2021-06-07, 20:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Konstigt att inga länder använder dessa billiga lösningar regelmässigt om de skulle spara så mycket pengar och vårdkostnader.

Vad spelar vårdkostnader för roll om läkemedelsbolagen mutat alla regeringar i både demokratier och diktaturer? Obs ironi från mig på Samhall
Citera
2021-06-07, 20:20
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dessa "några" är:

Paul E. Marik, MD, FCCM, FCCP
Pierre Kory, MD, MPA
G. Umberto Meduri, MD
Joseph Varon, MD, FCCP, FCCM
Jose Iglesias, DO

Hur tänker ni kring dom miljontals läkare och forskare i hela västvärlden som ni menar medvetet mördad miljoner människor? Vad får dom för att hjälpa läkemedelsbolagen med att inte använda dessa medel?
Ni gapar på Tegnell men vafan detta är betydligt värre.

Måste finnas tusentals bara i Sverige (enligt er) som är insatta och medvetet hållit käft och tittat på när folk långsamt drunknat inifrån.

Måste vara jävligt iskalla, överläkarna på IVA....
Eller jävligt korkade och inte så pålästa som ni eller?
Citera
2021-06-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det gick anmärkningsvärt snabbt att få fram vaccinen. Bra affärsmodell, skapa vaccin och virus samtidigt. Det är mycket som är väldigt märkligt med denna pandemi.
intressant teori, några fler: viruset skapades av
- vaccinföretagen (Bill Gates)
- CCP som ett biovapen
- WIV (GOF-experiment)
- USA för att attackera och skylla på Kina (synd att det slog tillbaka på dem själva i så fall)
- Illuminati, WEC (new world order, build back better)
- Kim Jong Un
- en fladdermus som flög hundra mil och vart uppäten av en myrkotte
- utomjordingar
- 5G
- forskare som ville få fler jobb framöver
- galen forskare som var trött på livet
Senast redigerad av fabbe2 2021-06-07 kl. 20:34.
Citera
2021-06-07, 20:33
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Hur tänker ni kring dom miljontals läkare och forskare i hela västvärlden som ni menar medvetet mördad miljoner människor?

Definitionen av mord brukar vara någon form av överlägg eller planering. Att köra in en tankbil som spränger en skolbuss är inte massmord, det är en olyckshändelse. I det här fallet rör det sig antagligen om en olyckshändelse följt av en mörkläggning.

Det ställer dock stora frågor om hur mycket andra mörkläggningar som ägt rum innan det här.
Citera
2021-06-07, 20:54
Medlem
[quote=Melange5738|76149130]Alltså det var inte speciellt många experter som uttalade sig och det var det som var problemet, bortsett från att världens journalistkår inte gjorde sitt jobb för samtliga biologistudenter jag snackade med här i stan fattade att det antagligen var en labläcka.

Det var ett fåtal experter som uttalade sig och problemet som bl.a. Brett Weinstein påtalade förra året var att många av dem var involverade i GOF-forskning. I slutändan var det väldigt få personer som hade kredibilitet att uttala sig om huruvida det var ett naturligt virus eller inte som INTE hade skumma kopplingar till GOF-forskningen.

Jag tänkte mer på våra svenska experter som uttalade sig och som flitigt förkommer i Aftonbladet och Expressen och annan riksmedia. Johan Giesecke, Anders Tegnell, Agnes Wold och andra hörande till detta sällskap som har en stor makt och en stor påverkans potential och inte blir ifrågasatta när dom har fel. Dom får liksom fortsätta och fortsätta och det får ett teaterspels skimmer över sig på något märkligt sätt. Kejsaren är naken men ingen säger något allra minst den sk tredje statsmakten.
Citera
2021-06-07, 20:56
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Definitionen av mord brukar vara någon form av överlägg eller planering. Att köra in en tankbil som spränger en skolbuss är inte massmord, det är en olyckshändelse. I det här fallet rör det sig antagligen om en olyckshändelse följt av en mörkläggning.

Det ställer dock stora frågor om hur mycket andra mörkläggningar som ägt rum innan det här.

Var det svårt att svara på mina frågor för det där var inte ett svar.
Att miljontals läkare medvetet felbehandlar patienter med följden att dom avlider är mord.
Detta måste klassas som medvetet och planerat eller hur?
Det som ni påstår veta genom att googla fram info vet såklart isf dessa miljontals människor.

