2021-06-07, 01:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis… Visst är StonefaceHanna schysst
Av vad som kommer är det Drömkvinnan som styr och ställer i bakgrunden.

HD 2016: "Nej, hon får leva"

HD: 2018: "Hoppas att hon är död"

+

” FL: Hon är mördad.
SD: Mm, jag har förstått det.
FL:Mm.
Tyst en stund
SD: Mot min vilja.
FL: Mot din vilja?
SD: Mm.

+

SD: “Det ska bli så bra nu…”
En kollektion. Av konstigheter.

" hon är misstänkt med?"
" Det antar jag.. "

"FLl : Hur såg hon Lena som då?
SD: Queen bitch of the universe."
"Eh .. av .. avskum, avskum .."

Förhör SD:
Citera
2021-06-07, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En kollektion. Av konstigheter.

" hon är misstänkt med?"
" Det antar jag.. "

"FLl : Hur såg hon Lena som då?
SD: Queen bitch of the universe."
"Eh .. av .. avskum, avskum .."

Förhör SD:

Det var helt klart förväntat att han skulle skylla ifrån sig men det hade han ingenging för. Trots allt är jag ändå övertygad om att HD har varit med på ett hörn. Annars skulle hon väl inte uppträda som hjärndöd under förhören? För nåt fel är det ju...
Citera
2021-06-07, 02:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var helt klart förväntat att han skulle skylla ifrån sig men det hade han ingenging för. Trots allt är jag ändå övertygad om att HD har varit med på ett hörn. Annars skulle hon väl inte uppträda som hjärndöd under förhören? För nåt fel är det ju...
Skylla från sig?
HD misstänktes utan SDs hjälp.
Inget alibi, motiv och ett skumt beteende.
Sen höll inte bevisningen som skäligen misstänkt för mord, noll spår på BP.

Att hon ser LW som avskum är väl överensstämmande med det hon säger i förhör, till JG, JS, sin chef etc.

HD tar ut skilsmässa feb 2018.
I will check on you ...till death do us part?
Familjen Kontrollfreak.

2019-09-12

FL2: Vilka konton är det hon har tillträde till?
SD: Allt.."

"FLI: Ja .. men det är nått som ni all. ... har du tillgång till hennes konton också?
SD: Vet inte om jag har det numer.. förut har jag haft det."

Förhör SD:
Citera
2021-06-07, 04:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja jag matchade SD:s Messenger-meddelande till JG med det som LW skrivit i checkern och det var nån skillnad där.
Jag hittade men det verkar inte paret D ha gjort, märkligt att sitta på förlegad info?

Reviews såg följande dialog mellan SD och JG den 21 maj 2018 om cachen MRSS med ursprunglig placering på mordplatsen.
(A 163 B, s 736)

"N59 17.334 E15 11.186
Ackord. Blir bokstäver A-G. Varje rad blir en serie bokstäver. Digitala siffersegment.
59 17 334 015 11 186
N59° 17.334' E15° 11.186'
Information: Bra jobbat! Nu behöver du bara KODEN 6969
FGCAD
FCBGA
BGAF
CB
CBA
EDCGGDC
CGDBA
FCBG.../

SD skriver sen ”coord.info/gc7e4ex”

MRSS upptäcktes trashad den 5 mars (HD och SD var FTF 28 feb) och flyttades.

Varav du citerade det jag letade efter och skrev:
"Lirar inte riktigt med delar av text från checkern(?) i SD:s meddelande till JG:
https://www.bildtagg.se/bild/7wjh0yf2mf8hbf5y05dg1yv1

" Det betyder att texten ”Information: Bra jobbat! Nu behöver du bara koden 6969” är hämtad från den gamla ”checkerlösningen”?"

Kom onekligen att tänka på summer of 69 ang koden ihop med (I got) my (first) real six string.
Bara en passus.

Här är det jag letade efter.
Rätt horribel text...
".. blev sönderslagen på den här platsen. "

”Cache: My Real Six-String
GC-code: GC7E4XE
Information: Bra jobbat, du har löst uppgiften rätt - den ursprungliga. Men cachen blev sönderslagen på den här platsen. Jag har tagit in och lagat den och flyttat hela cachen till N59°16.879 E015°09.856. Du behöver KODEN 6969 för att komma åt loggboken. Välkommen att skriva din autograf!”

30 maj skriver ÅK frågor hon vill ska tas upp i förhör utifrån vad SD säger dagen innan:

"Jag undrar också hur han kan veta att cashen
som han ska ha tagit tidigare var placerad exakt där hon hittades. Hur vet han var hon hittades? Han nämner bullerplank och stort träd."

Reagerade på ordval "exakt där hon hittades".

SD sa följande i förhör 29 maj:
"Nja den satt i trädet ehh ett stort, det finns bara ett stort träd där om jag minns rätt."

SD förhör 30 maj:
S: Men den är inte kvar där.
BF: Nehej.
S: Hon fick problem med den, den blev, några snorungar som sparka sönder den sen.
BF: Ja okej ..
S: Så den har hon flyttat, nu vet jag inte var den finns, har du nån, är du musikalisk så kan du
lista ut var den finns, man behöver kunna läsa noter."

För att knyta ihop säcken.

▪️HD var också där den 26 mars och letar efter den.
Hon har precis flyttat in i lgh och inviterar paret att gå till BP. Hon vet inte vart den är.
Kvinnan hojtar till på andra sidan planket att hon upptäckt i mobilen att den är flyttad.

▪️Sen så sitter SD den 21 maj med äldre info - och vet inte vart den är?

