2021-05-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CogniTionis
Det är inte sant och videon är förstås fejk. Det finns ingenting i kroppen som är magnetiskt, åtminstone inte till den grad att en magnet skulle fastna.
Jag har sett det med mina ögon på min bekants arm.
Citera
2021-05-26, 00:20
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Liten uppdatering...

Jag testade två personer igen idag som magneten fäste på för 5 dagar sedan.

Den ena var som vanligt o Magneten fäste utan problem. Möjligtvis att positionen. Ändrats någon centimeter.

Andra individen fastnade inte magneten på men jag fick magnetiskdragkraft om Ändock svag.

Detta betyder att positionen ändras och att personer som var magnetiska "kan sluta vara det" . Dock tror jag positionen förflyttats till insidan av kroppen.
Tvärtom lär också gälla. Personer som inte visat magnetism kanske gör det i ett senare skeende.

Den teori som verkar vara mest gångbar är att järn plockas upp från blodet o bildar den här metal biten som magneten fäster på.

Kommer undersöka vidare då jag har god tillgång på individer som tagit vaccinationen.

PS. 3 personer jag känner har tagit pzifer o de säger att inga magneter fäster. Jag har inte kunnat undersöka dessa individer själv men har någon annan haft indikatorer på att pzifer är mindre magnetisk?
Jag tvivlar på att det är så.
Tack för svar. Såg att The High Wire (bl a ) ska återkomma om detta fenomen.

Men du, nu vet inte jag om du är på en vårdcentral eller liknande, som lekman kan jag bara testa på grannar, jobb men ska försöka kontakta personer som jobbar med eller är knytna till områden inom 'fysiken'. Jag vet i allafall en person. Det måste ju gå mäta det här (?).

Borde finnas flera ute i världen som vill veta vad det här är. Även om det inte gällt alla jag testat (ibland väldigt hastiga försök dock) som det fäster på, så är det flera (flest) som jag försökt på. Med lodrät position och metaller även är det här mycket märkligt.

Hur var det med papper eller tyg mellan? Det fäster för dig på många?
Citera
2021-05-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tege68
Jag har sett det med mina ögon på min bekants arm.
Om du upptäcker fler, skriv. Även observationer, tankar.
Citera
2021-05-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Liten uppdatering...

Jag testade två personer igen idag som magneten fäste på för 5 dagar sedan.

Den ena var som vanligt o Magneten fäste utan problem. Möjligtvis att positionen. Ändrats någon centimeter.

Andra individen fastnade inte magneten på men jag fick magnetiskdragkraft om Ändock svag.

Detta betyder att positionen ändras och att personer som var magnetiska "kan sluta vara det" . Dock tror jag positionen förflyttats till insidan av kroppen.
Tvärtom lär också gälla. Personer som inte visat magnetism kanske gör det i ett senare skeende.

Den teori som verkar vara mest gångbar är att järn plockas upp från blodet o bildar den här metal biten som magneten fäster på.

Kommer undersöka vidare då jag har god tillgång på individer som tagit vaccinationen.

PS. 3 personer jag känner har tagit pzifer o de säger att inga magneter fäster. Jag har inte kunnat undersöka dessa individer själv men har någon annan haft indikatorer på att pzifer är mindre magnetisk?
Jag tvivlar på att det är så.
Här, en artikel om vacciner och om bl a superparamagnetic ironoxide nanoparticles.
Länk artikel Magnetic Morph från groundzeromedia.com

https://groundzeromedia.org/5-17-21-magnetic-morph/
Citera
2021-05-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Här, en artikel om vacciner och om bl a superparamagnetic ironoxide nanoparticles.
Länk artikel Magnetic Morph från groundzeromedia.com

https://groundzeromedia.org/5-17-21-magnetic-morph/
Varför skulle det finnas järnspån i ett vaccin?
Citera
2021-06-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ni foliehattar kanske lyckas injicera foliet?

