Nu har jag sett videos från USA, UK, Mexiko, Kanada, Spanien, Frankrike, något arabiskt land, något afrikanskt land, Tyskland, något östeuropeiskt land, Australien och Indien. Där det finns folk som kan fästa magnet, eller något metalliskt föremål, främst på punkten där de fått vaccinet, i vissa fall lite längre ifrån, och i det mest extrema fallet jag sett från Spanien över hela ryggen.
De som skriker "FOLIEHATT!" verkar alltså tro på konspirationen att hundratals (kanske tusentals människor) i flera länder över olika världsdelar har kommit överens om att lura folk via virala videos på sociala medier där de själva på något märkligt sätt får magiska krafter så att de kan använda punkten där de fick ett vaccin att fungera som en magnet.
Jag vet inte vad detta handlar om. Är det något i vaccinet eller vad är det frågan om. Men jag kan i alla fall säga det att MSM:s försök att
debunka dessa videos har varit rent av patetiska. Att hävda att en magnet fastnar pga svett eller annat trams. Man tar sig för pannan.
De som hävdar att det finns metalliska nanopartiklar i vaccinet kan i alla fall hänvisa till tidigare experiment som vaccinbolagen gjort för att bekämpa olika sorters virus.
De som skriker "FOLIEHATT!" har hittills inte kommit med någon rimlig, logisk och vetenskaplig förklaring till varför magneten/metallen fastnar på armen hos vissa.