836d-2722d2325a08.html

Smittspridning i områden som valde Ivermectin:
Delhi : -97% [28,395 to 956]
Uttar Pradesh: -95% [37,944 to 2,014]
Goa: -85% [4195 to 645]
Karnataka: -60% [50,112 to 20,378]
Uttarakhand: -87% [9,642 to 1,226]

Smittspridning i områden som inte valde Ivermectin:
Tamil Nadu +173% [10,986 to 30,016]
Odisha +50% [4,761 to 7,148]
Assam +240% [1,651 to 5,613]
Arunachal Pradesh +656% [ 61 to 461]
Tripura +828% [92 to 854]
Citera
2021-06-07, 23:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det finns fonder att söka forskningsanslag hos.

Eller så tar man en procent från Migrationsverkets budget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in