2021-06-06, 23:02
Medlem
Carro463s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag menar att det är lika jävla självklart att ta emot en dom i en rättssal som det är att vara närvarande vid förhandlingarna i samma jävla rättssal. Oavsett utfall.

Det är klart som fan att risken för att den dömde begår självmord är avsevärt mindre om han befinner sig i häkte/fängelse.
De skyddande faktorerna är då dels övervakningen (förhindrar ett självmord där och då) och dels tiden (den dömde kan börja vänja sig och faktiskt acceptera att leva med den nya situationen).

Jag håller verkligen med om att det borde vara jävligt självklart! Helt sjukt att meddela en sådan dom på ett så lättvindigt sätt. Typ ”by the way blev du dömd till 18 år så du kan väl infinna dig när du känner för det”
Citera
2021-06-06, 23:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja vid tiden för rättegången våren 2020 var han tjänstledig från polisen för att jobba som forskningsingenjör och nåt med IT på ett fartyg. Därför kom hans delgivning om förhör i tingsrätten inte fram till rätt mejl enligt nån aktbilaga.

När den tjänstledigheten började har jag ingen aning om men det var inte i juni 2018 då han klev av aktuell utredning iaf.

Vad gäller MRSS så får du nog utveckla för jag förstår inte vad det är du frågar om.
Jag hittar inte citatet nu men det var om att cachen blev delmål, nytt koordinat gavs och kod. Då den slogs sönder. Flyttad.
Nåt som LW skrev om den, typ då de tog sig till ursprungsplatsen (BP)
Undrade om det är i nån aktbil el nåt du sett vid inlogg på gc-sidan. Tror du diskuterade m reviews kanske.
Citera
2021-06-06, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Seglarhatt
När jag fick reda på att Stefan var misstänkt hade jag ju tidigare även fått reda på hans och Lenas förhållande. Med tanke på hur statistiken ändå ser ut kring våld (och mord) mot kvinnor så blev jag inte förvånad när han då misstänktes. Jag blev mer chockad (det kanske är ett för starkt ord - men väldigt förvånad iaf) när jag fick läsa alla detaljer i FUPen... Hans smygande i Lenas fönster, fotograferande, kontrollerande...
Har du aldrig känt obehag gällande Stefan? Så som andra kvinnor gjort. Att han kommit lite för nära, kramat lite för länge, sagt lite opassande saker?
Citera
2021-06-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag hittar inte citatet nu men det var om att cachen blev delmål, nytt koordinat gavs och kod. Då den slogs sönder. Flyttad.
Nåt som LW skrev om den, typ då de tog sig till ursprungsplatsen (BP)
Undrade om det är i nån aktbil el nåt du sett vid inlogg på gc-sidan. Tror du diskuterade m reviews kanske.

Jaa nu tror jag jag fattar vad du menar kanske.

JG och SD diskuterar MRSS i nån chatt i fupen. Tror det är i Messenger. Efter mordet. SD citerar nåt meddelande man får i ”checkern”.
Det meddelandet är inte samma som var aktuellt i checkern när jag kollade. Nåt sånt var det vi diskuterade.

MRSS checkern:
https://puzzle-checker.com/?wp=GC7E4XE
Citera
2021-06-06, 23:25
Medlem
Har nu lyssnat på hd vittnes mål i tr. Asså jsg kanske är sen men har alltid bara läst hennes svar. FYFAN vad hon ljuger hon vet fan precis allt. Vilken jävla idiot. Fy skäms!! Om du läser detta så ska du komma ihåg precis som du har barn har lena. Karma is a bitch. Blir så förbannad hur hon skyddade stefan. Hade hon berättat sanningen hade han suttit inne och avtjänat sitt straff. Inte vart död!! Men nu är både stefan och lena döda. Usch
Citera
2021-06-06, 23:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Jaa nu tror jag jag fattar vad du menar kanske.

JG och SD diskuterar MRSS i nån chatt i fupen. Tror det är i Messenger. Efter mordet. SD citerar nåt meddelande man får i ”checkern”.
Det meddelandet är inte samma som var aktuellt i checkern när jag kollade. Nåt sånt var det vi diskuterade.

MRSS checkern:
https://puzzle-checker.com/?wp=GC7E4XE
Ja, nåt sånt. Det är från GC-sidan du citerade den text som LW skrivit alltså? Får kolla igen om jag hittar det du citerade.
Citera
2021-06-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ja, nåt sånt. Det är från GC-sidan du citerade den text som LW skrivit alltså? Får kolla igen om jag hittar det du citerade.

Ja jag matchade SD:s Messenger-meddelande till JG med det som LW skrivit i checkern och det var nån skillnad där.
Citera
2021-06-06, 23:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja jag matchade SD:s Messenger-meddelande till JG med det som LW skrivit i checkern och det var nån skillnad där.
Ja, precis. Anade att det var nåt sånt, att leta i FUP hade blivit lite drygt, nu ska jag se om jag finner det. Thx.
Citera
2021-06-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seglarhatt
När jag fick reda på att Stefan var misstänkt hade jag ju tidigare även fått reda på hans och Lenas förhållande. Med tanke på hur statistiken ändå ser ut kring våld (och mord) mot kvinnor så blev jag inte förvånad när han då misstänktes. Jag blev mer chockad (det kanske är ett för starkt ord - men väldigt förvånad iaf) när jag fick läsa alla detaljer i FUPen... Hans smygande i Lenas fönster, fotograferande, kontrollerande...

Jag är förstås välbekant med statistiken, MEN jag skulle reagerat med stor förvåning, Omöjligt, om det gällde en person jag träffat ett flertal ggr och funnit sympatisk.

Jag fick för inte länge sedan redan på att en "kollega", gift, var dömd för våldtäkt på tjänsterummet. Pågått länge. Lärare - student. Jag och många med mig är fortfarande förvånade.

Varför blev du inte förvånad?
Senast redigerad av Remark 2021-06-07 kl. 00:35.
Citera
2021-06-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
OM det inte är något av ovanstående så kanske det är när HD sa till sin chef att hon hoppades att LW var död...
Ja det finns närmast en oändlig källa att ösa ur när det gäller ickemänskliga och hårresande uttalanden från sjuksyster HD.
Djävulen i vita sjukhuskläder kanske?
Citera
2021-06-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Ja det finns närmast en oändlig källa att ösa ur när det gäller ickemänskliga och hårresande uttalanden från sjuksyster HD.
Djävulen i vita sjukhuskläder kanske?

Hon verkar inte bry sig. Hon "tycks" flyta runt i SOA "krock"-kudden sedan barnsben.
Men enligt mamma BA är Hanna starkare än man kan tro. Jag är övertygad.
Citera
2021-06-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ja, precis. Anade att det var nåt sånt, att leta i FUP hade blivit lite drygt, nu ska jag se om jag finner det. Thx.

Aktbilaga 168 kanske kan vara något bara drygt 4000 sidor 😰
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in