2021-06-07, 16:57
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Ni rödingar är otroliga, först sprider ni en medveten lögn, sedan när ni blir påkomna så steppdansar ni frenetiskt och kommer på nytt skit. Om nu GOP vill ha honom som kandidat så varför inte? Kan du ge konkreta exempel på vilka han hatar? Ni är som de religiösa
1. Jag är inte röd, jag är för kapitalism, fri marknad, demokrati, och fri rörlighet för människor, allt detta exempel på sånt som kommunister alltid har varit emot.
2. tRump brukar ge nya exempel i varje tal. Varför ville han t ex bura in den andra presidentkandidaten 2016? Vad har han sagt om Cheney, flera i Bush-familjen, McCain, Joe Biden, om ett flertal krigsveteraner inkl stupade, om ganska många journalister, om Pelosi, Shumer, osv, osv.
Fan, skämtar du eller???

Angående medvetna lögner, varför ljuger tRump så infernaliskt mycket?
Senast redigerad av nerdnerd 2021-06-07 kl. 17:03.
Citera
2021-06-07, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du övertolkar och tjatar som en aspie.

Jag övertolkar sannerligen ingenting. Jag pekade enbart på ett faktafel i din utläggning, och tillät mig även att kalla dig "tönt" för att förmedla att du borde vara medveten om en sådan sak. Igen, detta skrev du:
Från klippet: "MR President..."
Är GOP medvetna om att tRump inte är president längre?
Men som jag förklarade för dig är det kutym att titulera även en före detta president Mr. President. Så du hade fel. Det handlar inte om att GOP inte är "medvetna" om att Trump inte längre är president, utan att sedvänjan är sån (och igen, det är löjligt talande för din intellektuella nivå att du inte kan skriva hans namn korrekt, trots att ingen här ens drar i smilbanden åt dina trötta försök att vara rolig).

Citat:
Du VET att tRump har talat om att bli återinsatt som president i Augusti. Du VET att GOP bara spelar med i alla hans dumheter och t ex har kickat Cheney bara för att hon inte gjorde det.

Det där har jag aldrig berört. Det är bara ditt försök att flytta målstolparna för att kunna undgå att behöva erkänna att du hade fel.

Citat:
Min gliring är m a o helt berättigad. Både tRump själv och synbarligen större delen av GOP betraktar ju fortfarande honom som den rättmätige presidenten. Lismandet med "Mr president" kan bara förvärra den gamla stackarens psykiska hälsa. Det är dags för ett slut på det.

Igen, att kalla honom "Mr. President" är kutym. Så fungerar USA. Att det skulle stärka honom i hans övertygelse om att han är kallad att återvinna Vita huset är möjligt, men det har ingenting med den bitchslap -- eller förlåt, smäll på fingrarna -- jag gav dig för ett faktafel.

Citat:
Angående medvetna lögner, varför ljuger tRump så infernaliskt mycket?

Så när frågan är varför du framhärdar i att ljuga, eller åtminstone vägrar att erkänna ditt misstag, så svarar du med att fråga varför Trump ljuger? Ja du. Jag brukar inte ge mycket för termen "whataboutery", men här passar den ju rätt solklart. Visst, mycket möjligt Trump har ljugit en del. Eller in fact, han har helt klart snackat en hel del skit (vilket dock inte per se gör honom till en dålig president). Men det var inte frågan här. Frågan är varför du vägrar att medge ditt misstag.

Rätt fascinerande: den här tråden hade legat död i mer än två månader. Jag, tex, skiter fullständigt i den. Sen postar nån tjomme en klassisk piece of fake news: Trump ska ha haft byxorna på sig bak och fram!!!! Du och några andra TDS-are som HepHep, Klyban, DaEzz hoppar omedelbums in och skriker om haha, vilken pajas han är, och fan vad han ljuger! Jag och några andra påpekar då lite diskret (med källa) att detta givetvis inte stämmer, och att ni säkert egentligen förstod det redan från början. Men istället för att medge detta börjar ni tugga fradga och skrika som småbarn man snott deras favoritleksak från. Det är löjligt genomskinligt.
Citera
2021-06-07, 18:05
Avslutad
Citat:
Jag VET det där om kutymen, och jag har gjort det i decennier.

Och där kom äntligen erkännandet!! (Dock maskerat i ett påstående att du ju "egentligen" kände till detta, varför man frågar sig av vilken anledning du skrev som om det var en absurditet. )

Men bra, då är frågan uppklarad, och du har medgivit att jag hade rätt.