Kroppen kan omöjligt SKAPA magnetism och det finns inget i vaccinen som är magnetiskt. Efter att ha läst alla dessa påståenden testade jag på mig själv omedelbart efter att jag fick första sprutan förra veckan, med två olika magneter (båda synnerligen kraftiga och som rimligen borde påverka även det minsta magnetiska material när man sätter dem mot injektionsplatsen), och naturligtvis utan någon som helst effekt. Testade nu igen får skojs skull på min arm igen. Ingen magnetism, vilket är självklart...

Ni sitter och fantiserar om magnetism, ni vågar inte vaccinera er och låtsas att ni testat på andra för att kunna motivera att ni inte ska behöva vaccinera er och samtidigt visa på hur "farliga" vaccinen är.

Inser ni inte att ni lider av någon form av paranoid störning?

Fundera i stället på vad anledningen skulle vara OM vaccinen vore magnetiska. Kommer ni på någon vettig anledning? Kommer ni på någon - förklara gärna. Annars, om svaret är i stil med "microchip" så ring 112 och begär ambulans för vidare transport i tvångströja till närmaste psykakut.

Nanoparticle-Based Strategies to Combat COVID-19
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsanm.0c01978

"Regarding coronavirus detection, Gong et al. used silica-coated superparamagnetic NPs (SMNPs) in PCR-based assays to improve the selectivity of the target cDNA of SARS-CoV in the separation process"

Är du oförmögen att ta till dig fakta? Är du lätt förståndshandikappad eller vad är problemet? Vaccinet innehåller hyperparamagnetiska nanopartiklar (Fe3O4).

Från wikipedia: Magnetofection är en enkel och mycket effektiv transfektionsmetod som använder magnetfält för att koncentrera partiklar som innehåller nukleinsyra i målcellerna.
Citera
2021-06-03, 10:31
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Nanoparticle-Based Strategies to Combat COVID-19
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsanm.0c01978

"Regarding coronavirus detection, Gong et al. used silica-coated superparamagnetic NPs (SMNPs) in PCR-based assays to improve the selectivity of the target cDNA of SARS-CoV in the separation process"

Är du oförmögen att ta till dig fakta? Är du lätt förståndshandikappad eller vad är problemet? Vaccinet innehåller hyperparamagnetiska nanopartiklar (Fe3O4).

Från wikipedia: Magnetofection är en enkel och mycket effektiv transfektionsmetod som använder magnetfält för att koncentrera partiklar som innehåller nukleinsyra i målcellerna.

Är du ens läskunnig? Artikeln du refererar till gäller hur man UPPTÄCKER viruset. Det finns också teorier kring hur man kan använda magnetiska partiklar, men (och detta är det viktigaste) det står ingenstans där att det förekommer i vaccinen som används. Tillverkarna hävdar också att det inte förekommer. Dessutom, mängden som skulle användas i ett vaccin skulle aldrig ens ge en märkbar magnetism annat än med ett särskilda instrument för att avläsa mikromagnetism.

Lär dig läsa.
Senast redigerad av Intensivtklok 2021-06-03 kl. 10:58.
Citera
2021-06-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Är du ens läskunnig? Artikeln du refererar till gäller hur man UPPTÄCKER viruset. Det finns också teorier kring hur man kan använda magnetiska partiklar, men (och detta är det viktigaste) det står ingenstans där att det förekommer i vaccinen som används. Tillverkarna hävdar också att det inte förekommer. Dessutom, mängden som skulle användas i ett vaccin skulle aldrig ens ge en märkbar magnetism annat än med ett särskilda instrument för att avläsa mikromagnetism.

Lär dig läsa.