Så hur menar ni att det är egentligen.
Är hela världens forskar och läkarkår jävligt korkade eller är dom massmördare?
Citera
2021-06-07, 20:58
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Att det smitit ut från labbet på ett annat vis sedan försökt mörkläggas är ju ingen högoddsare då kina tidigare hållit inne med liknade info. Men att fungerande behandlingar form av läkemedel skulle förkastas av en hel läkarkår pga av att läkemedelsindustrin skulle köpt alla myndigheter och regeringen är osannolikt.
Citera
2021-06-07, 20:58
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcanarcarrer

Jag tänkte mer på våra svenska experter som uttalade sig och som flitigt förkommer i Aftonbladet och Expressen och annan riksmedia. Johan Giesecke, Anders Tegnell, Agnes Wold och andra hörande till detta sällskap som har en stor makt och en stor påverkans potential och inte blir ifrågasatta när dom har fel. Dom får liksom fortsätta och fortsätta och det får ett teaterspels skimmer över sig på något märkligt sätt. Kejsaren är naken men ingen säger något allra minst den sk tredje statsmakten.

Väldigt få av de svenska aktörerna hade vad jag skulle kalla expertkompetens att uttala sig. Jag vet inte vad Giescke och Wold har för utbildning men Tegnell har väl inte ens studerat virologi. Jag slutade lyssna på Tegnell när han uppmanade folk att bege sig ut och resa i februari 2020.
Citera
2021-06-07, 21:08
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Var det svårt att svara på mina frågor för det där var inte ett svar.
Att miljontals läkare medvetet felbehandlar patienter med följden att dom avlider är mord.
Detta måste klassas som medvetet och planerat eller hur?
Det som ni påstår veta genom att googla fram info vet såklart isf dessa miljontals människor.

Så hur menar ni att det är egentligen.
Är hela världens forskar och läkarkår jävligt korkade eller är dom massmördare?

Det är fortfarande inte mord om inte vitsen är att de ska dö. Fatala felbehandlingar klassas ex. inte som mord utan som "vållande till annans död". Antar att det finns något i stil med "grovt vållande till andras död". Jag tror vi kommer att se "class action lawsuits" i både USA och Kanada rätt snart mot läkemedelslobbyn som drev igenom kampanjerna mot Ivermectin och Hydroklorokin men det kommer nog dröja med HCQ eftersom Trump snackade för mycket om det samt att det inte fungerade speciellt bra utan zink.
Citera
2021-06-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför drar du upp det där då?

Øhhh...

I debat fremdrager man synspunkter.

Antallet af indlagte kan være en indikation for hvordan sygdommens aktuelle udbredelse er, sammenlignet med andre lande.

Under forudsætning af at kriteriet for indlæggelse er det samme imellem lande som man sammenligner sig med.

Denne sammenligning er/kan være eller har været forstyrret af forskellige kriterier for muligheden for indlæggelse.

Her har Sverige, eller har haft, andre retningslinier for muligheden for indlæggelse afhængigt af alder og kroniske sygdomme, end andre lande har haft.
Citera
2021-06-07, 21:17
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Väldigt få av de svenska aktörerna hade vad jag skulle kalla expertkompetens att uttala sig. Jag vet inte vad Giescke och Wold har för utbildning men Tegnell har väl inte ens studerat virologi. Jag slutade lyssna på Tegnell när han uppmanade folk att bege sig ut och resa i februari 2020.

Konstigt att han inte ens studerat virologi.
Fast måste man det?

Det finns faktiskt en hel del här inne som jag misstänker inte studerat någonting ens i närheten av virologi och ändå påstår dom sig ha bättre koll än hela läkarkåren så varför skulle inte Tengnell kunna ha det?

Rent hypotetsiskt alltså.
Citera
2021-06-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Øhhh...

I debat fremdrager man synspunkter.

Antallet af indlagte kan være en indikation for hvordan sygdommens aktuelle udbredelse er, sammenlignet med andre lande.

Under forudsætning af at kriteriet for indlæggelse er det samme imellem lande som man sammenligner sig med.

Denne sammenligning er/kan være eller har været forstyrret af forskellige kriterier for muligheden for indlæggelse.

Her har Sverige, eller har haft, andre retningslinier for muligheden for indlæggelse afhængigt af alder og kroniske sygdomme, end andre lande har haft.
Ja jag skrev att antalet inläggningar bäst beskriver hur epidemin utvecklas; Om fler läggs in förvärras läget och om antalet inläggningar minska lättar situationen.

Det har inget att göra med att vissa nekas inläggning eftersom den kvoten är lika stor hela tiden.

Fattaru?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in