2021-06-07, 01:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu har jag sett videos från USA, UK, Mexiko, Kanada, Spanien, Frankrike, något arabiskt land, något afrikanskt land, Tyskland, något östeuropeiskt land, Australien och Indien. Där det finns folk som kan fästa magnet, eller något metalliskt föremål, främst på punkten där de fått vaccinet, i vissa fall lite längre ifrån, och i det mest extrema fallet jag sett från Spanien över hela ryggen.

De som skriker "FOLIEHATT!" verkar alltså tro på konspirationen att hundratals (kanske tusentals människor) i flera länder över olika världsdelar har kommit överens om att lura folk via virala videos på sociala medier där de själva på något märkligt sätt får magiska krafter så att de kan använda punkten där de fick ett vaccin att fungera som en magnet.

Jag vet inte vad detta handlar om. Är det något i vaccinet eller vad är det frågan om. Men jag kan i alla fall säga det att MSM:s försök att debunka dessa videos har varit rent av patetiska. Att hävda att en magnet fastnar pga svett eller annat trams. Man tar sig för pannan.

De som hävdar att det finns metalliska nanopartiklar i vaccinet kan i alla fall hänvisa till tidigare experiment som vaccinbolagen gjort för att bekämpa olika sorters virus.

De som skriker "FOLIEHATT!" har hittills inte kommit med någon rimlig, logisk och vetenskaplig förklaring till varför magneten/metallen fastnar på armen hos vissa.
Man blir INTE magnetisk av vaccinationen. FOLIEHATT!
Citera
2021-06-07, 08:24
Medlem
kibokos avatar
Tar min första spruta på lördag. Återkommer om jag eller något annat i min omgivning blir magnetiskt. Om inte armen fastnar i elementet, men jag hoppas då kunna skriva med den fria armen.
Citera
2021-06-07, 08:44
Medlem
Citat:
Nu har jag sett videos från USA, UK, Mexiko, Kanada, Spanien, Frankrike, något arabiskt land, något afrikanskt land, Tyskland, något östeuropeiskt land, Australien och Indien. Där det finns folk som kan fästa magnet, eller något metalliskt föremål, främst på punkten där de fått vaccinet, i vissa fall lite längre ifrån, och i det mest extrema fallet jag sett från Spanien över hela ryggen.

De som skriker "FOLIEHATT!" verkar alltså tro på konspirationen att hundratals (kanske tusentals människor) i flera länder över olika världsdelar har kommit överens om att lura folk via virala videos på sociala medier där de själva på något märkligt sätt får magiska krafter så att de kan använda punkten där de fick ett vaccin att fungera som en magnet.

Jag vet inte vad detta handlar om. Är det något i vaccinet eller vad är det frågan om. Men jag kan i alla fall säga det att MSM:s försök att debunka dessa videos har varit rent av patetiska. Att hävda att en magnet fastnar pga svett eller annat trams. Man tar sig för pannan.

De som hävdar att det finns metalliska nanopartiklar i vaccinet kan i alla fall hänvisa till tidigare experiment som vaccinbolagen gjort för att bekämpa olika sorters virus.

De som skriker "FOLIEHATT!" har hittills inte kommit med någon rimlig, logisk och vetenskaplig förklaring till varför magneten/metallen fastnar på armen hos vissa.

Vaccin-läkemedelsbolagen har utvecklat en teknik som kallas magnetofection för att enkelt koncentrera de lipida inorganiska nanopartiklarna till målcellen med hjälp av ett magnetfält. Min teori är att en andel av vaccindoserna innehåller hyperparamagnetiska nano-partiklar av järnoxid. Att dessa nanopartiklar har använts i samband med covid-vaccin finns publicerat i vetenskaplig litteratur. Det skulle förklara fenomenet med vaccinet och magneter som fäster på armen.

