Hela tiden dyker det upp nya konstiga uppgifter.
Jobbade med IT på ett fartyg utan att ha tillgång till internetuppkoppling?
Det låter som om han inte hade någon lust att blir förhörd?
Finlandsbåtarna hade internetuppkoppling via satellit redan för ca 15 år sedan.
Det var inte internetrelaterat.
Tingsrätten skickade mejl till hans polisadress.
Den bevakade han inte eftersom han var tjänstledig så det var några turer där innan han förstod att han var kallad till förhör. Allt framgår av nån aktbilaga.
Jag hittade men det verkar inte paret D ha gjort, märkligt att sitta på förlegad info?
Reviews såg följande dialog mellan SD och JG den 21 maj 2018 om cachen MRSS med ursprunglig placering på mordplatsen.
(A 163 B, s 736)
"N59 17.334 E15 11.186
Ackord. Blir bokstäver A-G. Varje rad blir en serie bokstäver. Digitala siffersegment.
59 17 334 015 11 186
N59° 17.334' E15° 11.186'
Information: Bra jobbat! Nu behöver du bara KODEN 6969
FGCAD
FCBGA
BGAF
CB
CBA
EDCGGDC
CGDBA
FCBG.../
SD skriver sen ”coord.info/gc7e4ex”
MRSS upptäcktes trashad den 5 mars (HD och SD var FTF 28 feb) och flyttades.
" Det betyder att texten ”Information: Bra jobbat! Nu behöver du bara koden 6969” är hämtad från den gamla ”checkerlösningen”?"
Kom onekligen att tänka på summer of 69 ang koden ihop med (I got) my (first) real six string.
Bara en passus.
Här är det jag letade efter.
Rätt horribel text...
".. blev sönderslagen på den här platsen. "
”Cache: My Real Six-String
GC-code: GC7E4XE
Information: Bra jobbat, du har löst uppgiften rätt - den ursprungliga. Men cachen blev sönderslagen på den här platsen. Jag har tagit in och lagat den och flyttat hela cachen till N59°16.879 E015°09.856. Du behöver KODEN 6969 för att komma åt loggboken. Välkommen att skriva din autograf!”
30 maj skriver ÅK frågor hon vill ska tas upp i förhör utifrån vad SD säger dagen innan:
"Jag undrar också hur han kan veta att cashen
som han ska ha tagit tidigare var placerad exakt där hon hittades. Hur vet han var hon hittades? Han nämner bullerplank och stort träd."
Reagerade på ordval "exakt där hon hittades".
SD sa följande i förhör 29 maj:
"Nja den satt i trädet ehh ett stort, det finns bara ett stort träd där om jag minns rätt."
SD förhör 30 maj:
BF: Hade du varit där tillsammans med Hanna?
S:Ja.
BF: Så ni har varit där tillsammans du och ...
S: Ja.
BF: Hanna?
BF: Och hittat den här då eller?
S:Ja.
BF: Och vart satt den exakt?
S: På ett stort träd, jag tror det bara finns ett sto1t träd där, vi letade mycket i snår först men.
BF: I ett träd?
S:Mm.
BF: Okej.
S: I den här dimensionen så.
BF: Loggar ni då att ni har hittat den?
BF: Och det sparas i?
S: Ja om man loggar både online och i, pappersremsa i, cachen.
F: I själva lådan ja.
BF: Ja okej.
S:Mm.
BF:Mm.
S: Men den är inte kvar där.
BF: Nehej.
S: Hon fick problem med den, den blev, några snorungar som sparka sönder den sen.
BF: Ja okej ..
S: Så den har hon flyttat, nu vet jag inte var den finns, har du nån, är du musikalisk så kan du
lista ut var den finns, man behöver kunna läsa noter."
För att knyta ihop säcken.
▪️HD var också där den 26 mars och letar efter den.
Hon har precis flyttat in i lgh och inviterar paret att gå till BP. Hon vet inte vart den är.
Kvinnan hojtar till på andra sidan planket att hon upptäckt i mobilen att den är flyttad.
▪️Sen så sitter SD den 21 maj med äldre info - och vet inte vart den är?
Varför blev de så borta på GC-fronten plötsligt?
Utan att veta så tror jag att det är HD som förstört MRSS.
Inte mugglare eller snorungar.
Utan att veta så tror jag att det är HD som förstört MRSS.
Inte mugglare eller snorungar.
Ligger nära till hands att tro det, ja. HD blir ju rosenrasande bara av att höra Lenas namn (även när hon var död) så det är väl samma med hennes cacher.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-07 kl. 11:58.
