2021-06-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdblomma01
Vinstvägen 1, Hägersten

!4 namn att rota bland om man begränsar sig till ogifta män yngre än 60 år.
Citera
2021-06-07, 12:00
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
!4 namn att rota bland om man begränsar sig till ogifta män yngre än 60 år.

Ska man gissa lite så skulle jag nog lägga mina slantar på en viss JJS. Personen i fråga dömdes 2008 till fyra års fängelse för ett grovt rån mot en värdetransport vid påfyllning av en bankomat. Efter det finns domar avseende stölder, häleri, brott mot knivlagen, osv.

En annan med domar i bagaget är NKÅS, men där tycks det mest handla om ringa narkotikabrott, skattebrott och brott mot knivlagen. Känns mindre "organiserat".
Citera
2021-06-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ska man gissa lite så skulle jag nog lägga mina slantar på en viss JJS. Personen i fråga dömdes 2008 till fyra års fängelse för ett grovt rån mot en värdetransport vid påfyllning av en bankomat. Efter det finns domar avseende stölder, häleri, brott mot knivlagen, osv.

En annan med domar i bagaget är NKÅS, men där tycks det mest handla om ringa narkotikabrott, skattebrott och brott mot knivlagen. Känns mindre "organiserat".

JJS är det till 100 procent. bra gissat 👌
Citera
2021-06-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdblomma01
Vinstvägen 1, Hägersten
På Vinstvägen 1 finns det ju lite namn som inte är okända i den undre världen. En Akofelysläkting exempelvis. Visst var både Rene och Paul Akofely en del av Stockholmskriminaliteten?
Citera
2021-06-07, 12:45
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Flott lägenhet. Etaget för sig själv.
Värt ta en titt
https://www.instagram.com/jonas_ja*mes_sandell/
Citera
2021-06-07, 12:46
Medlem
Kione211s avatar
Citat:

Finns massor med videor där ute med folk som twerkar. Ska vi gissa här vilka som gör det vid 15:00 under uppsikt av plitar?
Citera
2021-06-07, 12:46
Medlem
Citat:

Du tänker på JJ Sand*ell?
Citera
2021-06-07, 13:01
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Du tänker på JJ Sand*ell?

Just precis, men det är enbart en gissning baserat på tidigare domar. Min tanke är att det förmodligen är ganska låga odds att någon som sysslar med "grov organiserad brottslighet" är straffad sedan tidigare, även om det inte är någon självklarhet.

Sedan ska det väl även sägas att den som polisen intresserat sig för inte absolut måste vara skriven på den aktuella adressen och om så inte är fallet famlar vi helt i blindo. Av de som faktiskt är skrivna på adressen skulle jag dock gissa att JJS är den som suttit inlåst längst.

Hur som helst lär det väl klarna allt eftersom om jag gissat rätt eller om det handlar om någon helt annan den här gången.
Citera
2021-06-07, 13:43
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Det är väl som vanligt, lite småbusar och pundare som åker dit. Storbuset sitter lugnt och fortsätter dra i trådarna. Svensk polis verkar hjälplös, om det inte är så att man vill ha nuvarande situation i landet.

Kanske, men frågan är om man skulle beskriva det hela som "grov organiserad brottslighet" om det bara rörde sig om "småbusar och pundare".
Citera
2021-06-07, 13:47
Medlem
Citat:
Kanske, men frågan är om man skulle beskriva det hela som "grov organiserad brottslighet" om det bara rörde sig om "småbusar och pundare".
Det finns det säkert politiska direktiv om uppifrån. Damberg måste ju visa resultat innan valet, annars ligger sossarna pyrt till. Folket verkar tröttnat på hur laglöst Sverige blivit. Det kan ju vara organiserad brottslighet bakom men det är bara yttre leden som tar smällen och åker dit.

Betänk att polisen missbedömt narkotikainflödet i Sverige med 90%.

Mer och mer tyder på att den riktiga organiserade brottsligheten har tillräckligt bra kontakter inom eliten för att slippa undan. Tänk på gubbtolvan och gangsterkontakterna. Hur högt rötan går och i vilka myndigheter som berörs är ju svårt att säga. Att Dan Eliasson skulle vara korrumperad är rätt troligt enligt mig.
Citera
2021-06-07, 15:17
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Polisen slog till mot flera adresser i Stockholm

/ Moderator
Citera
2021-06-07, 16:56
Medlem
penisavunds avatar
Det var fullt av poliser i Bergsjön i Göteborg både på Astronomgatan och uppe på Tycho Brahes gata.
Har tyvärr inte någon direkt adress att delge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in