För övrigt är Asperger ingen diagnos som förtjänar att du och andra gör narr av den. Jag vet att tonen är lite hård här på fb, men det är inte första gången du ger uttryck för en förminskande och kränkande "humor". Säger en del om din människosyn, helt ärligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Trump är tredje generationens invandrare. De är de värsta på många sätt. De tror de äger landet.

Haha, här har vi en passande vän för NördNörd!

En enkel fråga, dock: hur skulle det faktum att Trump är en tredje generationens invandrare förklara att "han är mycket psyksjuk nu"?
Citera
2021-06-07, 18:10
Medlem
Förmodligen ett mobbingbarn.

Han hade väl lite svårt att passa in. Tyskt efternamn och allting. Han blev väl mobbad i skolan av alla Bidens och Kennedys.

Ett utländskt namn kan sätta sig i psyket.

Att karln inte är normal står ju helt klart. Kliniskt sjuk i skallen? Ja förmodligen men vad fan det har ju aldrig hindrat någon.
Senast redigerad av Alpoxen 2021-06-07 kl. 18:34.
Citera
2021-06-07, 18:33
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Och där kom äntligen erkännandet!! (Dock maskerat i ett påstående att du ju "egentligen" kände till detta, varför man frågar sig av vilken anledning du skrev som om det var en absurditet. )

Men bra, då är frågan uppklarad, och du har medgivit att jag hade rätt.

För övrigt är Asperger ingen diagnos som förtjänar att du och andra gör narr av den. Jag vet att tonen är lite hård här på fb, men det är inte första gången du ger uttryck för en förminskande och kränkande "humor". Säger en del om din människosyn, helt ärligt.

Haha, här har vi en passande vän för NördNörd!

En enkel fråga, dock: hur skulle det faktum att Trump är en tredje generationens invandrare förklara att "han är mycket psyksjuk nu"?
Erkänt vad då? Att du är en aspie med noll känsla för vad som egentligen sägs? Att du bara hänger halmgubbar när du försöker argumentera, och att allt annat än din halmgubbe är att flytta målstolpar som du ens vägrar läsa?

Men nu är vi iofs lite OT. Topic är ju inte om dina mentala och kognitiva problem, utan om tRumps.

Ang människosynen förresten, hur står det till egentligen med tRump om det? Minns du när han imiterade en handikappad journalist? Ööhh. Ceepeee.
https://youtu.be/uNXgjnBpxGI

Och därför, just pga den där sortens beteende, och all annan skit från honom om en massa personer, är det så ytterligt passande med den här sortens tråd just om tRump.
Senast redigerad av nerdnerd 2021-06-07 kl. 18:54.
Citera
2021-06-07, 18:38
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag har haft fel om så mycket när det gällt förutsägelser om den här mannen. Jag trodde väljarna (i princip alla alltså) skulle ha förkastat honom för länge vid det här laget. Hur lång tid tog det för republikanerna att vända sig mot George W Bush? Han är ju inte särskilt populär där idag, vilket givetvis är ett steg framåt, men de har samtidigt uppenbarligen inte lärt sig att inte rösta på urusla kandidater.

Min förhoppning är att republikanerna kommer att gå till val på, både 2022 och 2024, att Trump egentligen vann valet och att det har förekommit massivt valfusk. Att Trump kommer välja att låta sig nomineras, kanske med Ivanka om vice-kandidat den här gången, eller varför inte Don Jr. Att det här kommer vara det enda de talar om, om hur hemskt kommunistiska demokraterna är och att republikanerna innerst inne vann valet.

Det är min önskan för jag tänker att då måste väl ändå väljare vakna till och förstå att sånt där kan man inte stödja, men är det en för optimistisk syn på republikanska väljare?

Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Faktum är att han inte har på sig byxorna bakofram, en enkel sökning på nätet bekräftar detta. Men nej ni hatare gjorde er inte ens besväret att göra detta. Konspirerar med vem? Karln har ingen maktbas och faktum är att det är tillåtet för honom att ställa upp i valet 2024.