Det var inte internetrelaterat.
Tingsrätten skickade mejl till hans polisadress.
Den bevakade han inte eftersom han var tjänstledig så det var några turer där innan han förstod att han var kallad till förhör. Allt framgår av nån aktbilaga.
Jag menar inte att det var internetrelaterat utan att man nuförtiden (nästan) alltid har tillgång till internet och mail var man än befinner sig.
Konstigt att tingsrätten skickar till hans polisadress om han är tjänstledig. Konstigt också att han inte kollar den.
Var det inte honom det skrevs om tidigare i tråden att han använde sin polisadress för privata ändamål?
Eller blandar jag ihop honom med den andra poliskompisen?
Senast redigerad av hoppsann 2021-06-07 kl. 12:20.
Var inne och tittade på Örebropolisens hemsida i morse, där står det att SD hittats död
kl 11.18 (deras inlägg är från den 28:e, ingen uppdatering sedan det datumet).
Hoppas att NA rotar i detta och får ett svar från polisen (som verkar tala mot sig själva vad gäller tidpunkten 11.18).
Samtalet om att SD var död borde ha kommit från SOA (om det var han som var misstänkt) men vem ringde han till? Kan knappast vara advokaten som med bestämdhet visste att han var död (om inte SOA tog kontakt med honom... eller ev om advokaten var kvar i SD:s telefon och SOA hittade telefonen och fortsatte samtalet med honom).
Varför dröjde det från 11.18 till 11.5? innan den informationen gick ut till patrullerna (styr om mot Folketorp)?
Örebropolisens agerande och info är bortom vad normala människor kan förstå.
Räknas en person som död den tidpunkt som någon rapporterar att hen är död eller vid den tidpunkt som det konstateras av polis eller sjukvårdspersonal att hen verkligen är död?
I det här fallet försökte de väl med livräddningsförsök omkring kl 12?
Det verkar lite onödigt om han dog 11.18.
Men du vet ju inte att det var hon som gjorde det! Du hittar bara på för att straffa henne för att hon inte släppte SD till din idol LW. Det är väl därför du tycker att hon är ond egentligen?
Blir kanske inte så mycket mer tid för mig i tråden pga jag bröt tydligen ev. en regel när jag försökte vara sarkastisk.
Så får passa på att önska alla gamla trådisar en trevlig sommar och tack för alla intressanta diskussioner! ☀️❤️
PS. Håller med dig om kopplingen till våldsporren. Finns tydligen nån svensk forskningsstudie som styrker sambandet mellan konsumtion av våldsporr och grova våldsbrott mot kvinnor.
SD kollade ju på porr enligt Avel, men vilken sort vet jag inte. Men även mainstreamporren har ju inslag av våld och förnedring nu för tiden...
Nej, gillar dina tankar.
Jag undrar verkligen över hans kinkysida, uppenbarligen någonting som HD inte tänkte ställa upp på.
Svårt att veta.
Jag tror att det är antingen HD eller SD.
SD kanske planerade det som ett säkert sätt att få ute henne och mörda henne.
För mig är oddsen ungefär lika stora på SD och HD när det gäller vem som har sabbat cacherna.
Var det i den cachen hon hade lagt in en kod som var datumet för HDs och SDs skilsmässoansökan? För att fira att hon äntligen lyckats splittra dem? För att skadeglad visa HD att det äntligen var hennes tur att ta över SD? I så fall är det inte så konstigt om någon reagerade på det. HDs och SDs vänner tyckte inte om LW. Det kan ha varit vem som helst av dem som förstörde den. Sonens cach var i en lekpark. Det är väl inte konstigt om något barn hittat den och inte förstod vad det var.
Jag menar inte att det var internetrelaterat utan att man nuförtiden (nästan) alltid har tillgång till internet och mail var man än befinner sig.
Konstigt att tingsrätten skickar till hans polisadress om han är tjänstledig. Konstigt också att han inte kollar den.
Var det inte honom det skrevs om tidigare i tråden att han använde sin polisadress för privata ändamål?
Eller blandar jag ihop honom med den andra poliskompisen?
Ja nu blandar du nog ihop lite av varje här. Åklagaren som vill ha PW att vittna, alternativt tingsrätten, hade av någon anledning inte aktuell mejladress till PW.
Är man tjänstledig från polisen så har man inte tillgång till sin polismejl låter väl rimligt.
Ja det var chefen TM som använde polismejladress till sin privata Facebookprofil.
Men inte nu längre.