I detta klipp hittar du all bevis för att det faktiskt finns i "covid" vaccinen. Detta står rakt av i den vetenskapliga litteraturen.
https://www.bitchute.com/video/nHIWC7n0tE4v/

Även här bekräftas det.
https://www.dovepress.com/nanomedicine-for-the-sars-cov-2-state-of-the-art-and-future-prospects-peer-reviewed-fulltext-article -IJN

"To extract the SARS-CoV-2 viral RNA for detection by real-time polymerase chain reaction (RT-PCR), magnetic nanoparticles were used in research. By imparting magnetic nature to nanoparticles through encapsulation of superparamagnetic iron oxide nanoparticles (SPIONs), which helped to isolate the nanoparticle-bound virus pathogen using an external magnet. The virus extracted maintained its infectivity and could be identified using several diagnostic assays for viruses."

Sluta gör bort dig nu ditt djävla klappträ.
Citera
2021-06-03, 23:21
Medlem
https://stm.sciencemag.org/content/scitransmed/early/2020/07/20/scitranslmed.abc9396.full.pdf

"Next, we evaluated the ability of repRNA-CoV2S to rapidly generate antibody and T cell re-sponses in mice when formulated with a Lipid InOrganic Na-noparticle (LION) emulsion designed to enhance vaccine stability and intracellular delivery of the vaccine.LION is a highly stable cationic squalene emulsion with 15 nm superparamagnetic iron oxide (Fe3O4) nanoparticles (SPIO) embedded in the hydrophobic oil phase."
Citera
2021-06-04, 10:12
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
I detta klipp hittar du all bevis för att det faktiskt finns i "covid" vaccinen. Detta står rakt av i den vetenskapliga litteraturen.

Även här bekräftas det.
https://www.dovepress.com/nanomedicine-for-the-sars-cov-2-state-of-the-art-and-future-prospects-peer-reviewed-fulltext-article -IJN

"To extract the SARS-CoV-2 viral RNA for detection by real-time polymerase chain reaction (RT-PCR), magnetic nanoparticles were used in research. By imparting magnetic nature to nanoparticles through encapsulation of superparamagnetic iron oxide nanoparticles (SPIONs), which helped to isolate the nanoparticle-bound virus pathogen using an external magnet. The virus extracted maintained its infectivity and could be identified using several diagnostic assays for viruses."

Är du inte läskunnig, din lille mupp, se fetmarkerat! Det här rör inte vaccinet, det rör detektering och isolering av viruset. Tror du att det är var vaccinet gör? Jösses... LÄS FÖR TUSAN och försök FÖRSTÅ!
Citera
2021-06-04, 12:04
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Även här bekräftas det.

Du verkar inte ha förstått vad det är du citerar. Vad har RT-PCR med vaccin att göra?
Citera
2021-06-07, 00:55
Medlem
OliverCromwells avatar
Nu har jag sett videos från USA, UK, Mexiko, Kanada, Spanien, Frankrike, något arabiskt land, något afrikanskt land, Tyskland, något östeuropeiskt land, Australien och Indien. Där det finns folk som kan fästa magnet, eller något metalliskt föremål, främst på punkten där de fått vaccinet, i vissa fall lite längre ifrån, och i det mest extrema fallet jag sett från Spanien över hela ryggen.

De som skriker "FOLIEHATT!" verkar alltså tro på konspirationen att hundratals (kanske tusentals människor) i flera länder över olika världsdelar har kommit överens om att lura folk via virala videos på sociala medier där de själva på något märkligt sätt får magiska krafter så att de kan använda punkten där de fick ett vaccin att fungera som en magnet.

Jag vet inte vad detta handlar om. Är det något i vaccinet eller vad är det frågan om. Men jag kan i alla fall säga det att MSM:s försök att debunka dessa videos har varit rent av patetiska. Att hävda att en magnet fastnar pga svett eller annat trams. Man tar sig för pannan.

De som hävdar att det finns metalliska nanopartiklar i vaccinet kan i alla fall hänvisa till tidigare experiment som vaccinbolagen gjort för att bekämpa olika sorters virus.

De som skriker "FOLIEHATT!" har hittills inte kommit med någon rimlig, logisk och vetenskaplig förklaring till varför magneten/metallen fastnar på armen hos vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in