Varför blev de så borta på GC-fronten plötsligt?
Citera
2021-06-07, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu vill jag inte tjata om det här men jag förstod vad du menade.
Du tolkade hans förklaring till HD som sann, dvs mobilen fanns hemma därför att han påstod det.
Jag tolkade hans förklaring till HD som osann, dvs en bortförklaring till att han inte svarade fast han hade mobilen med sig.
Om barnen var hos honom och hans telefon på laddning så borde de ha hört den ringa hemma.

Det finns många varianter på hur det var med telefonen, hemma eller ej?

Om HD kunde läsa av platsdelningen senare... om den var avstängd, misstänkt.

Telefonen kan vara på laddning... avstängd (eller iaf ringsignalen).

ALLT som SD säger tar jag med en nypa salt... tills sanningen är bevisad.

Var inne och tittade på Örebropolisens hemsida i morse, där står det att SD hittats död
kl 11.18 (deras inlägg är från den 28:e, ingen uppdatering sedan det datumet).

Hoppas att NA rotar i detta och får ett svar från polisen (som verkar tala mot sig själva vad gäller tidpunkten 11.18).

Samtalet om att SD var död borde ha kommit från SOA (om det var han som var misstänkt) men vem ringde han till? Kan knappast vara advokaten som med bestämdhet visste att han var död (om inte SOA tog kontakt med honom... eller ev om advokaten var kvar i SD:s telefon och SOA hittade telefonen och fortsatte samtalet med honom).
Varför dröjde det från 11.18 till 11.5? innan den informationen gick ut till patrullerna (styr om mot Folketorp)?
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-06-07 kl. 07:12.
Citera
2021-06-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du aldrig känt obehag gällande Stefan? Så som andra kvinnor gjort. Att han kommit lite för nära, kramat lite för länge, sagt lite opassande saker?

Huruvida jag är kvinna eller man är inget jag kommenterar på (åtminstone inte medvetet, åtminstone inte just nu).
Men för att ändå svara på din fråga så har jag aldrig upplevt att Stefan har försökt göra några sådana närmanden mot mig... (det innebär inte att jag på något vis misstror det andra har vittnat om).
Citera
2021-06-07, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han hade väl tankar om att döda närstående?

Det är mer än vad jag vet isf.
Citera
2021-06-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag är förstås välbekant med statistiken, MEN jag skulle reagerat med stor förvåning, Omöjligt, om det gällde en person jag träffat ett flertal ggr och funnit sympatisk.

Jag fick för inte länge sedan redan på att en "kollega", gift, var dömd för våldtäkt på tjänsterummet. Pågått länge. Lärare - student. Jag och många med mig är fortfarande förvånade.

Varför blev du inte förvånad?

Frågan var ju om jag blev förvånad när han blev misstänkt. Vid den tidpunkten hade jag ju redan fått vetskap om han och Lenas trassliga förhållande, så att polisen skulle undersöka honom närmare var för mig inte förvånande.

Men det jag antar du far efter är om jag blev förvånad när jag fick reda på allt som hänt då det gick emot min uppfattning av Stefan som vänlig och trevlig. Absolut, blev jag förvånad. Samtidigt var ju inte min relation till Stefan jättedjup, den rörde sig som sagt helt kring geocaching... Så att jag inte kände till alla hans sidor förstod jag ju redan. Men naturligtvis - väldigt förvånad över att han var benägen att förfölja, kontrollera och så småningom mörda någon annan.
Citera
2021-06-07, 09:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seglarhatt
Frågan var ju om jag blev förvånad när han blev misstänkt. Vid den tidpunkten hade jag ju redan fått vetskap om han och Lenas trassliga förhållande, så att polisen skulle undersöka honom närmare var för mig inte förvånande.

Men det jag antar du far efter är om jag blev förvånad när jag fick reda på allt som hänt då det gick emot min uppfattning av Stefan som vänlig och trevlig. Absolut, blev jag förvånad. Samtidigt var ju inte min relation till Stefan jättedjup, den rörde sig som sagt helt kring geocaching... Så att jag inte kände till alla hans sidor förstod jag ju redan. Men naturligtvis - väldigt förvånad över att han var benägen att förfölja, kontrollera och så småningom mörda någon annan.

Blev du förvånad av det som framkom i FUP om LW?
Citera
2021-06-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Blev du förvånad av det som framkom i FUP om LW?

Varför denna fråga?

LW har varken mördat någon eller fegt tagit sitt eget liv!
Citera
2021-06-07, 09:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja vid tiden för rättegången våren 2020 var han tjänstledig från polisen för att jobba som forskningsingenjör och nåt med IT på ett fartyg. Därför kom hans delgivning om förhör i tingsrätten inte fram till rätt mejl enligt nån aktbilaga.

När den tjänstledigheten började har jag ingen aning om men det var inte i juni 2018 då han klev av aktuell utredning iaf.
Hela tiden dyker det upp nya konstiga uppgifter.
Jobbade med IT på ett fartyg utan att ha tillgång till internetuppkoppling?
Det låter som om han inte hade någon lust att blir förhörd?

Finlandsbåtarna hade internetuppkoppling via satellit redan för ca 15 år sedan.
Citera
2021-06-07, 09:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Varför denna fråga?

LW har varken mördat någon eller fegt tagit sitt eget liv!

Jag citerar moderator:

"Både när det gäller en MGM och ett BO kan det förstås vara av intresse för själva brottet hur de är/var som personer. Detta eftersom motivet till ett brott kan uppstå från personligheterna och deras göranden och låtanden."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in