An Alphavirus-derived replicon RNA vaccine induces SARS-CoV-2 neutralizing antibody and T cell responses in mice and nonhuman primates
https://stm.sciencemag.org/content/12/555/eabc9396
"LION is a highly stable cationic squalene emulsion with 15-nm superparamagnetic iron oxide (Fe3O4) nanoparticles (SPIO) embedded in the hydrophobic oil phase. "

Nanomedicine for COVID-19: the role of nanotechnology in the treatment and diagnosis of COVID-19
https://link.springer.com/article/10.1007/s42247-021-00168-8
"Magnetic NPs (MNPs): The most commonly used MNPs are iron oxide NPs, which have high magnetic efficiency [165]. These nanoparticles can be used to improve the Cdn detection of the SARS-CoV virus, similar to the method used in PCR-based assays for silica-coated superparamagnetic NPs (SMNPs) [166]. In this method, silica-coated SMNPs are bonded with oligonucleotide probes to identify irregular target cDNAs and lead to the formation of magnetic-conjugated dsDNA complexes."
Citera
2021-06-07, 12:00
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Man blir INTE magnetisk av vaccinationen. FOLIEHATT!

Kan du läsa det jag skriver nästa gång.

Eller du verkar snarare vara mer av en robot. Du kanske inte är programmerad för att läsa längre textrader.
Citera
2021-06-07, 12:03
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Tar min första spruta på lördag. Återkommer om jag eller något annat i min omgivning blir magnetiskt. Om inte armen fastnar i elementet, men jag hoppas då kunna skriva med den fria armen.

När High Wire körde mannen på gatan fick de 6 av 15 som hade något magnetiskt av sig på armen.

Så det är uppenbart att inte alla blir magnetiska. Det måste vara något annat. Kanske något genetiskt hos vissa som gör att kroppen agerar på ett visst sätt. Om det nu ens beror på vaccinet.
Citera
2021-06-07, 12:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Kan du läsa det jag skriver nästa gång.

Eller du verkar snarare vara mer av en robot. Du kanske inte är programmerad för att läsa längre textrader.
Även om jag vore en robot, så blir man inte magnetisk av vaccinet.
Citera
2021-06-07, 12:45
Medlem
kibokos avatar
Citat:
När High Wire körde mannen på gatan fick de 6 av 15 som hade något magnetiskt av sig på armen.

Så det är uppenbart att inte alla blir magnetiska. Det måste vara något annat. Kanske något genetiskt hos vissa som gör att kroppen agerar på ett visst sätt. Om det nu ens beror på vaccinet.
Menar du att dom inte testade mot en referensgrupp som inte hade tagit vaccinet?

Nästan så man skulle kunna påstå att testet inte var helt vetenskapligt genomfört.

Men som sagt, ni kan lite på mig. Jag kommer testa min magnetism, både före och efter.
Citera
2021-06-07, 12:53
Medlem
Jag som blev lite tänd på tanken att bli magnetisk tog mig friheten att utföra en fältstudie med mina bekanta som blivit vaccinerade. Efter att irriterat min testgrupp med att försöka sätta magneter på dem lite här och där kan jag dessvärre dra slutsatsen att det är bullshit. Det blir Mao ingen vaccination för mig innan de sett till att man verkligen blir magnetisk på allvar!
Citera
2021-06-07, 13:21
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:

Istället för att rapa upp samma ramsa, så kan du på ett invecklat sätt debunka alla dessa videor.

Om inte vaccinet gör att folk över hela världen blir magnetiska, så måste det finnas en annan helt rimlig, logisk och vetenskaplig förklaring till vad detta fenomen egentligen är.
Citera
2021-06-07, 13:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Istället för att rapa upp samma ramsa, så kan du på ett invecklat sätt debunka alla dessa videor.
Har inte ens tittat. Var det studien du hänvisade till? Var det så?

Finns scam i ditt vokabulär?
Citera
2021-06-07, 13:24
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Menar du att dom inte testade mot en referensgrupp som inte hade tagit vaccinet?

Nästan så man skulle kunna påstå att testet inte var helt vetenskapligt genomfört.

Men som sagt, ni kan lite på mig. Jag kommer testa min magnetism, både före och efter.

Alla de testade var vaccinerade.

Hos 6 stycken så fastnade magneten vid vaccinpunkten. Hos 9 stycken så gjorde det inte det.

En mannen på gatan undersökning som endast omfattar 15 personer bör väl så klart klassas som ovetenskapligt. Men om vi nu utgår från 6 av 15 så är det så det ser ut just nu.
Citera
2021-06-07, 13:26
Medlem
styckets avatar
Citat:
Så du tror det här är en kordinerad bluff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in