Klart han inte hade de bakochfram, det är ju nästintill omöjligt att göra av misstag. Min teori är att det handlar om en typ av byxor med resår istället för gylf. Som mjukisbyxor fast i finare material. Det är kanske svårt för honom att använda en gylf, svårt att nå, jag vet inte. Eller så tycker han att det är bekvämt, och det har han i så fall säkert rätt i.
Citera
2021-06-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag har haft fel om så mycket när det gällt förutsägelser om den här mannen. Jag trodde väljarna (i princip alla alltså) skulle ha förkastat honom för länge vid det här laget. Hur lång tid tog det för republikanerna att vända sig mot George W Bush? Han är ju inte särskilt populär där idag, vilket givetvis är ett steg framåt, men de har samtidigt uppenbarligen inte lärt sig att inte rösta på urusla kandidater.

Min förhoppning är att republikanerna kommer att gå till val på, både 2022 och 2024, att Trump egentligen vann valet och att det har förekommit massivt valfusk. Att Trump kommer välja att låta sig nomineras, kanske med Ivanka om vice-kandidat den här gången, eller varför inte Don Jr. Att det här kommer vara det enda de talar om, om hur hemskt kommunistiska demokraterna är och att republikanerna innerst inne vann valet.

Det är min önskan för jag tänker att då måste väl ändå väljare vakna till och förstå att sånt där kan man inte stödja, men är det en för optimistisk syn på republikanska väljare?

Klart han inte hade de bakochfram, det är ju nästintill omöjligt att göra av misstag. Min teori är att det handlar om en typ av byxor med resår istället för gylf. Som mjukisbyxor fast i finare material. Det är kanske svårt för honom att använda en gylf, svårt att nå, jag vet inte. Eller så tycker han att det är bekvämt, och det har han i så fall säkert rätt i.

Kan ha varit bekvämbyxor som han använder vid mer privata tillställningar och glömde och tog fel. Kan vara möjligt. Men det hela är ju bara lite kuriosa, kul om det var sant men totalt betydelselöst.

Men han psykiska status är väl den att han redan efter valet tappade det totalt. Försökte sig på en statskupp som inte fungerade. Nu är det något djävulskap på gång i augusti då han ska återinstalleras eller om det rör sig om att han blir president i detta val trots att han varit det sen den 20 januari. Det är svårt att hänga med här.

Men risken är väl stor att den store lille mannen med eller utan gylf konspirerar mot något mycket större.

För som jag ser det var han aktiv påhejare för att få elektorerna oräknade av pence så att han skulle försöka få fler delstater att ändra på resultatet, dvs fuska. Trump utreds nu för det, och jag misstänker att allt fler gör det nu i fler delstater.

Så nu kör han fullt ut han måste bli president igen innan lagboken krossar hans feta nacke. Så han är bindgalen av skräck nu.
Citera
2021-06-07, 21:31
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Nä Donald hade gylf och vanliga kostymbyxor (Väldigt skrynkliga dock):
https://cached-images.bonnier.news/swift/bilder/mly/f1125ee7-1820-455a-8d4d-d2969a4871fd.jpeg?interpolation=lanczos-none&fit=around%7C1540:867&crop=1540:h;center,top& output-quality=60&output-format=auto

Att komprimerade videos suddar ut detaljer är känt men det blev lite kul med Donald denna gång!
Citera
2021-06-13, 21:23
Medlem
Trumps trick med byxorna fick mig att tänka på denna inledning till en mytologisk text från hettiternas rike, typ 1300-talet f Kr:

"Telepinus flew into a rage and shouted: “There must be no interference!”. In his agitation he tried to put [his right shoe] on his left foot and his left shoe on his right foot...

(citerat efter den klassiska antologin Ancient Near Eastern Texts Relating to the Old Testament. Namnet Telepinus och det märkliga inskottet av det föga antika ordvalet "no interference" har alltid gjort att stället stannade i minnet för mig. )
Citera
2021-07-27, 10:56
Medlem
Hundvisslarens avatar
I förhållande till den nuvarande demente tokdåren antar jag att Trumps psyke måste upp på tapeten änn en gång. Hur psyksjuk är han idag?
Citera
2021-07-27, 12:29
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är nog värre nu när den sjukliga narcissisten inte får leka på Facebook och twitter pga SVÅRA och UPPREPADE regelbrott där.

trumpens psykiskasjukdomar kommer alltid vara på tapeten, även när rumpen är död.
Jo jag förstår att du kommer älta hur psyksjuk Trump är när han är död.
Citera
2021-07-27, 12:48
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Jo jag förstår att du kommer älta hur psyksjuk Trump är när han är död.

Skrev du i (och därmed uppdaterade) en tråd om Donald Trump för att kunna prata om andras ältande av Donald Trump?

2021-06-13, 21:23 #2580
Idag, 10:56 #2581
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in